Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Wyczep holowniczy

Wyczep holowniczy 2009/04/02 00:58 #2007777

  • Mesiek
  • Mesiek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń.
  • Posty: 970
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 148
W zasadzie mogę powiedzieć najwięcej na temat wyczepu umożliwiający hol typu "niemieckiego".
Prostota budowy, zwarta konstrukcja.
Wykonanie mniej istotne (dla mojego pytania oczywiście). Mechanizm polega na holu lotni poprzez pilota, który ma zamontowany wyczep.

Drugi system holowania jest określany mianem "amerykańskiego".
Pilot połączony z rurą kilową przed punktem podwieszenia linką i taki układ ciągnięty jest linką holowniczą (duże uproszczenie)Dokładniej: TU

Pytanie:
Dlaczego w Polsce i Niemczech utrwalił się sposób holu w systemie "niemieckim"?
Lub inaczej.Dlaczego nie przyjął się system zza wielkiej wody?
Jakie konkretnie wady i zalety zadecydowały o wyborze?
W przypadku samych pilotów to wydaje mi się, że wpływ na decyzję wyboru ma szkoła w której pobieramy lekcje i jej instruktor ze swoimi zapatrywaniami.
lotnie: Atlas, Moyes GTR, WW RamAir, Laminar MR700

Sklep/serwis MOTOR
ul. Bystrzańska 75
43-300 Bielsko-Biała
www.sklepmotor.pl
www.sklep-motor.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Wyczep holowniczy 2009/04/03 00:29 #2007796

  • Smyk
  • Smyk Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Habet et musca splenem
  • Posty: 1600
  • Oklaski: -5
  • Otrzymane podziękowania: 59
System amerykański ma takie zalety:
- sam chce prostować lotnię podczas holu, i to w płaszczyźnie pionowej (kąt natarcia), jak i poziomej (lewo, prawo).

wady natomiast są takie:
- zwisającą linkę trzeba chować po holu, jeśli nie zrobimy tego, możemy się zaczepić (były takie wypadki)
- lina ma większą szansę zablokować się przy wyczepieniu, dlatego potrzebny jest bezpiecznik przy lotni
- wolniejszy w obsłudze

Dlatego system amerykański ma większe zastosowanie do szkoleń - uczeń leci sobie a lotnię mu niemal samo prostuje i kieruje na właściwy kąt natarcia


Zalety systemu niemieckiego:
- szybszy w obsłudze
- po wyczepieniu orczyk praktycznie nie przeszkadza, nawet podczas upadku
- nie ma żadnych lin, które trzeba ewentualnie zwijać

Wady systemu niemieckiego
- mniejsza stabilność podczas lotu

Te cechy dają systemowi niemieckiemu przewagę przy lotach z lądowaniem w nieznanym terenie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Wyczep holowniczy 2009/04/03 00:45 #2007798

[img size=150]
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Wyczep holowniczy 2009/04/03 00:47 #2007799

Chciałem tu coś wstawić w formacie .pdf ale wygląda na to, że nie można.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena