Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: samoloty z napedem WENTYLATOROWYM

samoloty z napedem WENTYLATOROWYM 2016/04/05 23:55 #2020404

-niedawno Rosjanie,a teraz i Czesi zaczeli latac na samolotach z silnikami tlokowymi z IMPELLEREM,
tj. wentylatorem wewnatrz kadluba...

budejovice.idnes.cz/foto.aspx?r=budejovi...44006_budejovice_jda
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

samoloty z napedem WENTYLATOROWYM 2016/04/06 09:09 #2020407

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
Konstrukcja robi niesamowite wrażenie(skojarzenia militarne) i pewnie taki napęd jest cichy. Czy jest z tego układu korzyść stosunku mocy do ciągu czy poprawa wynikająca z układu aerodynamicznego?. Zabawka ta jest projektem za grubą kasę dla nielicznych ale jeśli taki napęd daje zysk sprawności czy choćby tylko wyciszenie to jako zwolennik "skromnej inżynierii garażowej dla każdego" widziałbym taki popychacz w karbonowym odwłoku kokonu paralotniowego, a potem może i lotniowego chociaż niestety nie da się tego złożyć jak śmigło w Mosquito aby korzystać z tego co tygrysy lubią najbardziej.... ;) :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

samoloty z napedem WENTYLATOROWYM 2016/04/06 10:11 #2020408

Pewien magik z grupy flphg robi napęd z dwoma otunelowanymi śmigłami
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.

samoloty z napedem WENTYLATOROWYM 2016/04/06 22:34 #2020412

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
Każda odkrywcza, innowacyjna inicjatywa cieszy. Myślę że taki rodzaj napędu choć nie wypalił z silnikami spalinowymi ze względu na wibracje to ma on w obecnej erze napędów elektrycznych większe szanse zaistnienia. Ciekawostka zauważona przez Rolanda mówiąc szczerze ma coś w sobie seksownego ale ze względu na opory nie nadaje się do termiki na zgaszonym. Na filmiku paralotniowy kombinator użył małych turbinek które dałoby się chować całkowicie w kokon lotniowy za nogami lub np. przyczepić do kila by podpierać się kiedy żagiel słabnie ale to też jako ciekawostka bo sprawność energetyczna w tym przykładzie będzie raczej kiepska .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

samoloty z napedem WENTYLATOROWYM 2016/07/24 21:45 #2020959

-wentylatory czy smigla otunelowane maja mniejsza srodnice niz swobodne,jednak stwarzaja znaczne opory...
-uklad impellera \wewnatrz kadluba,w czesci "rufowej" \ poprawia ta sytuacje...UL-39 ALBI lata 65-340 km/h !

-ja nie mam az tak wielkich aspiracji,ale mam zamiar latac bardzo ekonomicznie...\teoretycznie w 3 osoby\=

www.reaa.ru/yabbfiles/Attachments/Reshotka.jpg

www.homebuiltairplanes.com/forums/attach...usher-design-456.jpg
Podziękowali: piotr6641, Marcin GIE, fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

samoloty z napedem WENTYLATOROWYM 2016/09/13 13:44 #2021226

my.mail.ru/mail/ahtohab/video/_myvideo/1.html

-a mozna pomyslec i o napedzie skrzydlowym...

(na Uralu byly praktyczne realizacje grupy Toporova!)

my.mail.ru/list/zverskaya/video/_myvideo/529.html

-i prawie ze macholot !

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez henryk.doruch.

samoloty z napedem WENTYLATOROWYM 2016/09/13 20:51 #2021227

-dopiero teraz zauwazylem madre rozwiazanie=tunel od wewnatrz ma uskok
( step airfoil),ktory likwiduje szczeline miedzy koncowkami a sciankami,
zostawiajac jednoczesnie dozo miejsca na drgania lopat i tunelu!

www.personal.psu.edu/faculty/c/x/cxc11/p...iled_Description.pdf

=str.12

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

samoloty z napedem WENTYLATOROWYM 2016/09/14 21:39 #2021236

-klasyczna aerodynamika zasadza sie na sposobie kopaczy ziemi:

"nabieraj wiecej,odrzucaj dalej"...

-natomiast od wczoraj jest wiadomym,ze w celu uzyskania maksymalnych sil aerodynamicznych (np. sily ciagu) nalezy "odrzucac powietrze",a dokladniej i bardziej ogolnie=wypromieniowywac energie z jaknajmniejsza predkoscia...

-dla zobrazowania filmik z laboratorium dr Sorokoduma k.Szeremitiewa=

www.vortexosc.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=267

=uzyskane eksperymentalnie jednostkowe sily ciagu przekraczaja 1kN/kW !!!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

samoloty z napedem WENTYLATOROWYM 2016/09/14 22:27 #2021238



-dla ladnosci,
skrzydla z pewnymi pozytywnymi cechami KASPERwinga...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena