Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Co dalej ze Skrzycznem ?

Co dalej ze Skrzycznem ? 2013/10/22 19:37 #10829

Prawie wszystko jestem w stanie zrozumieć, ale żeby zrezygnować ze Skrzycznego?
Chociaż teraz to chyba i tak wszyscy zrezygnujemy albo raczej zostaniemy pozbawieni tej możliwości. Górny odcinek kolejki jest remontowany i podobno mają zainstalować krzesełka z zamykanymi kapsułami chroniącymi przed deszczem i wiatrem, nie wiem czy będzie tam możliwość przewiezienia lotni.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Co dalej ze Skrzycznem ? 2013/10/22 19:45 #10830

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Bacznie obserwuję prognozy. Czwartek się zrobił niepewny, myślałem o Klonówce. Weekend może Bezmiechowa, a moż Stranik, sam już nie wiem. W domu narasta opór :)
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Co dalej ze Skrzycznem ? 2013/10/22 20:13 #10831

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Z tym Skrzycznem to też nie mogę zrozumieć...(czytając, wiem, że kiedyś był tam jakiś "incydent", może dlatego? A tak z innej beczki do Smyka. Jesteś w PSP. Pytał ktoś oficjalnie, jak ma wyglądać przyszłość lotniarzy na Skrzycznem. W całych Alpach są takie kolejki i nie ma problemu z załadunkiem lotni ale czasami Polska to "dziwny kraj" Z rzeczy prostej robi się trudność nie do pokonania, a szkoda by było takiej góry...
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Co dalej ze Skrzycznem ? 2013/10/22 21:18 #10832

No i widzę że miałem rację że zrobią tak, żebyśmy nie latali na Skrzycznem.
Pilot lotniowy od 1998 r.
Up-comet , Icaro XS , Moyes XS , Enterprise Wings Desire, Icaro Laminar 14ST , Flight Design GhostBuster , Atos V . Napęd własnej konstrukcji Solo 210, Napęd własnej konstrukcji Radne Raket 120 . Mini trajka własnej konstrukcji

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Co dalej ze Skrzycznem ? 2013/10/22 21:33 #10833

  • Smyk
  • Smyk Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Habet et musca splenem
  • Posty: 1600
  • Oklaski: -5
  • Otrzymane podziękowania: 59

michalo napisał: Prawie wszystko jestem w stanie zrozumieć, ale żeby zrezygnować ze Skrzycznego?


Lubię zapakować lotnię na dach samochodu, przejechać odcinek, wypakować i wystartować. Skrzyczne miało ten feler, że jeszcze 15 zeta szło na upierdliwy wjazd, po drodze byli panowie z obsługi kolejki kręcący nosem, a potem jeszcze i tak do przejścia 300 metrów w dół nartostrady. Jeśli do tego dodać odległość dzielącą moje miejsce zamieszkania i startowisko, jakość drogi... Wolę przy wietrze wschodnim jechać do Pińczowa ;) Przy zachodnim zresztą też.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Co dalej ze Skrzycznem ? 2013/10/23 06:28 #10834

  • Rusek
  • Rusek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń
  • Pilot-Uczeń
  • Posty: 234
  • Oklaski: 2
  • Otrzymane podziękowania: 62
Nie bede tego komentowac bo nie warto...to kup kapcie sobie jeszcze i posiedz w aucie:P
Głupi temat...

Jak w temacie??? Jedziem gdzieś w weekend na Latanie?:D Jakie plany

Jeśli w sobote powtórzy sie Fala nad Żarem to jadę na Lendak:p
Merlin 158>Climax c4,Litespeed S 4.5> Litespeed S4
Viper S

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Rusek.

Co dalej ze Skrzycznem ? 2013/10/23 06:33 #10835

  • Leslaw
  • Leslaw Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 809
  • Oklaski: 13
  • Otrzymane podziękowania: 397
Niestety z tym dostepem lotniarzy do kolejek gorskich nie jest wesolo nie tylko w Polsce. Moze problemem w Polsce jest to, ze jedna z bardzo nielicznych kolejek transportujacych do tej pory lotnie moze tego w przyszlosci nie robic. Niechec do transportowania lotni wiaze sie z tym, ze stanowimy coraz to mniej liczna grupe - dla obslugujacych kolejki ekonomicznie bez znaczenia. Natomiast jak juz kolejka lotnie zabiera to musi zapewnic tej lotnia bezpieczny wjazd a to zwiazane jest z kosztami. Dawniej jak bylo duzo lotniarzy i stanowili oni dodatkowa atrakcje turystyczna to czesc kolejek specjalnie przystosowano do transportu lotni.
A teraz jako atrakcja wystarczaja paralotniarze. Ja osobiscie loty na Skrzycznym wspominam bardzo milo i z mojego punktu widzenia utrata tej gory byla by wielka strata dla podnoszacego sie z ziemi lotniarstwa w Polsce
Lotnia: Wills Wing RamAir 154
Seedwings Merlin 148
Finsterwalder Funfex
Seedwings Spyder 14

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Co dalej ze Skrzycznem ? 2013/10/23 07:19 #10836

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Sprawa dostepu dla lotni na startowisko na Skrzycznem nie jest chyba przegrana. Jesli kolej po przebudowie nie bedzie mogla wozic naszego "hardweru" trzeba porozumiec sie z zarzadem lasow w sprawie zgody na wiazd samochodem na szczyt. Mysle, ze dla sprzetu jest to nawet bezpieczniejsze rozwiazanie. System przepustek dziala w ten sposob na dwoch najblizszych dla mnie startowiskach "klasy 7+" *) czyli Cernej Horze oraz Kamencu w Czechach.

Pozdrawiam,
air_viking

*) kasa 7+ ponad 700m deniwelacji z bezpiecznym startem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Co dalej ze Skrzycznem ? 2013/10/23 07:25 #10837

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Drodzy admini, proponuję utworzenie oddzielnego wątku "Co dalej ze Skrzycznem?" i przeniesienie wszystkich odnośnych postów tam.

Air_viking - wjeżdżałem na Skrzyczne samochodami ale były to typowe terenówki z napędem na 4 koła i wysokim zawieszeniem. Na trasie którą pokonywałem były momenty bardzo trudne do pokonanie przez zwyczajny samochód osobowy.
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Co dalej ze Skrzycznem ? 2013/10/23 09:12 #10838

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493

Mikołaj napisał:
Air_viking - wjeżdżałem na Skrzyczne samochodami ale były to typowe terenówki z napędem na 4 koła i wysokim zawieszeniem. Na trasie którą pokonywałem były momenty bardzo trudne do pokonanie przez zwyczajny samochód osobowy.


Hej,

U nas w Sudetach wogole nie bylo tematu wyjazdu wyciagiem na jakas rozsadna gore. We wszystkich miejscach lotnie trzeba na start przetransportowac we wasnym zakresie lub we wspolpracy z innymi lotniarzami. Specjalnie w tym celu utrzymuje stara Nive, ktora ma staly naped 4x4 i skrzynie z reduktorem terenowym. Bez tego autka w niektorych miejscach bylo by ciezko...

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena