Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Zmiany w prawie

Zmiany w prawie 2006/10/18 04:36 #2000004

Ostatnio znalazłem na stornie PSP projekt zmian w prawie dotyczących nadawania uprawnień do latania na lotni. Myślę, że pomysł jest dobry bo wielu osobom otowrzy możliwość uzyskania uprawnień i latania w zgodzie z prawem. Zresztą przczytajcie sami.

http://paralotnia.org/index.php?option=com_content&task=view&id=188&Itemid=54

Edytowany przez: michalo, w: 2006/10/18 04:39
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiany w prawie 2006/10/18 06:23 #2000006

  • fil
  • fil Avatar
  • Gość
  • Gość
no i byloby Super gdybys przygotowal z tego chocby krotki artykul.. na pierwsza strone.. alez byloby fajnie .. :)

pozdr.
fil..

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiany w prawie 2006/10/19 20:43 #2000009

  • Smyk
  • Smyk Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Habet et musca splenem
  • Posty: 1600
  • Oklaski: -5
  • Otrzymane podziękowania: 59
Cześć, no i jednak się udało z tymi naszymi lotniami. Hehe, mieliśmy ją upublicznić... kiedy to było, Fil, maj tego roku? :)
Jakby co, to ja tez pomyszkuję i swoje trzy grosze dołożę. Na przykład od dziś łatwiej zalogowanym użytkownikom wstawić swoje zdjęcia do galerii...

Zapełniajmy ta stronkę, zapełniajmy ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiany w prawie 2007/07/10 08:15 #2001295

Na stronie PSP (dla niewtajeniczonych dodam, że jest to również stowarzyszenie lotniarzy) znalazłem informację, że paralotnie zostały zaklasyfikowane do innej kategorii statków powietrznych niż dotychczas co ma ułatwić funkcjonownie producentom sprzętu. Dla nas lotniarzy nie ma to większego znaczenia, ale ten przykałd pokazuje, że PSP ma pewną siłę przebicia i może wpływać na stan prawny naszej rzeczywistości. Teraz PSP planuje doprowadzic do wyłączenia paralotniarzy z personelu lotniczego, co ma im ułatwić w jakiś sposób latanie.
Zastanawiam się czy mogłoby to być również korzystne dla nas - lotniarzy? Jakie skutki praktyczne wyniknęły by z takiej zmiany. Co o tym sądzicie?
Może powinniśmy zwrócić się do Zarządu PSP aby tym razem pomyśleli również o nas?

Link do artykułu na stronie PSP:
http://paralotnia.org/index.php?option=com_content&task=view&id=249&Itemid=54
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiany w prawie 2007/11/14 06:17 #2001740

Na stronie ULC informacja o zmianach w prawie lotniczym, dotyczy to również lotni.
http://www.ulc.gov.pl/index_1.php?dzial=wiadomosci&plik=07_11_2007

A tutaj link do rozporządzenia:
http://www.ulc.gov.pl/download/pdf/d20071436.pdf
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiany w prawie 2008/05/30 18:28 #2004484

Organizacja zawodów dla debiutantów ukazała, że istnieje problem dla pewnej grupy lotniarzy, którzy w mniejszym lub większym stopniu potrafią już samodzielnie latać jednak nie mogą tego robić legalnie bez nadzoru instruktora ponieważ nie posiadają Świadectwa Kwalifikacji.

Jedynym spsobem na zmianę tej rzeczywistości jest zmiana Prawa Lotniczego, a konkrtenie "Rozporządzenia o wyłączeniu niektórych statków powietrznych itd.".

Jak pokazała rzeczywistość, PSP jest w stanie spowodować wprowadzenie pewnych zmian do prawa. I tutaj proponuję się zastanowić co należałoby zmienić aby więcej pilotów mogło latać legalnie, aby przyspieszyć przeszkolenie nowych pilotów i jednocześnie nie pogarszać jakości szkolenia.

Niżej przedstawię mój pomysł, jeśli nie jest dobry proszę o konstruktywną krytykę. Dobrze byłoby aby Zarząd PSP wypowiedział się co może zrobić w tej sprawie.

Prawo lotnicze mówi, że po uzyskaniu drugiego stopnia wyszkolenia pilot może wykonywać samodzielne loty ale pod okiem Instruktora, który ma zarejestrowaną szkołę, płaci uzbezpieczenie, ma program szkolenia i musi spełniać jeszcze wiele innych warunków. Przy takim podejściu, każdy pilot uczeń chcąc zrobić 10 godzin nalotu (takie jest wymaganie prawa) po którym może pójść na egzamin musi wykonać dziesiątki krótkich lotów a przy każdym locie musi być obecny instruktor z zarejestrownej szkoły, przy kilku uczniach taki instruktor musiałby całymi dniami przesiadywać na zboczu góry i patrzeć na wyczyny swoich podopiecznych.
Moja propozycja jest taka, aby każdy uczeń po ukończeniu II stopnia wyszkolenia, kiedy już umie prawidłowo wystartować i wylądować, mógł się odpowiednio ubepzpieczyć i latać samodzielnie lub pod okiem instruktora, który jednak nie musiałby prowadzić szkoły. Takich instruktorów mamy w Polsce całkiem sporo i to mogłoby naprawdę pomóc. Oczywiście pilot uczeń musiałby już na własną odpowiedzialność wykonywać swoje loty i nie obciążać tym instruktora. W ten sposób zrobienie nalotu 10 godzin nie musiałoby trwać dwa lub trzy sezony.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiany w prawie 2009/04/25 00:07 #2008257

No i doczekaliśmy się jakiejś pozytywnej zmiany w podejśiu ULC do personelu lotniczego. Z komunikatu ogłoszonego przez przezsa ULC wynika, że do wymiany ŚK nie będzie wymagane przedstawianie zaświadczenia o niekaralności.

Treść całego komunikatu jest
tutaj...
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena