Juz w krotce wstawie tu tlumaczenie i kalkulacje kosztow Szybownictwa w aeroklubach .
- Opozycja od 1981
Zapraszamy do kasy - Lars Reinhold / Aeroklub Perleberg
„ Szybownictwo nie jest takie drogie jak sie mysli „
W Polowaniu na nowych czlonkow klubu zadanie to nalezy do stalego repertuaru kazdego aeroklubu , w drukowanych ulotkach czy rozmowach prywatnych . Biorac pod uwage latanie tylko dla siebie , to sie zgadza , ale rozumujac szeroko - to aeroklubowiec jest powaznie kasowany . Skladka czlonkowska to 20-40 Euro . Oplata za Start 3-6 Euro . Lot za minute 10 – 40 Centow . Liczac koszty calosci , mozna ponizej 100 Euro w miesiac polatac . Zwatpienia przychodza kiedy zmieniamy aeroklub , albo kiedy drugi raz wstepujemy na droge Pilotazu po dlugiej przerwie . Mozna miec szczescie i zmiescic sie w rachunkach dwu abo trzy cyfrowych . Mozna miec pecha i od razu zamowic sobie termin u radcy w Banku na porade Kredytowania. Klub Aerbach w Sachsen pobiera od czlonkow 400 Euro wpisowego dla dorslych , a LSC Erfland w Nordheim – Westfalen i HAC Boberg 630 – 650 Euro . „ W tym wszystkim obiecuje sie czlonkom przywilej ozlacania . Na gornej skali poborow manewruje monachijski aeroklub LSC Ikarus w Schleißheim ( Muzeum Lotnictwa ) z 1440 Euro i FSV Bad Tölz z 1500 Euro . Czlonek klubu ma szanse w drugim i trzecim roku czlonkostwa „ Przycisnac „ oplate do 500 Euro skladki rocznej . Od 400 - 1500 Euro placimy tylko aby zostac czlonkiem „ Parafi „ . Do tego dochodzi skladka miesieczny i oplaty za wiszenie w powietrzu . Najpozniej od tego punktu objawia sie nasz sport i chetnie otwiera bo „ prawdopodobnie „ kazdy jest w nim Serdecznie Witany . Tak naprawde Sport ten jest sportem Elitarnym . Przy takich trudnosciach juz na poczatku , o Zyciorysie lotniczym decyduje w koncu zamoznosc kandydata i jego Portfel . To decyduje , czy ktos wstapi do aeroklubu czy Towarzystwa Lotniczego .
W obrebie oplat
Rolf Hilgert , drugi Prezes HAC Boberg argumentuje skladke czlonkowska , ze powinna ona byc brana w kontexscie calosciowym . Liczac stala skladke przez 3- trzy lata z 20-30 godzin lotu , to dopiero kryje koszty w 15 % kosztow calosciowych . Klub posiada dobra Infrastrukture w ktorej nowy czlonek powinien sie finansami „ Podzielic „ Po za tym 650 Euro od 2002 roku skladka wstepnie sie nie zmienila . Natomiast ze wzgledu ogolnej drozyzny koszty lotow musza byc dopasowane . Rowniez ESV Bad Tölz chce swoje wpisowe traktowac jako kalkulacje . Wiemy conajmniej ile mamy wystapien z klubu i nowo pozyskanych . Z tad bierze sie planowanie kosztow calkowitych organizacji - mowi Prezes Peter Herzog . Poza tym musi sie uwzgledniac gospodarcza sytuacje Regionu . „ To jest psa tlusczyku ( boczus ) od Monachium „ . Koszty zycia sa tu wyzsze ponad niemiecka przecietnosc , ale ludzie zarabiaja tu wiecej . Na lotnisku w Königsdorf znajduje sie tam 6 - szesc roznych klubow ( nie dopomyslenia w „ musialowej „ Jeleniej Gorze – kom . Wlasny ) , ktore pracuja na podobnych kosztach . Rowniez Bayerische Luftfahrtverein - München pobiera wpisowe w wysokosci 1500 Euro dla doroslych a mlodociani placa polowe . Oplatami wpisowymi na pewno nie bedziemy bogatsi , ale mozemy Gospodarowac - konczy Peter Herzog .
Ograniczenia nisko utrzymywac
To , ze kluby chca sie zabezpieczac przed mocna rotacja lotniczych nowicjuszy i „ Finansowa bolesna fala „ jest zrozumiale . To , ze mozna inaczej jak wysokie wpisowe pokazuje przyklad Fluggruppe JG 71 Richthofen aus Wittmund. Nowi czlonkowie musza skladki miesieczne w pierwszym roku kompletnie nadplacac . Przy wystapieniach z klubu przed zamknieciem Roku skladki nie beda zwracane . To ze latamy na terenie Luftwaffe , nie mamay powietrznych „klijentow“ na dwuster - mowi Tobias Leibold drugi Prezes Fluggruppe . Dlatego pragniemy trudnosci w oplatach wstepnych , utrzymywac na niskim poziomie .
Poberamy jednoczesnie wpisowe , ale nowy model funkcjonuje lepiej w naszej sytuacji . W polaczeniu oplat na wyrost , przyszlosciowo to 220 Euro w szybowcowym pakiecie oszczednosciowym wliczajac czynsz za Hangarowanie , Ubezpieczenie koszty te dla doroslych zamykaja sie Fix 640 Euro . Do tej oplaty dochodza koszty juz talko za latanie ( Fluggebühren ) .Alternatywnie mozna wybrac rok zapoznawania sie z lataniem - powiada Leibold. Jako mlodociany placimy 300 Euro i tym pokrywamy wszystkie koszty do samodzielnego wylotu , albo maxymalnie do 12 - u miesiecy czlonkostwa. Kluby probuja utrzymywac to Brzemie na niskim poziomie . I tak aeroklub Anklam pobiera 60 Euro dla doroslych a klub Taucha , Magdeburg i Eissenhüttenstadt to 150 Euro . Do tego pozostaje pytanie , czy skladka 100 Euro z jasna Biurokracja to polaczony Akt nabycia Czlonkostwa zwlaszcza dla Flexi dobrze wyksztalconej mlodziezy . Skonczyly sie czasy , kiedy po wyksztalceniu pozostajemy w tej samej pracy do Renty i w tym samym regionie . Umowy „ Smieciowe „ - przeprowadzki co pare lat - regularne zimiany srodkow do zycia , to Realnosc wielu niemcow powyzej 35 lat .
Charter zamiast Klub
W obliczu takiej sytuacji nalezy sie cieszyc i kazdego szybowca . Nasze czasochlonne Hobby nie wisi na gwozdziu i nie czeka . W poszukiwaniu Nowej Ojczyzny dla swojej nowej Pasji pobieranie wysokich oplat wpisowych jest absurdem . Kazdy aeroklub powinien byc wdzieczny ze , pelny Licencjonowany Pilot wypelni wniosek o przyjecie . Jestes wyciagarkowym - instruktorem - kierownikiem startu albo doswiadczonym Technikiem ? Na pewno jestes czlowiekiem , ktory pali sie do tego Sportu i chetnie sie angazuje dla tego klubu . Z tego powodu na pewno nie dobrnol bys do licencji . W przeciwnosci do ucznia – Pilota nie sprawiasz wysilku dla klubu . Ralf Hilgert vom HAC Boberg podpowiada Alternatywe dla mocno ograniczonych zawodowo ,ale mobilnych Pilotow . Ta Alternatywa to Charter , dla tych ktorzy nie posiadaja swojego wlasnego szybowca . Mamy tu wtedy do czynienia z Uslugami . Placimy za usluge - uzywanie i nie ponosimy wysilku angazowania sie w czlonkostwo stowarzyszenia . - KONIEC -
Komentarz wlasny ;
dlatego Kandydatko / Kandydacie na Ucznia -Pilota aeroklubu , otworz oczy szeroko i bierz pod uwage tansza forme szybownictwa Lotniowego - wlacznie ze sztywnoplatami Atos i inne . Mamy wyciagarki i Motolotnie i jestesmy cholernie Mobilni .
Piotr byly Instruktor Szybowcowy .
Foto z Segelfliger . Zatytuowal bym "
Weglowo - mocznikowi Kaczynscy " Ciekawe czy mieli czas na otwarcie spadochronow