Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Lijak 07.2013

Lijak 07.2013 2014/02/04 09:02 #12312

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Z tym " Rybolowiem " to cala prawda .

- Leszcz
- Sledz
- Dzik- Odyniec , a nie to juz " pojedziemy na Low "

Ruslan napisal , ze Michalo sie " Miotal " . Popatrzylem na te Wasze loty . I widac , ze Ladnie Walcujecie w termice . Miotanie to slowo uszczypliwe i nie potrzebne zwlaszcza , kiedy robilismy wszystko aby ZNALESC BABLA . Szukajac w parterze to wiadomo , ze nastawiamy sie na wszystkie znaki pokazujace o zerwanym kominie . Dopingujmy sobie inaczej a kpijmy z " Pompowania w krazeniu " , " Przekrecania sie " albo
z chytrego krazenia az bedzie za pozno by bezpiecznie wyladowac ;)
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Lijak 07.2013 2014/02/04 09:10 #12314

Widzę, że moje filmiki chociaż surowe i prawie bez montażu często wzbudzają bardzo dużo emocji, sam nie wiem czy się z tego cieszyć.
A odnośnie warunków tego dnia, to zapewniam Cię Rusłanku, że raczej nie polatałbyś dłużej niż my.
Zwróć uwagę na to, że oprócz nas nie było w powietrzu nikogo, żadnych miejscowych lotniarzy i paralotniarzy. Pogoda wyglądała bardzo obiecująco ale aby się utrzymać w powietrzu trzeba było naprawdę nieźle kombinować. W takich warunkach wystarczy popełnić jeden błąd i za chwilę jesteś na lotnisku. U mnie błąd polegał na tym, że zdecydowałem się polecieć na zachód od startowiska paralotniowego, niestety stamtąd nie było już powrotu.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Lijak 07.2013 2014/02/04 09:58 #12316

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Teraz jak patrzę na tan film to myślę, że jednak mogliśmy wykręcić kominek nad tą górką za zachód od lądowiska. Tak czy siak - to był piękny wyjazd i świetne latanie! ... Chociaż trzygodzinnej walki ze Sphinxem, źle ustawioną uprzężą i wstrętną wodą ze świeżego bukłaka nigdy nie zapomnę!!! :)
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Lijak 07.2013 2014/02/04 10:27 #12317

Mikołaj napisał: Teraz jak patrzę na tan film to myślę, że jednak mogliśmy wykręcić kominek nad tą górką za zachód od lądowiska. Tak czy siak - to był piękny wyjazd i świetne latanie! ... Chociaż trzygodzinnej walki ze Sphinxem, źle ustawioną uprzężą i wstrętną wodą ze świeżego bukłaka nigdy nie zapomnę!!! :)


O Mikołaj, widzę że bardzo rozsądnie podszedłeś z tą odpowiedzią :) Słusznie to napisałeś, że byliście w 100% kominie, jaki mógł Was wywindować z parteru w kosmos :lol: Ale nie skorzystaliście z tej okazji :P Przykro a dzień wyglądał naprawdę rewelacyjnie aż miło popatrzeć na te chmurki :)
Mój post w adres do Michalo nie jest jako na-śmieszka, czy jakoś tak, nie. Ja jedynie chcę żebyśmy zwracali uwagę na błędy i sukcesy kolegów i uczyli się na ich doświadczeniu. Wyciągać wnioski z błędów i w przyszłości nie popełniać tak samo.
Nu a żeby zachęcić Was do tej dyskusji, to owszem, musiałem lekko wstrząsnąć mrowiskiem :lol: żeby lekko zawrzało. Każdy z nas się uczy i rozwija. JA sam odczuwam, że mam jeszcze tyle do nauczenia się że nie wiem czy wystarczy mi całego życia dla tego :lol:
A kiedy będziemy pomagać sobie nawzajem i podpowiadać co i jak beż foch pod nosem, to na pewno będzie nam i weselej i łatwiej w lataniu :)
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Lijak 07.2013 2014/02/04 11:08 #12318

  • daf
  • daf Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot
  • Pilot
  • |_ /\ T /\ /\/\
  • Posty: 557
  • Oklaski: -3
  • Otrzymane podziękowania: 38
Rusłan, przepraszam, ale ja po prostu dawno straciłem możliwość oceny kiedy Ty żartujesz a kiedy nie, to zapewne przez ilość scesji w jakich tu na forum bierzesz dosyć regularnie udział lub też wzniecasz. :P
To,że znasz Michalo w moim pytaniu nie miało żadnego znaczenia, zapytałem o PODSTAWY OCENY i napisałem o byciu w powietrzu. Michalo 3 wiadomości wyżej wyjaśnił sytuację meteo. Też nam wyglądało, że będzie fajnie, Cu rokowały dobrze, a jednak pofrontowy dzień okazał się marny, zapewne następny był lepszy, ale musieliśmy już wracać.
Piece bro.

PS. W tej wiadomości nie ma emocji, w poprzedniej też nie ma, choć może to tak wyglądać. ;)
Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez daf.

Lijak 07.2013 2014/02/04 11:17 #12319

  • frnandu
  • frnandu Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • POLtugalczyk
  • Posty: 716
  • Oklaski: 2
  • Otrzymane podziękowania: 207

daf napisał: ...ale ja po prostu dawno straciłem możliwość oceny kiedy Ty żartujesz a kiedy nie.


Darku, przyjedz do Pińczowa, poznaj i przybywaj z nami, miedzy nimi z Rusłanem, nie bądź taki odludek, i taka możliwość oceny uzyskasz :)

( podpowiedź: żartuję....chyba ;) )
Czy Leci z Nami Pilot?
……………………………………………………………………………………
Lotnie: Aeros Combat L , Wills Wing U2 160 , Seedwings Space 14 , Synairgie Club 15 (ŚK od 2011)
Motolotnia: Jazz2000 Stratus P2L Rotax 582 (ŚK od 2012)
Podziękowali: Mikołaj

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Lijak 07.2013 2014/02/04 13:40 #12321

daf napisał: Rusłan, przepraszam, ale ja po prostu dawno straciłem możliwość oceny kiedy Ty żartujesz a kiedy nie, to zapewne przez ilość scesji w jakich tu na forum bierzesz dosyć regularnie udział lub też wzniecasz. :P
To,że znasz Michalo w moim pytaniu nie miało żadnego znaczenia, zapytałem o PODSTAWY OCENY i napisałem o byciu w powietrzu. Michalo 3 wiadomości wyżej wyjaśnił sytuację meteo. Też nam wyglądało, że będzie fajnie, Cu rokowały dobrze, a jednak pofrontowy dzień okazał się marny, zapewne następny był lepszy, ale musieliśmy już wracać.
Piece bro.

PS. W tej wiadomości nie ma emocji, w poprzedniej też nie ma, choć może to tak wyglądać. ;)


Super pogoda do latania i rekordów, to za zwyczaj na drugi dzień po froncie :) Czyste powietrze i zimne powietrze robi swoje :) Wario spiera lambadę na całego :) Na filmie widać że pogoda była super, to z tego ci widziałem. Mikołaj na swojej drachetli superowsko się wykręcał ale jakoś mu nie do końca dobrze poszło. Ale Mikołaj idzie w dobrym kierunku i wie czego chcę. Wnioskuje z tego co Mikołaj mówi, jak z nim gadam osobiście czy telefonicznie.
Jak oglądam filmiki Michała, to cały czas widzę w jego sterowaniu kilka szlagierów :lol:
Jak steruję, to jego nogi lecą w jedną stronę a głowa w drugą
Cały czas się odpycha od speedbara, po co?!!!
W rezultacie ma co ma. Z oglądanego na filmie, to widzę że lotnia lata jak by ba prędkości zbliżonej do zerwania strug, nu może nie do końca ale prędkość dosyć mała. I w rezultacie jego lotnia cały czas nurkuje i nabiera prędkości. To tak wygląda jak by rysował w powietrzu falę a nie linie prostą.
Te błędy w sterowaniu dają oczywiście swoje rezultaty w całości w lataniu. Michał zrobi jak uważam, ja mu nie doktor, sam wyprostuje się, lub nie z tych wrednych nawyków. Ja również mam czasami takie zapędy, ale cały czas siebie kontroluje i staram się nie robić takich byków. Ale jeśli ja o tym pamiętam w locie i staram się kontrolować sam siebie, to tylko mówi mi, że ja jeszcze muszę się wiele nauczyć, żeby latać prawidłowo z automatu a nie kontrolować sam siebie :)
Pisałem o wypychaniu sterownicy w locie. I dalej pytam po co? Prędkość to bezpieczeństwo.
Przykładowo 4.29sek Michał wlatuje w komin i co robi? Wypycha!!! Po czym lotnia nurkuje, żeby nabrać prędkości. Zakręt do stoku na wypchniętej lotni!!! :ohmy: Takim sposobem można i wjechać w las. A po co?!!!
Jak ja się mylę w swoich spostrzeżeniach, to bardzo proszę poprawić mnie i chętnie przeczytam Waszą opinie w sprawie sterowania.
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Ruslan Bushchak.

Lijak 07.2013 2014/02/04 16:18 #12323

  • Mesiek
  • Mesiek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń.
  • Posty: 970
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 148
Rusłan, czasami jesteś bardzo irytujący...
Proponuję żebyś nie krytykował i nie "pomagał" wytykając "błędy" w pilotażu bo ktoś będzie miał niezły polew przy analizie twoich filmów..
Zadanie pomocnicze:
1. Napisz tu jaki jest najdłuższy przelot w termice Michalo i potem napisz jaki jest najdłuższy twój...
2. Napisz jaką masz średnią z lotu w sezonie kilometrów i porównaj z Michalo...
3. Zastanów się czy ocena warunków z filmu jest właściwą drogą do kategorycznych stwierdzeń jakie głosisz...

Swoją drogą to bardzo ładnie układa ci się górne poszycie w diskusie w termice...
Nie pamiętam jedynie jaki kolor masz dolnego poszycia i zapewniam cię że Michał też nie pamięta...
lotnie: Atlas, Moyes GTR, WW RamAir, Laminar MR700

Sklep/serwis MOTOR
ul. Bystrzańska 75
43-300 Bielsko-Biała
www.sklepmotor.pl
www.sklep-motor.pl
Podziękowali: Kruk, JWracing

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Mesiek.

Lijak 07.2013 2014/02/04 16:46 #12324

  • JWracing
  • JWracing Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Pilot 400+ ŚK-brak
  • Posty: 76
  • Oklaski: -65
  • Otrzymane podziękowania: 16
Wypowiedź nie na temat - usunięto

Rada Forum
Podziękowali: Kruk

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Rada Forum.

Lijak 07.2013 2014/02/04 17:34 #12325

Mesiek napisał: Rusłan, czasami jesteś bardzo irytujący...
Proponuję żebyś nie krytykował i nie "pomagał" wytykając "błędy" w pilotażu bo ktoś będzie miał niezły polew przy analizie twoich filmów..
Zadanie pomocnicze:
1. Napisz tu jaki jest twój najdłuższy przelot w termice Michalo i potem napisz jaki jest najdłuższy twój...
2. Napisz jaką masz średnią z lotu w sezonie kilometrów i porównaj z Michalo...
3. Zastanów się czy ocena warunków z filmu jest właściwą drogą do kategorycznych stwierdzeń jakie głosisz...

Swoją drogą to bardzo ładnie układa ci się górne poszycie w diskusie w termice...
Nie pamiętam jedynie jaki kolor masz dolnego poszycia i zapewniam cię że Michał też nie pamięta...


Meciek jak się mają twoje teksty, do dyskusji nad filmem? A nijak!!! Napisałeś Meśku swój teks w porywie emocji bez zastanawiania się i przemyślenia.
A co do przelecianych kilometrów, to w moim pojęciu, kilometry przeleciane w przelocie, to nie jest żaden wyznacznik dobrych umiejętności w pilotażu.
Dyskusja akurat tak wyszło, że trafiło na film Michała. Jak jemu nie pasuje, to spokojnie możemy obgadywać moje filmiki z mojego latania. Ja będę tylko się cieszyć z tego powodu, bo mogę się dowiedzieć, jakie realnie popełniam błędy w pilotażu.

Ale jak widzę, to Mesiek i JWracing wolicie pierd...ć beż sensu i nie na temat. Widzę że wolicie, żeby jak ktoś nie umie, to niech tak lata i męczy się w niewiedze.
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Ruslan Bushchak.
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena