Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: A.I.R._ATOS

A.I.R._ATOS 2013/12/14 18:17 #11488

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Dużo ciekawych rzeczy do poczytania. W nagłówku FAQ na końcu dalsze linki.
www.aerialpursuits.com/products/prd_ATOS/index.htm#Links
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Agi.

ATOS 2013/12/14 21:44 #11492

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Dobre linki podałeś - dzięki.
Szczególnie tu są ciekawe patenty na np. naprawę speedbara, albo knagi:
www.flyatos.com/
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ATOS 2014/01/01 19:09 #11695

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Technika lądowania sztywniakiem z dobiegiem (krótszym lub dłuższym)



Na kołach również jest dobre tylko wtedy lepszym kolorem dla kokonu byłaby zieleń.
Lądowanie na końcu.

Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez piotr6641.

A.I.R._ATOS 2015/03/31 17:10 #2017609

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Dla sztywnych, ciekawe informacje na temat korkociągu i nie tylko.
media.wix.com/ugd/1f3fcf_985cbec052cd330573da5f8473680840.pdf
media.wix.com/ugd/1f3fcf_64b64524f7d205d92f14ae2f3d319434.pdf
blog.4herrings.com/2008/09/09/fixing-my-atos-vr-tail/
P.S.
Przy braku pogody, może kogoś, dorwie chęć przetłumaczenia tego pierwszego artykułu:)
Piotr
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez piotr6641.

A.I.R._ATOS 2015/04/17 22:47 #2017828

W Greifenburgu na starcie stał taki ATOS, sztywnopłaty coraz bardziej przypominają szybowce.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez michalo.

A.I.R._ATOS 2015/04/18 18:58 #2017834

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Hej,

michalo napisał: W Greifenburgu na starcie stał taki ATOS, sztywnopłaty coraz bardziej przypominają szybowce.


Stylikowy odwłok :) Ciekawe jak się w tym laminacie wymienia tylne olinowanie?

Pozdrawiam,
air_viking

PS. Mógłby się u nas wreszcie warun dla swobodnych zsynchronizować z weekendem...
Podziękowali: Mikołaj

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

A.I.R._ATOS 2016/04/02 00:27 #2020382

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
Witajcie. Może ktoś z kolegów pomoże mi zrozumieć i poprawić(jeśli się jeszcze da) przyczynę nieco zdeformowanej krawędzi spływu w moim Atosie. Wygląda to tak że krawędż nie trzyma linii i ma wklęsłości(pomiędzy żebrami) ale najgorsze że najbardziej po środku tych wklęsłości na górnej i dolnej powierzchni są wybrzuszenia . Kolega niedawno zakupił Exxtacy która na oko jest o wiele bardziej wysłużona a porównując to krawędzie spływu ma idealne. Dodam że tak już było od zakupu(z pierwszej ręki) i nie przestawiałem naciągów na końcówkach żeber. Czy poprzednik mógł popełnić jakiś eksploatacyjny błąd i czy jest jakaś szansa to skorygować....? :(

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

A.I.R._ATOS 2017/02/20 17:14 #2022284

ozreport.com/1333110018

-chyba ciagle projekt...

wyglada atrakcyjnie.



=druga polowa-aerodynamika...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

A.I.R._ATOS 2017/02/20 21:09 #2022285

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
- biegunowa Atosa na tle innych sztywnopłatów:




- i inny sztywny przodek z końca lat 80-tych(z wizjerem podłogowym)




Załączniki:
Podziękowali: henryk.doruch

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

A.I.R._ATOS 2017/02/20 23:02 #2022286

FLAIR 30 byla to bardzo ambitna i ciekawa konstrukcja,
pod wieloma wzgledami lepsza od SWIFTa...

-niestety,tragiczny wypadek zatrzymal jej rozwoj!

Ginter Rochelt jest konstruktorem wielu innych orginalnych konstrukcji,
w tym i z napedem elektrycznym.

www.delta-club-82.com/bible/photo.php?id_aile=785&langue=en

www.delago.de/solair/DSol2-1.htm

www.airport-data.com/aircraft/photo/000719081.html

www.nestofdragons.net/rigid-wings-overvi...ch-listing/flair-30/
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez henryk.doruch.
  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena