Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: tzw. Świadectwo Kwalifikacji

tzw. Świadectwo Kwalifikacji 2009/03/06 00:18 #2007297

Panie i Panowie!
iluż z Was posiada ŚK a ilu preferuje latanie swobodne, nie oglądając się na Aeroklub Polski i jego działalność?
znajdzie się ktoś, kto wyłoży zalety posiadania ŚK?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:tzw. Świadectwo Kwalifikacji 2009/03/06 02:21 #2007298

Ze świadectwem jest jak z prawem jazdy, dopóki nie dzieje się nic złego to można powiedzieć, że ŚK jest zbędne. Jednak co zrobisz, kiedy nie posiadając ubezpieczenia OC (bez ŚK ubezpieczenie jest nieważne) spowodujesz jakieś poważne straty materialne, czy wypadek?
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:tzw. Świadectwo Kwalifikacji 2009/03/06 02:56 #2007299

nie rozumiem. a co się stanie gdy spotka Cię nieszczęście wypadku przed osiągnięciem ŚK nim złożysz wszystkie egzaminy, uzyskasz wymagany nalot? latasz na własną rękę bez ubezpieczenia bo nie masz ŚK?! smutne to bardzo. ja jestem ubezpieczony jako członek Federation Francaise de Vol Libre - bez ŚK - w całej Europie. za pozwoleniem, ale Twój głos w dyskusji nie przekonał mnie by się starać o ŚK. dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:tzw. Świadectwo Kwalifikacji 2009/03/06 12:00 #2007302

Czy jako członek Federation Francaise de Vol Libre możesz pilotować również inne statki powietrzne bez posiadania uprawnień np. motolotnie, samoloty ultralekie czy szybowce, i w razie wypadku twój ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie?
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:tzw. Świadectwo Kwalifikacji 2009/03/06 12:09 #2007304

Oj batalanto - poczekaj az sie wiara wypowie, bo to tresciwe zdanie Michalo to jeszcze nie cala prawda o SK ale wierze, ze ktos bardziej wylewny opisze Ci wszystkie detale i droge do wlasnego SK . Pozdrowka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:tzw. Świadectwo Kwalifikacji 2009/03/06 13:31 #2007305

  • sterylny
  • sterylny Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 661
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 224
Niewielu z nas ubezpiecza się na terenie innych państw europejskich. Dokumenty wydane przez zagraniczne organizacje lotnicze, uwierz mi, nie będą ot tak po prostu honorowane przez naszych ubezpieczycieli.Pracuję w tej branży i wiem,że jak trzeba wypłacić kasę to zawsze szuka się dziury w całym. Zaraz ktoś zapyta: "A kto mu pozwolił latać w Polsce?". Drugi przykład. Jedziesz sobie na nowe lotnisko na holowanie. Masz fajną lotnię, dobrze wyglądasz, a holownik mówi: "bez papiera nie pociągnę".Bo jak się coś wydarzy to prokurator i jemu wokół pupy się zakręci. Więc obawy zrozumiałe. A jeszcze jedno: bez ŚK na Żar samochodem z lotnią nie wjedziesz :) Myślę, że jednak warto mieć ten dokument. W akwarium na żaglu też czułbym się o wiele lepiej, gdybym wiedział, że wszyscy wokół wiedzą o co chodzi, przynajmniej na papierze :)...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:tzw. Świadectwo Kwalifikacji 2009/03/06 13:37 #2007306

Pewnie, jak sie jest czlonkiem Francuskiej, Afrykanskiej, badz Chinskiej organizacji czy federacji lotniowej, to rzeczywiscie posiadanie polskiego świadectwa kwalifikacji nie jest do niczego potrzebne. Tak samo jak posiadacz ŚK nie musi byc czlonkiem Federation Francaise de Vol Libre Anal and Oral Extra i czego tam jeszcze.
Jesli jednak ma sie tylko Polski paszport, to naturalna droga do latania zgodnie z prawem jest posiadanie ŚK.
Oczywiscie mnie tez drazni, ze jeszcze karte IPPI musze miec jak chce latac np w Austrii i ze licencje FAI musze miec jak chce startowac w zawodach.
Powinien byc jeden swistek na wszysko, ewentualnie z dodawanymi uprawnieniami wraz z naborem doswiadczenia.
Takze, chyba poprostu Batalanto chciales wlozyc kij w mrowisko. Mozesz tez napisac ze nie przekonuje cie koniecznosc starania sie o PRAWO JAZDY, bo jako posiadacz Permis de Conduire jezdzisz sobie swobodnie po calym swiecie i nikt cie nie straszy, ze ubezpieczenie masz niewazne.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:tzw. Świadectwo Kwalifikacji 2009/03/06 14:37 #2007309

  • Smyk
  • Smyk Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Habet et musca splenem
  • Posty: 1600
  • Oklaski: -5
  • Otrzymane podziękowania: 59
A to nie jest tak, że Polak może sobie zrobić Permis de Conduire i z nim w Polsce jeździć na mocy równego traktowania uprawnień zdobytych za granicą?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:tzw. Świadectwo Kwalifikacji 2009/03/06 23:48 #2007314

  • Mesiek
  • Mesiek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń.
  • Posty: 970
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 148
ŚK. Ubiegać się o ten świstek czy nie?
W 2007 zastanawiałem się nad tym.
Kurs ukończony, nalot w zasadzie był.
Cały ten cyrk ze zdawaniem egzaminu w Warszawie w ULC spowodował, że już zacząłem dogadywać się ze słowackim SK LAA. Zadzwonił wtedy do mnie Maestro i powiedział:

Maciek....

Nie, nie napisze co powiedział ;) ;) :laugh:
Wystarczy że w jednym, dwóch zdaniach przekonał mnie, że skoro egzamin właśnie można już zdawać w szkołach i jeszcze tak się składa, że egzamin odbędzie się u Leszka Mańkowskiego w Pinczowie to mam go zdać i z głowy.

Tak też zrobiłem.
Szybko, sprawnie i kartę IPPI (jeszcze raz dzięki Michał :)) miałem wręcz błyskawicznie, jak na ULC, w domu :-)

Nie muszę się zastanawiać czy mogę wjechać na Żar, czy moje ubezpieczenie będzie skuteczne jakby co, czy ktoś mnie będzie holował czy nie.

Znowu mogę mieć ubezpieczycieli, ULC i inne szanowne instytucje, zupełnie zbędne mi do czerpania radości z latania, głęboko w nosie.

Zdanie egzaminu i czekanie na ŚK to naprawdę niska cena za święty spokój.
Szkolić się też musisz żeby latać i nie zrobić sobie krzywdy. Nalot jeśli masz dużą ochotę na latanie zrobisz szybko.

Jeśli zaś chodzi o ubezpieczenie w jakiejś tam organizacji, to radzę Ci zapytaj ich dokładnie jak to jest. Czy rzeczywiście będą chętni do wypłacenia ubezpieczenia gdy np. na lądowisku skasujesz komuś furę niefortunnym lądowaniem.
Pamiętaj, to że Cię ubezpieczyli wcale nie jest równoznaczne z tym, że pokryją takie koszty.
Jeśli zaś się wyszkoliłeś w jakimś kraju i zrobiłeś tam papier uprawniający do latania to się tam ubezpiecz i z głowy. Musisz się wtedy liczyć jedynie z konsekwencjami tego, że są ludzie którzy ciągle nie kumają że jesteśmy mieszkańcami Europy (!!!)
Ci twardogłowi cały czas mają w swoich puszkach czaszkowych wyryte, że oni koniecznie muszą zrobić dla Ciebie wszystko, żebyś nie zrobił sobie kuku i że to oni nie Ty, są "odpowiedzialni" za twoje życie.
Taka iluzja pozwala im na dowartościowanie siebie i zasypianie z poczuciem "dobrze spełnionego obowiązku".

Możesz wybrać w zasadzie 2 drogi.
1. W minimalnym stopniu podporządkować się ich zasadom, a potem mieć ich w d... i co chyba najważniejsze robić to co lubisz - LATAĆ
Spokojnie w tym stanie możesz czekać, aż ci co wybrali drogę nr 2 wywalczą coś lepszego

2. Walczyć z "ustrojem" trwoniąc czas i energię:evil:

Ja staram się lawirować między 1 i 2 ;)
lotnie: Atlas, Moyes GTR, WW RamAir, Laminar MR700

Sklep/serwis MOTOR
ul. Bystrzańska 75
43-300 Bielsko-Biała
www.sklepmotor.pl
www.sklep-motor.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:tzw. Świadectwo Kwalifikacji 2009/03/10 21:53 #2007391

batalanto napisał:

Panie i Panowie!
iluż z Was posiada ŚK a ilu preferuje latanie swobodne, nie oglądając się na Aeroklub Polski i jego działalność?
znajdzie się ktoś, kto wyłoży zalety posiadania ŚK?

[/b]
piękne dzięki za głosy w dyskusji, ale czy poza "legalnością" ubezpieczenia są jeszcze jakieś zalety posiadania ŚK? rozumiem że bez ŚK nie wystartuję w zawodach, odmówią mi holu za wyciągarką (Lesław leciał Atosem na holu bez sprawdzania jakichkolwiek zaświadczeń) i to wszystko? w dodatku - poprawcie mnie jeśli się mylę - dokument ten ważny jest jedynie na 5 lat. jaki więc z tego pożytek?

Smyk: A to nie jest tak, że Polak może sobie zrobić Permis de Conduire i z nim w Polsce jeździć na mocy równego traktowania uprawnień zdobytych za granicą?

oczywiście. możesz zrobić prawo jazdy w dowolnym kraju unii (na ukrainie również) i wymienić je w polsce na mocy równego traktowania uprawnień.

Michalo: Czy jako członek Federation Francaise de Vol Libre możesz pilotować również inne statki powietrzne bez posiadania uprawnień np. motolotnie, samoloty ultralekie czy szybowce, i w razie wypadku twój ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie?

Nie, nie mogę. ubezpieczenie dotyczy lotni. zawsze jednak mogę wykupić ubezpieczenie choćby na paralotnie.

Prośba serdeczna do kolegów z niemiec, by opisali panujące tam zwyczaje i korzyści z posiadania licencji oraz aby podali jak wiele osób (szacunkowo) radzi sobie bez certyfikacji. podobnie prośba do Rusłana by zechciał się wypowiedzieć w tej kwestii.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena