Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Koszty Szybownictwa kontra Lotniarstwo

Koszty Szybownictwa kontra Lotniarstwo 2015/12/15 19:24 #2019720

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Aby istniec w swiecie Ministra Infrastruktury i tej tzw " struktury " , ktora nam " pozwala " , zwiazek DHV placi 100 000 Euro dla niemieckiego aeroklubu . Pisalem juz o tym przed dwoma laty na tym forum . Pytam za co marnotrawia nasze pieniadze ? aby brojlery na nasz koszt , mogli lepiej gospodarowac ????? i przezyc ????? Przeciez ponosimy oplaty w gorach dla Alpenverein i inne !!!!

Patrzcie na to logo na stronie DHV z prawej . Na pewno Stowarzyszenie Paralotniowe na rozkaz Martina S. bedzie musialo rowniez wnosic taka oplate , aby " Pozywic " ( z jezowskiej konferencji ) Aeroklub


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Koszty Szybownictwa kontra Lotniarstwo 2017/03/22 00:15 #2022428

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89

Piotrolot napisał: Sprobuje jeszcze zdobyc dla Was wywiad polskiego Emigranta Eligiusza M. z Monachium , ktory kupil szybowiec i zakotwiczyl w lesznie . Zdobywal tam dalsze szlify po rezygnacji z Klubu Szybowcowego w Bad Tölz w Bawarii . Szybko jednak przekonal sie , ze Latanie w Polsce to ............. Obecnie lata w Austrii Tyrolu Motoszybowcami i ma uprawnienie Instruktorskie . Wielokrotnie motywuje mnie na odswiezenie uprawnien i wspolne latanie na Motoszybowcach . Podziwiam tego zapalenca bo jest Inwalida i daje sobie swietnie rade . Wielokrotnie opowiadal o tzw stosunkach Jegomosci instruktorow z obydwu Panstw - to bedzie lektura !!!!! do Metodyki Szkolenia towarzyszy PRL-u

..............................................................................................................................................................................................................
Witajcie.
Będąc paralotniarzem(i majętnym przedsiębiorcą) temat niezależnego rekreacyjnego latania motoszybowcem w ciszy zawsze mnie interesował jako coś wygodnego do realizacji po 50-tce ale niestety obecnie wiązało by się to z nierealnymi już dla mnie finansami.
Zatwierdzenie przez Prezesa ULC polskich FAR103 dla wielu pilotów było impulsem do rozpoczęcia realizacji marzeń o tanim "lataniu dla każedego" na amatorskich szybowcach(np.projekt GOAT")itp,a w moim przypadku opracowuję namiastkę motoszybowca(do użytkowania za grosze ) na bazie okazyjnie zdobytej (dzięki pomocy tego forum)lotni sztywnopłata .
Ciekawych amatorskich bezogonowych konstrukcji w Polsce jest wiele np. kolega również pasjonat konstruktor Artur K. z Wrocławia posiada takie rodzynki jak Mitchell Wing i pięknie wykonany dwupłatowy Easy Riser- w USA nawet karty rowerowej na latanie tym nie potrzeba ale w PL niestety w krzywym zwierciadle widzę to tak że :" jak dobrodusznie "odwilżowo"Jegomość Prezes nas skromnych inwestorów wprowadził w maliny zatwierdzając całość sprawdzonych przepisów tak i potem po 3 latach naszych kosztownych,zaawansowanych realizacji ni z tąd ni z owąd samowładczo zablokował tym samym nakazując z nich wszystkim konstruktorom amatorom wypier......ać na szczaw dziko porastający odwieczne poPRL-owskie getto...obstawione kilkoma starymi instruktorami, towarzyszami łowczymi od pozysku "jeleni"w granicach ich prywatnej "dżungli RP ??? :ohmy:



Piotrolot jeśli zdobyłeś ten wywiad Eligiusza albo masz taką możliwość to warto tą "lekturę!!!!!" przeczytać bo z poza granic naszej obecnej wymuszeniowej"dżungli"i reklamowego"matrixu" wyznawców mamony najlepiej widać podejście, poczynania i zapędy rodzimych szkoleniowców(mają oni też podobnie jak handlarze forumowych zawziętych lub czasem zwyczajnie naiwnych naganiaczy)nie tylko w szybownictwie ale i motolotniarstwie, i innych sportach lotniczych znajdziemy te same analogie.
Ciekawa dyskusja na temat porównań zalet i problemów w polskim szybownictwie.lotniarstwie i paralotniarstwie pojawiła się na forum(jest tam też pouczający werset o wyznawcach..) :
pgforum.pl/viewtopic.php?f=7&t=1593&sid=...fb482713b1cbe83bf222


Pozdrawiam Wiesiek :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena