Poradniki

joomplu:2985Po dwuletnim użytkowaniu lotni klasy FAI 5 - Atos, postaram się opisać moje wrażenia.
Głównie opiszę loty z napędem bo tych mam najwięcej.

Dla niektórych pewne sprawy będą oczywiste, ale mam nadzieję, że dla początkujących pilotów będą pomocne.

zdjecia
Przetłumaczyłem tutaj tekst pewnego pilota, absolutnie niezwykłego. Uważam, że większość lotniarzy może sobie coś od niego "odpatrzeć". ;)

Źródło: DHV Info 188
Tekst i zdjęcia: Chrigel Maurer
Zdjęcie tytułowe: www.dhv.de
Tłumacz: Lesław Chruściel

alt

Zapraszamy na kolejne fragmenty książki "Secrets of Champions", publikowane również w Magazynach CrossCountry-GB i CrossCountry-PL.

Dzięki uprzejmości tamtejszej Redakcji, możemy Was dzisiaj zaprosić do lektury drugiego odcinka.

alt

Od swojego pierwszego zwycięstwa na MŚ w Monte Cucco w 1999 r., Manfred Ruhmer tak zdominował światowe zawody, że okres 1999-2004 może być opisany jako era Manfreda.
Po kilku latach przerwy, powrócił znów do latania zawodniczego na miękkopłatach i... zupełnie jakby tej przerwy nie było - zdobył kolejny tytuł Mistrza Świata w styczniu 2013 r.


 

Przewodnik uzytkownika po Miedzynarodowym Systemie Punktacji

Punktcja GAP zostala stworzona dla CIVL przez

Gerolf Heinrichs - Angelo Crapanzano - Paul Mollison

 

 

wersja angielska (.PDF)

wersja polska (.PDF)

 

Ideą było, stworzenie sprawiedliwego systemu punktacji, łatwy do adaptacji w każdych zawodach wiek na świecie, dla lotniarstwa i paralotniarstwa, którego filozofia jest zrozumiała dla pilota, niezależnie od matematycznej złożonosci.

.

 

Artykuł ten ukazał się w zeszycie DHV-Info nr 134, na str. 88-89.
Tu link do strony oraz informacji o ww. publikacjach: http://www.dhv.de/web/index.php?id=97
Tłumaczenie za zgodą Redakcji DHV: Agi

 

alt

Zainspirowany kilkoma obejrzanymi ostatnio filmami, poczułem w sobie potrzebę napisania tekstu a'la Bear Gryllys*.

Tekst traktowałby o pilotach wessanych w chmury, o czynnikach przeżycia w warunkach, w których bardzo dużo zależy od tego, co zrobisz. A tam, gdzie kończy się Twoja inwencja, dużo do powiedzenia ma jeszcze szczęście.

Ale o szczęściu byłoby na koniec. Na początek potrzebujesz jednego: wyobraźni.

.

Dla młodej kadry zawodniczej pisze Darek Perenc - Instruktor, wieloletni Reprezentant Lotniowej Kadry Narodowej.
Wszystkie zdjęcia: www.dhv.de

...Na wstępie od razu mówię, że będę pisał o wszystkim, więc wiele rzeczy może być dla was oczywistych. (Więc się nie obrażajcie, że robię z was durni. ;-)

Mój tekst jeżeli będzie wykorzystany w 30% to i tak będzie bardzo dużo, gdyż żeby to przyswoić trzeba dużo ćwiczyć uczestnicząc w zawodach, nie da się tego zrobić korespondencyjnie.
Latanie na lotni jest dla twardzieli: duży wysiłek fizyczny i umysłowy, zmiany temperatury w krótkim czasie, zmiany ciśnienia, urazy mięśniowe: to powoduje, że naprawdę po locie myślisz o wszystkim, tylko nie o lataniu następnego dnia.
Ale przecież to kochamy, w tym tkwi całe piękno tego sportu.


Dobra, zaczynamy...



     
Foto by www.dhv.de