Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Aeros VIPER C

Aeros VIPER C 2015/02/20 21:48 #2017069

Witam!
Udało mi się zdobyć kilka roboczych foto, nowego kokonu Viper C :)
Cena:
Viper C (Matrix) 1450e
Viper C (Cloth) 1410e

Czas oczekiwania minimum 2 miesiące

Na foto kokon Viper C w malowaniu, zamówionym przez klienta :) Wkrótce pokaże foto, robione dla reklamy a te foto, to robione w warunkach pracowni, jak jest realnie w danej chwili :)






Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Ruslan Bushchak.

Aeros VIPER C 2015/02/21 01:32 #2017071

I znow ten sam blad w zrobieniu podwieszenia. Tasma glowna jest pod katem, mniej wiecej takim samym, jak linka do karku. To znaczy, ze caly ciezar jest prawie rowno podzielony pomiedzy te dwa ciegna.
A powinno byc tak, ze tasma glowna przenosi 99.5% masy a linka do karku, tylko jakies 0,5%. Inaczej sie te linki rwa, zuzywaja i od czasu do czasu peka na plycie mocowanie tej linki. Dokladnie tak jak bylo w moim kokonie aerosa po mniej niz 7 lotach…
Czy nie mogli zerżnąć z woody valley jak to sie powinno robic? W moim Tenaxie ta linka jest jak nowa, a lata ze mna juz kolo 6 lat w tym wiele holi za wyciagarka.

Ps. Ruslan pamietaj, jeden minus, a nastepne, dopiero po 6 godzinach :))
Podziękowali: daf

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane usuniete. Powód: utajniony do roku 2234

Aeros VIPER C 2015/02/21 10:31 #2017075

  • endrju
  • endrju Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 290
  • Oklaski: 26
  • Otrzymane podziękowania: 164
Niestety ten błąd jest wyraźnie widoczny. Problem narasta gdy uprząż jest wyposażona np.w dwa spadochrony ratunkowe, gdy na plecach pilota, między miedzy jego łopatkami jest umiejscowiony bidon z wodą, w części piersiowej radio, masa kasku itd. Wszystkie te masy dodatkowo obciążają cieniutką lineczkę po urwaniu której może się okazać, że pilot wisi prawie pionowo głową w dół. Przesuwanie tasmy głównej wzdłuż płyty jest pewnie regulowane i nie musi ona dochodzić do końca prowadnicy i przez to może być bardziej pionowo (bliżej środka masy), ale z kolei zmniejsza to zakres jej działania i przy lądowaniu nie bedzie ona tak wysoko jak powinna i pilot bedzie musiał bardziej niż trzeba dźwigać swój ciężar spindrając się po ramionach sterownicy aby dojść do pozycji maksymalnie pionowej. Nie pomoże staranne szycie i dobre materiały, a warto zadbać aby ten element konstrukcji dawał komfort i bezpieczeństwo jej użytkowania . Nie jest to łatwe, bo trudno trafić w średni punkt w proporcji rozłożenia masy pilota w uprzęży(tym bardziej produkując ją w różnych rozmiarach) ale na pewno warto aby klient nawet nie będąc świadom zasady działania mógł powiedzieć że w czasie lotu nie wychodzą mu żyły na czole, a przy lądowaniu podnieść się do pionu to bajka. :)
Podziękowali: daf

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez endrju.

Aeros VIPER C 2015/02/21 10:37 #2017076

  • Rusek
  • Rusek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń
  • Pilot-Uczeń
  • Posty: 234
  • Oklaski: 2
  • Otrzymane podziękowania: 62
Potwierdzam....Linke zmienialem
Merlin 158>Climax c4,Litespeed S 4.5> Litespeed S4
Viper S

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Aeros VIPER C 2015/02/21 11:58 #2017077

Dzien dobry
Moj aerost myth napsół mi sporo krwi a może i ramion sterownicy własnie bo jak wyżej.
Wyprostowanie sie do pozycji do ladowania to wspinaczka. Wiec w cholere pozwiazywałem w środku tak ze juz sie nie przesuwa taśma podwieszenia nawet o troche. I juz byłbym prawie zadowolony gdyby nie zamek główny itd itp :)
Pozdrawiam
ŚK - od 9/2011
Lotnia: Seedwings Crossover 15

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Aeros VIPER C 2015/02/21 13:24 #2017078

Witam!
We wszystkich moich kokonach Aeros Viper S, w zadnym nie pękła żadna linka i pasek. Trzeba dokładnie poczytać instrukcje obsługi i dokładnie dopasować kokon pod siebie :)
aeros.com.ua/structure/hg/manual_en.php

P.S. Endrju i JacekJJ nie macie bladego pojęcia o projektowaniu kokonów!!! Ale jak widać, to Wam zupełnie nie przeszkadza w wypisywaniu pseudo werdyktów: :lol: :lol: :lol:
JacekJJ napisał - I znow ten sam blad w zrobieniu podwieszenia.
Endrju napisał - Niestety ten błąd jest wyraźnie widoczny.

Panowie jedynie co mogę przyjąć od Was, to Wasza opinia z używania kokonów. Kokon tak, siaki czy owaki. I wszystko, to co Wam się podoba lub nie w używanych przez Was kokonów. A pisanie, ze w zupełnie nowej konstrukcji już widzicie błąd konstrukcyjny, to lekka przesada!!! Bo nawet nie widzieliście go na żywo i nawet nie mierzyliście go!!!
Przepraszam że troszeczku grubawo odpowiadam, ale znamy się nie jeden rok i dla tego pozwoliłem sobie na bardziej szorstką odpowiedź, bo widzę że jeszcze jesteście w śpiące zimowej :lol: :lol: :lol:
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Aeros VIPER C 2015/02/21 16:11 #2017084

  • endrju
  • endrju Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 290
  • Oklaski: 26
  • Otrzymane podziękowania: 164
Broń Boże, że śmiałbym wydawać werdykty i do tego jeszcze "pseudo". Od tego są użytkownicy, klienci którzy słono płacą za towar.Życzę powodzenia dla firmy Aeros i jej nowego produktu (szczerze) :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Aeros VIPER C 2015/02/21 16:31 #2017086

  • VEGA
  • VEGA Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 990
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 295
... no i dostało Ci się!
Jak byś uszył tak ponad 100 uprzęży, to może miałbyś prawo.
Ale z kilkudziesięcioma... :S
Chciałem coś jeszcze napisać, ale nie dam rady.
Bo bolą mnie pokłute palce. Właśnie skończyłem wszywać nowy
zamek do kontenera spadochronu.
Bo ciągle, a najczęściej na starcie mi się otwierał. :sick:
Pozdrawiam Pawel by VEGA
Lotniowe aktualności z Austrii i Niemiec, wyniki VEGA XC-CUP, historia lotniarstwa, zawody, techniczne porady itp - zapraszam na:
www.vega-lotnie.eu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Aeros VIPER C 2015/02/21 19:02 #2017090

VEGA napisał: ... no i dostało Ci się!
Jak byś uszył tak ponad 100 uprzęży, to może miałbyś prawo.:sick:


Nu własnie Paweł, uszyć z 20 sztuk czy nawet 100 sztuk, to nie ma nic wspólnego z projektowaniem. :)
Aeros pracował nad tym kokonem 2 lata. I nie jeden człowiek pracował a cała grupa ludzi. W trakcie prac nad nowym kokonem, było równolegle prowadzono dwa projekty. Po długich próbach w locie na ziemi był wybrany jeden projekt, który już wszedł do produkcji jakiś czas temu. W danej chwili czas oczekiwania na ten kokon, to minimum 2 miesiące.
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Aeros VIPER C 2015/02/21 22:11 #2017094

Nie trzeba miec pojecia o projektowaniu, zeby wiedziec co jest dobre, a co nie. Uwazam, ze dosc jasno napisalem w czym problem, a Ty Ruslan zachowujesz sie, jakbys zapomnial, czemu porwales moj kokon do poprawki. I to razem z dokumentami ktore w nim byly.. Pamietasz cos, czy nic?
Przypomne.

Po 3 lotach, w sumie kolo 7 godzin w powietrzu, rozdarla sie tylna czesc kokonu. Nowego kokonu.
Po kilku lotach za wyciagarka, wyrwalo sie mocowanie tej linki podtrzymujacej przod kokonu.
Sama linka byla mocno wytarta o okucie przez ktore wchodzi do mocowania.
Chwila uzytkowania i ten patent juz sie mocno zuzyl, a potem popekal.
Jednoczesnie w tenaxie uzywanym w taki sam sposob, ale nie 7 dni tylko 6 lat, nie tylko nic sie nie uszkodzilo, ale wrecz nie nosi zadnych sladow uzytkowania.

Skoro mam takie doswiadczenia, to uwazam, ze mam prawo o nich napisac. Mysle tez, ze moje wnioski sa dosc oczywiste, nie tylko dla mnie.

Zauwazylem, ze przyczyna klopotow w nowej wersji jest nadal nieusunięta.
Cale podwieszenie jest za bardzo z tylu, wiec pilot wali sie na twarz. Napina przy tym bardzo mocno linke, ktore nie jest przystosowana do przenoszenia takich naprezen jak tasma glowna, a musi je przenosic.

Czytanie instrukcji nic nie pomoze.
Pamietasz rozmawialismy o tym. Matiaz Klemencic jak latal w tym kokonie to mial tasme glowna nie dosunieta do konca, tylko w polowie pałąka na ktorym sie wisi. To odciaza ta przednia linke, ale powiedziales, ze konstruktor mowil, ze to niebezpieczne, bo palak moze nie wytrzymac.
I tyle w temacie. Piszesz jak bys nic z tych rozmow nie pamietal.

Co do autorytetu Endrju, to ani ja ani Ty, butów nie jestesmy mu godni czyscic, jesli idzie o tematy lotniowe. Sugeruję wsłuchiwac sie gleboko w to co On mowi, bo madrosci w tym pełno.

Zeby zakonczyc czyms pozytywnym, powiem, ze Viper ma bardzo szeroka i dluga plyte weglowa, dzieki czemu lepiej sie w nim uklada cialo. Wersja matrix stawia male opory i mialem wrazenie poprawy doskonalosci.
Jak sie kiedys w nim wywalilem, to idealnie sie slizgal po trawie.
Za ta cene to lepiej wybrac sprawdzona konstrukcje woody valey. Podwieszenie pasuje tam zarowno gdy wazylem 129kg jak i 105kg. Ciagle pasuje, bez grzebania, czytania instrukcji czy uzywania zaklec. I z dealerem sie wyklucac nie trzeba. To poprostu dziala.
Podziękowali: daf, Piotrolot, Rusek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena