Witam,
zastanawiam się nad kursem w Czechach i znalazłem dwie opcje:
1) Speebar koło Ostrawy. O tym czytałem relacje tutaj na forum, która była zachęcająca
2) Znalazłem jeszcze szkołę Karela Hamana, ale niewiele o tym znalazłem
Pomijam kwestie cenowe, bo różnica kosmetyczna. Chodzi mi raczej o jakość kursu i podejście instruktorów.
Czy ktoś wie jak to wygląda na dzień dzisiejszy, bo niestety wiele wiadomości już jest dosyć starych?
Chodzi mi raczej o jakość kursu i podejście instruktorów. ...... Oczywiscie ze Kurs w Polsce jest najlepszy pomimo ze Propaganda tej strony od tzw " znawcow tematu " jest zlosliwie nastawiona do jedynej dzialajacej Szkoly Lotniowej w Mieroszowie . Nie zwracaj na to uwagi . Szkola Aerostar przy Aeroklubie w Swiebodzicach dziala na najwyzszym Bawarsko / Berlinskim poziomie nauki . Ma holownika z Niemiec zaprzyjaznionego z Altes Lager i ma Atosa do nauki latania w Tandem . Wazna jest Rampa Startowa do przygotowania Pilota w Lataniu Alpejskim . To drugi Etap wtajemniczenia. Nie daj sie manipulowac .....
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h
Nie rozumiem za bardzo Twojego posta, ponieważ piszesz o jedynej działającej w Polsce szkole w Mieroszowie, a zaraz wymieniasz szkołę Aerostar. To w końcu ile jest tych szkół?
Pytam konkretnie o Czechy ze względu na czas szkolenia. Obie wymienione przeze mnie szkoły oferują szkolenie w jednym bloku, a nie rozbite na weekendy, tak jak ma to miejsce w Polsce. Inaczej chętniej wybrałbym się do polskiej szkoły.
Moja wizja to wyszkolić się dostatecznie na kursie, a potem doszlifować z instruktorami w Szwajcarii/Włoszech/Niemczech wedle potrzeb i możliwości czasowych. Rozważyłbym też kurs w tych krajach, ale nie tak dużo znowu szkół prowadzi zajęcia po angielsku (a jeżeli już to liczą sobie okrutnie duże pieniądze), a nie czuję się na siłach na robienie kursu w włosku/niemiecku/
Pozdrawiam,
hej
szkoła w Mieroszowie to Aerostar czy Flyadventure - nazwy funkcjonują zamiennie. To jak długo trwa szkolenie zależy w głównej mierze od pogody i determinacji szkolącego się. W Polsce, Czechach czy na Słowacji warunki pogodowe są podobne. Więc patrząc tylko pod kątem możliwości pogodowych, szanse na szybkie przejście szkolenia w tych krajach są dosyć podobne... O ile wiem Aerostar ma w tym roku prowadzić szkolenia również na dodatkowych zboczach w okolicach Mieroszowa, na kierunkach północnych (sam Mieroszów to S, S/W). To może istotnie podnieść efektywność szkoleń. Na pewno przy wyborze terminu powinny decydować warunki pogodowe, a nie wcześniejsze plany urlopowe... taka to jest w naszej szerokości geograficznej:)
Przejście całego szkolenia (do stanu pozwalającego na podejście do egzaminu na ŚK) w jednym podejściu może być bardzo trudne, chociaż teoretycznie jest to możliwe. Szkolenie lotniowe wymaga regeneracji sił i refleksji.... więc nadmierna intensywność nie koniecznie jest dobra.
pozdrawiam Piotrek
(jeżeli chciał byś pogadać to zadzwoń 502771336)
Zapytaj konkretnej szkoły jaki jest odsetek pilotów wyszkolonych w jednym bloku i czy zabierają uczniów bez ŚK n latanie w Alpy . To ,że szkoła oferuje szkolenie w jednym bloku to nie znaczy ,że szkolą w jednym bloku . Znam chłopaka , który szkolił się w Czechach i nie ukończył szkolenia na jednym wyjeździe.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Trochę jeszcze poczytałem, pooglądałem i ułożyłem sobie w głowie. Widzę teraz, że to nie tak łatwo zrobić cały kurs na raz. Jak z kondycją do takiego typu obciążenia to nie wiem, muszę pobiegać z workiem 30 kg na ramionach pod górkę obok domu i zobaczyć ile dni pod rząd dam radę Wieloetapowe maratony rowerowe w górach dla to nie problem, tylko to inny typ wysiłku...
Andreas rozumiem, że jesteś związany ze szkołą Flyadventure. Powiedz mi jak to jest z egzaminem państwowym, ponieważ na stronie widnieje takie coś: "Szkolenie zakończone jest egzaminem wewnętrznym, teoretycznym i praktycznym, wydaniem certyfikatu szkoły, który umożliwia przystąpienie do egzaminu państwowego." Gdzie potem odbywa się ten egzamin państwowy i kto go organizuje?
Witam,
Jestem instruktorem w szkole FlyAdventure i to jest jedyna nazwa szkoły.
Początek szkolenia jest dość wymagający - kondycja, czas, cierpliwość.
Lotnia szkoleniowa waży od 20-25 kg, a powierzchnia nośna od 14-17 m kw.
Start - odpowiednia prędkość w "nogach " i zdecydowanie.Oderwiesz się, lecisz i jest OK . Nieudany, niepewny, przerwany start to szorowanie brzuchem.
Nasze lotnie mają duże koła więc skutki nieudanego startu są złagodzone. Koniecznie już dzisiaj: "nauka " szybkiego biegu na dystansie 15-20 m!
Uczeń-pilot po zaliczeniu egzaminu wewnętrznego: teoria i praktyka otrzymuje skierowanie na egzamin państwowy. Sesje egzaminacyjne raz lub dwa razy do roku, odbywają się w kraju (choć jedną mieliśmy na wyjedzie MEDUNO).
Miejsce: Szybowisko Mieroszów lub Góra Szybowcowa - Jeżów Sudecki (najczęściej z końcem lata lub na jesień).
Egzamin do ŚK HGP przeprowadzają egzaminatorzy ULC .
Zapytania: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.flyadventure.pl
link do lotu tandem