Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: tzw. Świadectwo Kwalifikacji

Odp:tzw. Świadectwo Kwalifikacji 2009/03/10 23:14 #2007394

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Jeżeli potraktować Twoje pytanie w aspekcie prawa człowieka do wolności przemieszczania się - także w trzecim wymiarze - to SK jest oczywiście ograniczeniem. Tak samo jak wszelka inna certyfikacja stwierdzająca określone umiejętności, jak wspomniane prawo jazdy czy patent żeglarski.
W praktyce chodzi o legalność latania w ogóle, nie ważne na jakich papierach (SK, czy IPPI wystawione w innym kraju, czy może jeszcze inne legalne rozwiązanie). Ja z różnych względów wybieram opcję lagalnego latania, a tamat papierologii to już zupełnie inna sprawa

Batalanto, wyjaśnij dokładniej proszę o co Ci chodzi podejmując temat SK.

pzdr
bartek
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:tzw. Świadectwo Kwalifikacji 2009/03/10 23:28 #2007395

  • Leslaw
  • Leslaw Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 809
  • Oklaski: 13
  • Otrzymane podziękowania: 397
Hej

Powiem krotko w Niemczech nie spotkalem zadnego lotniarza bez licencji.
Niemcy wychodza z zalozenia ze przepisy w zyciu pomagaja chodz ....globalizm (stycznosc z innymi kulturami) powoduje ze to tez sie zmienia.
Ale ....zaden Niemiec nie bedzie uczyl sie sam latac bo wychodzi-zreszta moim zdaniem ze slusznego zalozenia, ze instruktor zrobi to lepiej profesjonalniej i dla niego bezpieczniej.
W Niemczech sa osobne licencje np na start z gory i osobna na start za wyciagarka i osobna za motolotnia.
Na nizinach mozna latac legalnie nie umiejac startowac z gory - ale to tylko teoria bo w praktyce kazdy kto wiecej lata predzej czy pozniej ma uprawnienia na wszystkie rodzaje startow.
Czyli jeden aspekt licencji to latanie bezpieczne bo latanie na jakims tam poziomie zapewnionym przez nauke pod okiem instruktora - przede wszystkim bezpieczne starty i ladowania bo termiki to uczymy sie juz raczej sami.

Drugi aspekt to aspekt prawny.
Przez prawie 20 lat nikt nigdy mnie ani w Niemczech ani w Austrii nie kontrolowal. Fakt faktem ze nie latam za czesto ...to juz inna sprawa.
Kontrole dokumentow zaczynaja sie w momencie wypadku.
A austriaccy policjanci z okolic alpejskich dokladnie wiedza jakie dokumenty lotniarz czy paralotniarz powinien posiadac.
Mysle ze jak ktos jakims fantem nauczyl sie sam latac a nie posiada zadnych papierow ( licencje i ubezpieczeni) bedac odpowiedzialna osoba lata z pewnym psychicznym dyskonfortem
Nalezy przeciez wziac pod uwage ze powodujac wypadek mozna uszkodzic druga osobe lub spowodowac duze straty materialne i jak sie nie ma ubezpieczenia to kicha a ubezpieczenia nie ma sie bez waznej licencji.


Pozdrawiam

Leslaw
Lotnia: Wills Wing RamAir 154
Seedwings Merlin 148
Finsterwalder Funfex
Seedwings Spyder 14

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena