Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: ... ja dziś polatałem

... ja dziś polatałem 2016/09/28 21:02 #2021320

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Dziś, wczoraj... Robi się zimno więc wrzucam na rozgrzewkę ;)



"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2016/10/09 22:28 #2021390

Może odległości nie są imponujące, ale jak na moje możliwości to i tak się cieszę ,że w ogóle oderwałem tyłek od ziemi. A miejsce,
to jedno z roztoczańskich wzniesień.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2016/10/10 17:23 #2021393

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Trenuj, trenuj i wylewaj pot ;)
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Podziękowali: stanlee

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2016/10/10 19:38 #2021394

stanlee napisał: Może odległości nie są imponujące, ale jak na moje możliwości to i tak się cieszę ,że w ogóle oderwałem tyłek od ziemi. A miejsce,

to jedno z roztoczańskich wzniesień.


Trenować trzeba i czym więcej zrobisz startów i lądowań na początku, tym łatwiej będzie ci w przyszłości.
Po obejrzeniu filmu, to radzę ci:
1 nie trenuj sam!!!
2 poproś kogoś doświadczonego pilota a najlepiej kilku żeby ci pomogli.
3 popraw swoje podwieszenie, bo z tego co zauważyłem, to wisisz bardzo wysoko nad speedbarem. To przeszkadza w sterowaniu i bardzo łatwo o błąd a co gorsze można dostać traumę przez takie wysokie podwieszenie.
Robisz sporo błędów a co gorsza że nikt (najlepiej instruktor) nie koryguje ci twoje błędy i ty je sam w sobie utrwalasz. Później bardzo ciężko wykorzenić z swojej technice, parazyt-owe odruchy!

Respekt za samozaparcie :)
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2016/10/11 08:02 #2021409

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Witamy w gronie latających :)

Gratuluję wytrwałości, z takim zacięciem możesz osiągnąć bardzo dużo!

Proszę - posłuchaj Rusłana, zgadzam się z jego oceną.

Od siebie dodam to: nie wypychaj sterownicy w trakcie rozbiegu! Z takim kątem natarcia lotni już bardziej nie rozpędzisz a możesz ją łatwo przeciągnąć. To się może zakończyć źle.

Czy Twoja lotnia nie ma tendencji do zakręcania w lewo?
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai
Podziękowali: stanlee

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2016/10/11 10:56 #2021411

  • paskuda
  • paskuda Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 64
  • Otrzymane podziękowania: 19
Czołem!
pierwsze dwa punkty 100% racja. A podwieszenie chyba jest dobre, tylko Stanlee jeszcze się nie położył, a nogi w dole to ramiona w górze. Ale ja na takiej wysokości lotu też bym się nie kładł. Pozdrawiam. Pa
Podziękowali: stanlee

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2016/10/11 14:35 #2021414

  • Mesiek
  • Mesiek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń.
  • Posty: 970
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 148
Zgadzam się z Rusłanem w kwestii obecności instruktora. Co do podwieszenia to nie wiem, słabo to przy takim zamocowaniu kamery widać. Moje uwagi to głównie
1. Poćwicz na sucho (np. lotnia podparta w węzłach bocznych sterownicy i na kilu na stabilnych stojakach) przechodzenie do pionu. Robisz to bardzo nerwowo.To powoduje utratę kierunku. Lepsza byłaby szkolna uprząż, bo w rybce jest trudniej. Przy ściągniętej sterownicy gdy przechodzisz do pionu druga ręka musi pewnie i szybko znaleźć się na ramieniu inaczej zawsze lotnia będzie ci uciekać.
Moim zdaniem pomogłoby ci gdybyś przeszedł wyżej (na większej wysokości) do pionu, lub w ogóle nie przechodził na speedbar gdy loty są niskie. Jak to zrobisz wyżej przy nie ściągniętej sterownicy, będzie znacznie pewniej. Dopiero potem ściągnij wyraźniej sterownicę. Aktualnie zbyt dużo robisz na raz. Ściągasz sterownicę, walczysz o utrzymanie kierunku i przechodzisz do pionu.

2. Ostatnie lądowanie jako tako. Do flary masz za nisko ręce. Przed jej wykonaniem koniecznie przesuń dłonie na wysokość barków. Wtedy to będzie, flara a nie pchanie sterownicy i dobieg. O ile przy czołowym wietrze i wybaczającej dużo lotni może być, to złe nawyki będą cię kosztowały dużo nerwów przy przesiadce na inne skrzydło.

Oczywiście to tylko moje skromne zdanie, bo wiem, że wielu kolegów woli np. przechodzić do pionu już po wyrównaniu, ale tak ja pozwalam sobie lądowac tylko na bardzo równym i skoszonym lądowisku, a i to też nie zawsze...

Pozdrawiam
lotnie: Atlas, Moyes GTR, WW RamAir, Laminar MR700

Sklep/serwis MOTOR
ul. Bystrzańska 75
43-300 Bielsko-Biała
www.sklepmotor.pl
www.sklep-motor.pl
Podziękowali: Mikołaj, fotolot, stanlee

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2016/10/11 20:15 #2021415

  • bodzio
  • bodzio Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 410
  • Oklaski: 5
  • Otrzymane podziękowania: 37
I jeszcze najważniejsza rzecz .Jeśli nie jesteś zapisany na kurs, to się zapisz.Pozdrawiam.
A w ogóle na jakiej lotni ćwiczysz ?
Podziękowali: stanlee

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez bodzio.

... ja dziś polatałem 2016/10/11 21:08 #2021416

stanlee zdrowo przyp... w glebę, spoko każdemu się to zdarza ale mało kto ma odwagę się do tego przyznać, plus za to. Powodzenia.

pozdrawiam
Podziękowali: stanlee

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.

... ja dziś polatałem 2016/10/11 22:53 #2021418

To się forum ożywiło!
Najważniejsze to jestem na kursie. Szkolę się w Polsce. Jeśli chodzi o przypie...lenieie to nic takiego nie miało miejsca, przy pierwszej glebie tuż nad ziemia wypchałem sterownice i poszła lotnia na koła. przy drugim lądowaniu zahaczyłem o krzak czarnego bzu , widać go na filmie rośnie na miedzy. Na szczęście krzak był mały i też poszło na koła. Faktycznie lotnia trochę skręcała mi w lewo , ale po drugim locie usunąłem przyczynę i dwa ostatnie loty były już ok. Podwieszenie wydaje mi się dobre podwieszałem się wcześniej na sucho i wydawało mi sie że jest dobrze , a w ostatnim locie włożyłem nogi do kokona i było super. Chyba nie będę startował więcej z tej górki , bo jak nie wieje dokładni wzdłuż tego pola z trawą to są tam spore rotory z prawej strony jest uskok na miedzy i jak jest odchyłka to generuje rotory , a jak jest odchyłka z lewej to jest z nad lasu i jest lipa. Niestety to jedyna górka z wystawą południową blisko mnie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena