Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Uprzaz Pilota

Uprzaz Pilota 2007/10/29 17:33 #2001592

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
W tym watku proponuje wstawiac nowosci i problemy .
Tekst juz znacie z Aeromani. Pozostal problem rachunkow ktore musialem zaplacic. | URL: #

Jaki bylem zdziwiony kiedy w czasie odkurzania uprzezy po Mieroszowie zauwazylem pekniecie plyty karbonowej uprzezy na dlugosci 70 % wzdluz . To szok ale zauwazony w pore. Firma Woody Valley chyba wykonuje plyty za cienkie albo powodem pekniecia byl otwor wykonany przez firme Woody Valley do zamontowania tzw. Sperrseil czyli linki "Barkowej " do podciagniecia ciala na karabinku ! Pekniecie przechodzi osiowo przez otwor. Za ta wykonana usluge Firma Fly More wystawila mi rachunek 58 E plus podatek.
Uprzaz kupilem w roku 2000 juz po szkoleniu wyciagarkowym . Przez siedem lat nie latalem na wyciagarce . Ukonczylem kurs w holu za motolotnia gdzie bardziej wystepuja sily na rozciaganie . Po siedmiu latach latania swobodnego w tej uprzezy optymalne sily wystepujace na holu za wyciagarka spowodowaly zmeczenie plyty uprzezy. Rozmawiale dzisiaj z Krzsztofem Kratznerem o tym przypadku i jutro bedziemy temat raz jeszcze ogladac. O moja uprzaz dbam bardzo i transportuje ja zawsze oddzielnie.
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Uprzaz Pilota 2007/10/29 17:49 #2001593

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Najpierw DHV i rozmowa z Referatem Technicznym Krzysztofem Kratznerem ktory chcial zerknac na powstale szkody. Obydwoje poogladalismy zniszczone uprzeze ktore Krzysztof testowal na zrywarce pod obciazeniem 9 g . Wstystkie testowane uprzeze mialy popekane plyty karbonowe . To normalny proceder w czasie testowania.
Otwor wykonany w mojej plycie byl troche za maly bo przelotka w ksztalcie piramidy nie siedziala kompletnie w wykonanym otworze. Sily powstale na krawedzi otworu w czasie holu spowodowaly rozsadzenie plyty i ryse pekniecia . Temat mozna bylo zalaminowac kilkoma warstwami jak twierdzi Krzysztof ale ja nie chcialem sie w to bawic i pojechalem do Fly&More gdze kupilem uprzaz. Wolfi Keiser pokiwal glowa i obiecal nowa plyte szybko sprowadzic z Italii.
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Uprzaz Pilota 2007/10/29 18:08 #2001594

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
zrobic aby uniknac pekniec sznurkow ustawienia pozycji ciala ( i plyty plecowej ) radzi Biuro holowan Horst Barthelmes DHV

Uwaga w czasie holowania wyciagarka dochodzi do duzych sil na systemie ustawienia pozycji pilota w uprzezy. Aby obejsc te sily zaleca sie wyczep Koch uwiazac do uszu uprzezy , dalej pod ramionami pilota do karabinka glownego zawieszenia.



Piotrolot-1
Użytkownik globalny

Napisanych postów: 70
Ostatni post: 2007-08-19 22:14:00



4. RE: Uprzaz Tenax Odpowiedz
2007-06-12 07:30:15 | URL: #

Dzisiaj konsultacja w sprawie pekniecia z Tomasem Pellici . Kiedy mu to opowiedzialem az nim zatrzeslo . Od razu skierowal mysli na typ zawieszenia zaczepu koch tak jak pisal o tym Horst Barthelmos .
Dodal ze DHV przestalo testowac uprzeze na rozciaganie w czasie holu za wyciagarka !!!
Dlaczego tak sie dzieje napisze Wam pozniej. Wiec holujmy i lammy plyty albo laminujmy je grobsze !!! Wsciekajace jest to ze w reklamie sprzedawcy mowia ze uprzaz jest dopuszczona do holu za wyciagarka !!!



Piotrolot-1
Użytkownik globalny

Napisanych postów: 70
Ostatni post: 2007-08-19 22:14:00



5. RE: Uprzaz Tenax Odpowiedz
2007-06-20 21:13:59 | URL: #

Po serii telefonow z ludzmi ktorzy moga mi pomoc okazalo sie , ze Firmie Woody Valley nie zalezy na gwarancji swoich ulepszen . Koszt nowej plyty plecowej musze przejac sam. Firma Fly & More / Icaro sprzeda mi ta plyte za 152 Euro plus podatek. Istnieja druga alternatywa w ktorej Wolfi z Fly & More plyte naprawi naklejajac kilka warstw laminatu za ok 40 Euro . Calosc ma byc pancernie mocne !
Poraz kolejny Fly &More twierdzi ze Tenax jest dopuszczony do holu za wyciagarka.
Naprawy gwarancyjne nie beda uznane poniewaz moja uprzaz jest stara. Nie wazne jest ze rok wczesniej Woody Walley manipulowal przy mojej plycie i skasowal mnie za to 58 Euro. Do dzisiaj plyta tej samej grubosci jest uzywana do roznych modeli uprzezy. Zycze udanych markowych zakupow WOODY VALLEY.

Akzualnie skasowano mnie 100 Euro za nowa plyte a druga czesc kosztow przejol ten ktory mi uprzaz sprzedal - To smutne bo jestem standardowym tlusciochem i nie waze jak kon. 83 kilo masy ciala to nie jest wcale zagrozeniem dla tej swietej konstrukcji.

Na dole komentaz z przed lat Biura DHV
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Uprzaz Pilota 2007/10/31 03:48 #2001599

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Referat Techniczny zwracal uwage na uprzaz Aeros Xtreme Racer ktora miala problemy z zamkami . Do momentu wymiany zamkow uprzaz ta nie mogla byc uzywana w Niemczech. Aktualnie problem sie zmienil . A jak to wyglada w Polsce ???
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Uprzaz Pilota 2007/10/31 04:00 #2001600

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
W czasie symulowanych prob uzycia spadochronu ratunkowego w hali sportowej urwal sie uchwyt kontenera uprzezy Pinguin . Dochodzenia wykazaly bledy wykonczeniowe w czasie szycia ktore oslabily wytrzymalosc uchwytu.
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Uprzaz Pilota 2007/10/31 04:13 #2001601

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Panowie zwracajmy uwage na kondycje linek systemu pochylen pilota. Kiedy linka peknie to zaczynamy sie podpierac na sterownicy i przestajemy precyzyjnie pilotowac lotnie. Ladowanie moze przez to byc bolesne ;)
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Uprzaz Pilota 2007/10/31 06:45 #2001602

Witam!
W Polsce jest jedna taka uprzaz Aeros Xtreme Racer i jak sie nie myle to lata w niej Jasio Zak. Nic mi nie mowil ze jest cos nie tak. Mowil ze jakos wykonania jest bardzo dobra i do tej pory nic mu sie w niej nie poprolo.
Pozdrawiam Ruslan
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Uprzaz Pilota 2007/11/01 04:59 #2001603

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Informacja stara z okresu poczatku rodukcji ale moze jeszcze warto do niej powrocic .

Tenax mial problem z jakoscia oczka ktore przesowalo sie po linie glownego zawieszenia. Ten ktory te oczka dostarczal wykonywal je nie starannie i powodowalo to przecieranie sie liny. Warto zwracac uwage na gladz oczka a zwlaszcza przy przestawianiu pozycj zawieszenia plyty. Sam oczko uszkodzilem w swoim Tenaxie bo nie fachowo skontrowalem je kombinerkami i poluzowalem srobe. Szczeki kombinerek zarysowaly gladz oczka co wywolalo u mnie dodatkowy stres.
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Uprzaz Pilota 2007/11/01 05:12 #2001604

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Slynny Karpik nie moze byc holowany za UL albo za wyciagarka bez dodatkowego zabezpieczenia w okolicy spadochronu ratunkowego. Rzepy nie wytrzymuja sily ciagu i rozciagania uprzezy. Nalezy dodatkowo zakuc przelotki na kontenerze zewnetrznym , przebudowac raczke uchwytu spadochronu ratunkowego i wyposazyc ja w zawleczki. Calosc zamknac i zawleczkami dodatkowo zabezpieczyc kontener zewnetrzny.

Znany jest jeden wypadek smiertelny pilota holowanego za motolotnia. Przy 60 km/h wypadl mu spadochron z kontenera przed Sterownice i wypelnil sie. Spowodowalo to gwaltowne sciagniecie sterownicy i pilot udezyl o ziemie . Teoretycznie na duzej wysokosci pilot moze w tym wypadku zrobic przewrotke.
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Uprzaz Pilota 2007/11/02 20:23 #2001608

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Wracajac do peknietej plyty plecowej w mojej uprzezy warto popatrzyc jakie kolosalne sily dzialaja na plyte poprzez ciag liny wyciagarki. Nie zdarzylo by sie to podczas holu lotni za motolotnia gdzie plyta jest bardziej poddana silom na rozciaganie . Podczas holu za wyciagarka linie wyciagarki przeciwstawia sie sila nosna lotni ze az w krzyzu nam skrzypi !!!


Edytowany przez: piotrolot, w: 2007/11/02 23:31
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena