Zawody
- Szczegóły
- Mikołaj Przeździak
W dniach 29 marca - 2 kwietnia 2017 odbyły się w malowniczej Dolinie Vipavy (Słowenia), ósme już zawody lotniowe Aeros Winter Race.
Aktywnym w nich udziałem może się pochwalić nasz kolega Mikołaj.
Poniżej parę słów Jego relacji.
- Szczegóły
- Pawel Wierzbowski
Zapraszamy na ciąg dalszy artykułu Pawła Wierzbowskiego pt. "Latanie zawodnicze".
Pierwsza część jest do przeczytania TUTAJ. :)
- Szczegóły
- Pawel Wierzbowski
Artykuł w rozszerzonej formie znajdziecie na vega-lotnie.eu
W Polsce jest bardzo mało pilotów, którzy mają zawodnicze doświadczenie. Brak kadry i automatycznie reprezentacji narodowej pogłębia tylko przepaść, jaka nas dzieli od prawdziwego zawodniczego latania.
Czy to się zmieni? Chyba nie. Dopóki nie będzie organizacji finansującej wyjazdy reprezentacji na mistrzostwa.
- Szczegóły
- Agi Stelmach
Właśnie dobiegły końca "okrągłe" - XX Lotniowe Mistrzostwa Świata w Valle de Bravo w Meksyku.
Startowało w nich 95 pilotów z 20 państw.
W wyczerpującym maratonie 8 konkurencji zwyciężył Christian Ciech (ITA), zdobywając tym samym tytuł Mistrza Świata 2015.
Drugie miejsce zajął Antoine Boisselier (FRA), trzecie - Christian Voiblet (SUI).
foto: Jamie Shelden
- Szczegóły
- Piotr Adams
Jak co roku o tej porze, odbyły się w Anger/ Bawaria, Międzynarodowe Zawody na doskonałość - Angerer Open.
Udział w nich wzięła wyjątkowo liczna ekipa polskich pilotów. :)
Zapraszamy na relację jednego z uczestników - Piotra Adamsa.
Zdjęcia: Piotr Adams, Andrzej Binkowski.
- Szczegóły
- bartek
Mistrzostwa Europy 2010 - Ager/ Hiszpania

* 8 lipca (18:00 - 20:00) - rejestracja zawodników
* 9 lipca (12:00 - 14:00 & 15:30 - 20:00) - jw.
* 10 lipca (12:00 - 14:00 & 15:30 - 20:00) - jw.
* 11 lipca - ceremonia otwarcia
* 12 - 23 lipca - konkurencje
* 24 lipca - ceremonia wręczenia nagród
Na chwilę obecną zgłoszonych jest 2 zawodników z Polski: Dariusz Perenc i Sebastian Olifiruk.
Lista zgłoszonych Zawodników - TU
W Pre-Mistrzostwach Europy, które odbyły się w Ager między 11-18 lipca 2009,
Dariusz Perenc i Sebastian Olifiruk uplasowali się odpowiednio na 96 i 41 miejscu.
Wyniki końcowe Pre-ME Ager 2009 - TU
Darek i Sebastian z pewnością będą do nas zaglądać, więc prosimy wszystkich o
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
14 | Balazs Ujhelyi | M | HUN | Moyes Litespeed RS4 | 15:30:00 | 18:44:48 | 03:14:48 | 39,0 | 131,13 | 505,7 | 64,8 | 346,0 | 53,5 | 970 | ||
22 | Gordon Rigg | M | GBR | Moyes Litespeed S4 | 15:30:00 | 18:52:51 | 03:22:51 | 37,4 | 131,13 | 505,7 | 57,4 | 284,7 | 49,8 | 898 | ||
5 | Gianpietro Zin | M | FRA | Icaro 2000 Laminar Z9 14.1 | 15:00:00 | 18:37:53 | 03:37:53 | 34,9 | 131,13 | 505,7 | 86,5 | 222,4 | 61,8 | 876 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 15:00:00 | 19:22:26 | 04:22:26 | 28,9 | 131,13 | 505,7 | 42,1 | 92,9 | 14,2 | 655 | |||
81 | Dariusz Perenc | M | Icaro Laminar 09 | 15:00:00 | 10,88 | 75,8 | 76 |
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | Gerolf Heinrichs | M | AUT | Moyes Litespeed Litespeed RS-3.5 | 15:00:00 | 16:57:20 | 01:57:20 | 44,0 | 89,04 | 368,4 | 39,3 | 442,1 | 78,9 | 929 | ||
28 | Blay Olmos Quesada (Jnr) | M | ESP | Moyes RS 3.5 | 15:00:00 | 16:58:05 | 01:58:05 | 43,7 | 89,04 | 368,4 | 40,2 | 423,1 | 76,5 | 908 | ||
1 | Jon Durand Jnr | M | AUS | Moyes Litespeed RS 3,5 | 15:00:00 | 17:06:09 | 02:06:09 | 40,9 | 89,04 | 368,4 | 35,6 | 343,7 | 71,8 | 820 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 14:30:00 | 17:21:31 | 02:51:31 | 30,1 | 89,04 | 368,4 | 17,0 | 111,8 | 20,4 | 518 | |||
81 | Dariusz Perenc | M | Icaro Laminar 09 | 15:00:00 | 70,06 | 294,3 | 294 |
Task 2 - wszystkie wyniki - TU
Foto: Daphne Schelkers
Foto: Daphne Schelkers
.
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | Gerolf Heinrichs | M | AUT | Moyes Litespeed Litespeed RS-3.5 | 15:30:00 | 18:09:01 | 02:39:01 | 40,9 | 111,04 | 413,7 | 72,2 | 410,4 | 73,3 | 970 | ||
10 | Mario Alonzi | M | FRA | Aeros Combat 09 13.2 | 15:30:00 | 18:09:08 | 02:39:08 | 40,9 | 111,04 | 413,7 | 64,5 | 405,8 | 69,8 | 954 | ||
53 | Dan Vyhnalik | M | CZE | Aeros Combat 09 14L | 15:30:00 | 18:09:20 | 02:39:20 | 40,8 | 111,04 | 413,7 | 67,9 | 401,4 | 66,4 | 949 | ||
81 | Dariusz Perenc | M | Icaro Laminar 09 | 16:00:00 | 24,18 | 88,4 | 88 | |||||||||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 15:30:00 | 21,19 | 74,6 | 75 |
Piątek, 16.07.2010 - 5 dzień zawodów
Task 4: 197 km!!!, 4 punkty zwrotne
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
17 | Franz Herrmann | M | SUI | Aeros Combat L14 | 14:45:00 | 18:10:22 | 03:25:22 | 54,2 | 193,39 | 379,6 | 103,6 | 433,6 | 77,4 | 994 | ||
1 | Jon Durand Jnr | M | AUS | Moyes Litespeed RS 3,5 | 14:45:00 | 18:10:33 | 03:25:33 | 54,1 | 193,39 | 379,6 | 102,6 | 427,5 | 74,8 | 985 | ||
10 | Mario Alonzi | M | FRA | Aeros Combat 09 13.2 | 14:45:00 | 18:11:23 | 03:26:23 | 53,9 | 193,39 | 379,6 | 97,9 | 414,6 | 72,2 | 964 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 14:45:00 | 127,07 | 167,2 | 167 | |||||||||
81 | Dariusz Perenc | M | Icaro Laminar 09 | 15:15:00 | 50,15 | 63,8 | 64 |
foto: ager2010.blogspot.com
Áger-Roda de Isabena-Laspuna-Antena Boixols-Talarn-Vilamitjana
foto: ager2010.blogspot.com
Sobota, 17.07.2010 – 6 dzień zawodów
Task 5: 138 km, 4 punkty zwrotne
Na sobotę prognoza pogody była słabsza niż na piątek i dlatego postanowiono zrobić krótszą konkurencję. No..., jeżeli na zawodach 138 km to jest "krótsza" konkurencja to czapki z głów ;o) Większość pilotów zdecydowała się na start z pierwszej bramki startowej o 15:15. Wygrał Alex Ploner (ITA), za nim był Gerolf Heinrichs (AUT) i dalej Carl Wallbank (GB).
Tak jak i we wcześniejszych konkurencjach początek miał być najtrudniejszy – kto dał radę dolecieć do pierwszego pkt. zwrotnego, powinien dać radę dolecieć do mety. Mistrz Hiszpanii Marc Utrillo przewidywał, że trasę pokona ok. 40 pilotów. Jjednak z pierwszych niepotwierdzonych doniesień wiemy, że doleciało ok. 25. Warunki okazały się być jednak znacznie trudniejsze niż prognozowane - zamiast ustępującego cirrusa i rozbudowujących się CU było dokładnie odwrotnie.
Biorąc powyższe pod uwagę, szczególnego znaczenia nabrał fakt, że na większości trasy właściwie brak było miejsc do bezpiecznego lądowania. Przekonał się o tym Jonny Durand, kasując elektronikę i nabijając sobie parę siniaków niedaleko ostatniego punktu zwrotnego. Lotni nie uszkodził, więc miejmy nadzieję, że i w kolejnych Taskach będzie startował. (Kamera ocalała – są ponoć świetne zdjęcia z miejsca crash'u).
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
8 | Alessandro Ploner | M | ITA | Laminar Z9 (Icaro) | 15:15:00 | 18:42:57 | 03:27:57 | 36,1 | 132,50 | 551,8 | 78,4 | 313,8 | 56,0 | 1000 | ||
7 | Gerolf Heinrichs | M | AUT | Moyes Litespeed Litespeed RS-3.5 | 15:15:00 | 18:43:16 | 03:28:16 | 36,0 | 132,50 | 551,8 | 72,9 | 307,5 | 51,3 | 983 | ||
4 | Carl Wallbank | M | GBR | Moyes Litespeed RS 3.5 | 15:15:00 | 18:44:13 | 03:29:13 | 35,9 | 132,50 | 551,8 | 70,7 | 297,9 | 46,9 | 967 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 15:15:00 | 44,17 | 181,5 | 182 | |||||||||
81 | Dariusz Perenc | M | Icaro Laminar 09 | 15:15:00 | 22,09 | 69,7 | 70 |
Áger-Pociello-Vilanova-Port d'Áger-Monastir Avellanes-Foradada
foto: ager2010.blogspot.com
foto: ager2010.blogspot.com
foto: DHV
Niedziela, 18.07.2010 – 7 dzień zawodów
Task 6: 108 km, 5 punków zwrotnych
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | Gerolf Heinrichs | M | AUT | Moyes Litespeed Litespeed RS-3.5 | 15:30:00 | 18:23:04 | 02:53:04 | 35,6 | 108,37 | 416,0 | 102,2 | 361,3 | 73,0 | 953 | ||
14 | Balazs Ujhelyi | M | HUN | Moyes Litespeed RS4 | 15:30:00 | 18:23:13 | 02:53:13 | 35,6 | 108,37 | 416,0 | 92,0 | 360,2 | 69,6 | 938 | ||
53 | Dan Vyhnalik | M | CZE | Aeros Combat 09 14L | 15:30:00 | 18:23:14 | 02:53:14 | 35,6 | 108,37 | 416,0 | 89,9 | 360,0 | 66,3 | 932 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 15:30:00 | 18:54:58 | 03:24:58 | 30,1 | 108,37 | 416,0 | 58,2 | 203,4 | 20,6 | 698 | |||
81 | Dariusz Perenc | M | Icaro Laminar 09 | 15:30:00 | 10,85 | 130,4 | 130 |
Poniedziałek, 19.07.2010 – 8 dzień zawodów
Task 7: 127 km, 1 punkt zwrotny
Dzisiejszy b.trudny task ukończyło zaledwie 19 zawodników. Pierwszy doleciał do mety Thomas Weissenberger, dalej Laurent Thevenot i Dan Vyhnalik. Z niemieckich zawodników na metę dotarł tylko jeden.
Jak się okazało prognoza ponownie była zbyt optymistyczna – słabsza termika i silniejszy wiatr. Po tym, czego Thomas przy trójkącie FAI 354 km, pokonując na ostatnim ramieniu trójkąta silny wiatr bawarski, widać - wyniki w 7 tasku nie były przypadkowe. W tej konkurencji mógł ponownie udowodnić swoją klasę w walce z przeciwnym wiatrem.
Pechowo, bo 1 kilometra zabrakło do mety i zwycięstwa dnia Anglikowi - Carl Wallbank. Na razie (20 lipca, godzina 00:23) brakuje jeszcze pełniejszych komentarzy. Wielu zawodników musiało b.późno dotrzeć do mety.
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | Thomas Weissenberger | M | AUT | Moyes Litespeed RS3.5 | 15:00:00 | 18:14:00 | 03:14:00 | 33,9 | 127,00 | 616,9 | 67,0 | 232,5 | 47,9 | 964 | ||
36 | Laurent Thevenot | M | FRA | Aeros combat-L | 15:30:00 | 18:38:50 | 03:08:50 | 34,8 | 127,00 | 616,9 | 22,4 | 268,2 | 42,6 | 950 | ||
53 | Dan Vyhnalik | M | CZE | Aeros Combat 09 14L | 15:30:00 | 18:41:43 | 03:11:43 | 34,3 | 127,00 | 616,9 | 17,5 | 244,0 | 33,6 | 912 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 15:30:00 | 38,94 | 295,7 | 296 | |||||||||
81 | Dariusz Perenc | M | Icaro Laminar 09 | 16:00:00 | 27,45 | 165,8 | 166 |
OVERALL
Gerolf Heinrichs 6425 points
Thomas Weissenberger 6134 points
Attila Bertok 6079 points
TEAMS
AUT 17322 points
ITA 17099 points
GBR 17069 points
Áger-Cervin-Balaguer
foto: ager2010.blogspot.com
foto: ager2010.blogspot.com
Wtorek, 20.07.2010 – 9 dzień zawodów
- konkurencja odwołana (burze) -
Środa, 21.07.2010 – 10 dzień zawodów
Task 8: 78 km, 7 punktów zwrotnych
Na dzisiaj wyznaczono krótką konkurencję z uwagi na zagrożenie burzami. Trasa tym razem została wybrana tak, aby umożliwić szybkie lądowanie w bardziej znośnym terenie. Wyniki poniżej, także te po 8 konkurencjach.
Warunki na starcie nie wyglądały najlepiej – zacytuję za Corinną: silny wiatr (do 35 km/h), chmury każdego rodzaju (cirrus, castellanus, stratus, altocu´s, normal cu´s, lenticular and in the evening looking like cb´s were around). Niektóre starty nie wyglądały wesoło – Primoz prawie zawadził o ziemię, Julia przeciągnęła lotnię – tylko cudem wyszła cało.
Niestety b.trudne lądowania w beznadziejnym terenie, o czym informowaliśmy wcześniej, nie ominęły i Darka. Wprawdzie szkód w sprzęcie nie ma, ale – jak mówi – musiał gdzieś przy tym lądowaniu uderzyć obojczykiem, bo go złamał. A więc nici z dalszych startów. Sebastian lata dalej, ale i on twierdzi, że teren do latania jest zbyt niebezpieczny. Albo idziesz w ryzyko na pełnej mocy i masz nadzieję na dobrą passę, albo modlisz się żeby się nie połamać. Jeżeli zostawisz sobie parę procent niepewności to na pewno nie będzie dobrze – więc modlisz się żeby się nie połamać.
Dzisiaj na mecie było też trochę "atrakcji" - organizatorzy przegapili wjazd na teren lądowiska dużej ciężarówki, która przyjechała, aby zebrać zwalcowaną w paczki słomę – ja bym się nie chciał wtedy znaleźć na dolocie...
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
12 | Christian Ciech | M | ITA | Laminar Z9 (Icaro) | 15:30:00 | 17:03:56 | 01:33:56 | 41,5 | 67,19 | 453,5 | 95,4 | 379,5 | 64,4 | 993 | ||
3 | Thomas Weissenberger | M | AUT | Moyes Litespeed RS3.5 | 15:30:00 | 17:03:54 | 01:33:54 | 41,6 | 67,19 | 453,5 | 85,4 | 381,8 | 68,2 | 989 | ||
54 | Filippo Oppici | M | ITA | Moyes LITESPEED RS4 | 15:30:00 | 17:04:17 | 01:34:17 | 41,4 | 67,19 | 453,5 | 85,4 | 370,4 | 60,9 | 970 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 15:30:00 | 10,00 | 43,4 | 43 |
foto: DHV
Áger-Port D'Ager-EstacioD'Ager- Castell D'Mur-Talarn-Isona-Abella-A01050-Villamitjana
foto: ager2010.blogspot.com
Czwartek, 22.07.2010 – 11 dzień zawodów
- konkurencja odwołana -
Piatek, 23.07.2010 – 12 dzień zawodów
Task 9: 84 km, 2 punkty zwrotne
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
10 | Mario Alonzi | M | FRA | Aeros Combat 09 GT 13.2 | 15:45:00 | 17:19:15 | 01:34:15 | 51,7 | 84,41 | 393,8 | 98,3 | 424,3 | 75,8 | 992 | ||
15 | Attila Bertok | M | HUN | Moyes Litespeed | 15:45:00 | 17:21:01 | 01:36:01 | 50,8 | 84,41 | 393,8 | 97,7 | 389,5 | 69,4 | 950 | ||
12 | Christian Ciech | M | ITA | Laminar Z9 (Icaro) | 15:45:00 | 17:20:53 | 01:35:53 | 50,9 | 84,41 | 393,8 | 92,1 | 391,3 | 72,5 | 950 | ||
8 | Alessandro Ploner | M | ITA | Laminar Z9 (Icaro) | 15:45:00 | 17:21:02 | 01:36:02 | 50,8 | 84,41 | 393,8 | 93,6 | 389,3 | 66,3 | 943 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 15:45:00 | 17:35:26 | 01:50:26 | 44,2 | 84,41 | 393,8 | 67,6 | 271,9 | 17,4 | 751 |
Wyniki drużynowe po 9 Taskach - TU
Warunki na starcie początkowo nie napawały optymizmem...
(suma tras: 1044 km)
2nd Thomas Weissenberger (AUT)
3th Attila Bertok (HUN)
2nd Austria 22642 pts.
3th Switzerland 22348 pts.
:
2nd - Thomas Weissenberger (AUT)
3th - Attila Bertok (HUN)
Komentarze |
Dodane przez Agi w dniu - 2010-07-13 02:03:45![]() |
Dodane przez Agi w dniu - 2010-07-13 09:33:16 Task 1 - poniedziałek. 131,1 km, trudne warunki. Sebastian jako jeden z 30-tu doleciał do mety! GRATULACJE!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dodane przez Agi w dniu - 2010-07-14 21:56:15 Task 2 - wtorek. 89 km. Sebastian ponownie zalicza GOAL. GRATULACJE!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gerolf Heinrichs chwali mnie! Dodane przez bartek w dniu - 2010-07-16 00:22:18 … no może nie całkiem bezpośrednio, ale na to samo wychodzi. A o co chodzi? … Właściwie nie zdradziłem się ani słowem, że z tymi wynikami to są jaja. Gerolf bardzo na to narzeka (tekst poniżej), a Agi puściła trochę pary, że nie ukazują się terminowo, ale – jak już wspomniałem - to nie cała para. Haos jest niezły, bo oprogramowanie nie działa tak jak trza, a zawodnicy budzą się spoceni ze strachu o swoje pozycje - w nocy. Tzn. pozycje są w dzień, na liście wyników, której nie ma, hehe. W związku z przypuszczeniem, że naszemu człowiekowi (zawodnikowi – informatorowi) najprawdopodobniej jakaś nawiedzona hiszpanka (za każdym razem to samo nawija z dużą prędkością) gwizdnęła komórkę, przeszukuję blogi naocznych świadków w poszukiwaniu informacji. … I tu pojawia się problem – tekstu niby dużo, ale zeznania często różne. A tu proszę - na lotniach - mimo przeciwności losu – można jednak przeczytać kto przed kim a kto za kim ;o) – Gerolf strasznie narzeka, a przecież wystarczyło zajrzeć na lotnie.pl i świat stałbym się jaśniejszy ;o) … no więc doszedłem do wniosku, że właściwie Gerolf Heinrichs mógłby pochwalić mnie... ;D |
Polecam gorąco tekst Gerolfa - w nastę Dodane przez bartek w dniu - 2010-07-16 00:23:14 Polecam gorąco tekst Gerolfa, w którym pyta on dlaczego bloggerzy nie dają nam prawdziwych informacji z Ager. Przy okazji dając nam wgląd do zawodniczego światka. Trochę nabija się z: - Hiszpanów (of course there was no scores to be found on the official site YET AGAIN (we are in Spain, for those who read the Oz Report infrequently, “manana”-country so to speak)), - Brytyjczyków (him and Gordon where the first in from the Brits. What a relief – at least the Brits did well!), - DHV (DHV site usually covers very well the life and times of Primoz Gricar), - Corinny (Corinna has this rare talent to present the reader with an “alternative reality”; no dextrose, no good landing. The cruel reality of hang gliding!), - … i z siebie (Hey, you reporters, writers and part-time poets: this Comp isn’t about YOU and your friends. This is about ME, ME, ME and Balazs). Tekst miód – czyta sią prawie jak scenariusz do MISia. |
TEKST GEROLFA Dodane przez bartek w dniu - 2010-07-16 00:25:17 Freaking Bloggers! Why don't they give us the real news? (Ager, Spain) Gerolf writes: Woke up early this morning shook awake by some kind of strange nightmare, that maybe yesterday’s task didn’t actually happen and my current lead in the Comp was nothing more but a sweet illusion. I quickly grabbed the laptop to check for scores as I hadn’t seen any last night – but of course there was no scores to be found on the official site YET AGAIN (we are in Spain, for those who read the Oz Report infrequently, “manana”-country so to speak). So I decide moving on to the Oz Report for clues (always my next source of wisdom), but all I find is numerous blog links with no results but just a short Jamie comment that the conditions and task were similar than the day before, and so were the issues with the scoring. Yeah, and also the mountains were still in the same spot as the day before ![]() I’m all in a frenzy now. I click onto her blog hoping at least to learn some more on how Carl is feeling these days and find out quickly that him and Gordon where the first in from the Brits. What a relief – at least the Brits did well! I log onto the DHV blog. The DHV site usually covers very well the life and times of Primoz Gricar, and as he often ends up in the lead gaggle, I am thinking I might even learn something about my own flight this way. But this morning Regina is more focused on the important fact that Life-tracking isn’t a very reliable technology – at least in the hands of hang glider pilots - and it basically works only in one of six cases on average. I had a hunch about this all along ![]() I’m surfing on. On Matjaz’ site we learn that the nights are acceptably cool but the bugs are unacceptably nasty here around, especially at the campsite. Did you know? Matjaz is also a big fan of Primoz and reveals to us how they started low but got up and high and then low and then high again and … and to spoil the whole story … in the end both made goal including all the other Slovenians. And what about ME? I got to find out now, I got to move on. But Daphne is still reflecting about the opening ceremony where she met nice friends and all, and there is also a cute video of her boyfriend being sprog-tested – I quickly realize I might not find much about task flying on here. I move on to Corinna’s World. If you’re into facts, this site isn’t for you. But, it’s got some surreal quality to it. Corinna has this rare talent to present the reader with an “alternative reality”, if I may word it this way. But this morning I’m desperate enough to give it a peek. And, as if I knew it – drama, drama. Air had come in the camel bag and as if that was not enough already it turns out a dextrose bit – I’m not making this up - carefully taped to her helmet, came lose - just before landing. Can you believe it? And, you guessed it right: no dextrose, no good landing. The cruel reality of hang gliding! If this isn’t grabbing you right away, what is? But then there it is - thank you Corinna - just as I was about to click you away, a little side comment of a side comment so to speak, kind of a by-the-way thing: Gerolf won the day, followed by Blay and Johnny. Finally it’s out. And I can go back to bed… …wondering what this blog world has come to? Hey, you reporters, writers and part-time poets: this Comp isn’t about YOU and your friends. This is about ME, ME, ME and Balazs (and Gordon to some extend) Well, at least as long as we top those lists. After that it will be about the Blays and Johnnys, the Attilas and Christians, Alex’ and Primoz’, Martins and Marios or who else will make the story of the comp in the days to come. So please, give us a lead story here for crying out loud. Try to cover at least some of the plot of the day – tell us, what really matters for the results to finally come out the way they do! Don’t get me wrong. We all love you interest in personal side shows. Your gossip stories and odd looks at things. But such “coverage” should be done in ADDITION to the main plain task facts, not in EXCHANGE for it! null |
Dodane przez Agi w dniu - 2010-07-16 09:57:48 Task 3 - czwartek. 112 km. Tym razem polska Drużyna nie zaliczyła mety. lotnie.pl!!! - ZA SŁABY DOPING, ZA SŁABE KCIUKI!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gratulacje dla niesamowitego Dana Vyhnalika z Czech! |
UWAGA UWAGA Dodane przez Agi w dniu - 2010-07-16 14:23:24 Ja nie wiem, kto tam w tej Hiszpanii przy komputerach siedzi... Zamieszczają wyniki na oficjalnej stronie zawodów, potem je usuwają, potem zamieszczają pod innym adresem... I skutkiem tego niektóre linki w naszym artykule przestają działać... Będę musiała codziennie sprawdzać 10 razy wszystkie linki... ![]() ![]() ![]() Ale co tam, damy radę... ![]() ![]() ![]() |
Dodane przez smyk w dniu - 2010-07-19 11:00:51 Niezłe z tym taskiem 4. Najbardziej podobało mi się, jak Johny zasuwa przy grani w okolicach 2:30 |
Dodane przez Agi w dniu - 2010-07-19 13:07:28 Task 6 - niedziela. 108 km. Sebastian zalicza GOAL. GRATULACJE!!! |
Dodane przez Agi w dniu - 2010-07-19 13:20:20![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dodane przez Ruslan Bushchak w dniu - 2010-07-19 14:19:28 Gratulacje dla Sebastiana!! ![]() A co się dzieje z Darkiem? Wie ktoś, o co chodzi? Mam nadzieje że jest cały i zdrowy. Serdecznie pozdrawiam Ruslan |
- Szczegóły
- Agi, Redaktor: bartek

Strona 1 z 2