Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Brasil WM 2017

Brasil WM 2017 2015/11/04 22:47 #2019285

  • Marcin GIE
  • Marcin GIE Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • The key is to FLY FREE
  • Posty: 140
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 87
Trening czyni mistrza ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Brasil WM 2017 2015/11/04 23:26 #2019286

  • air_viking
  • air_viking Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Trening imitacyjny glajciarza z ciągotami do bicia rekordów polega na przesypianiu nocy wyłącznie leżąc na plecach. Analogicznie będąc lotniarzem sypiaj wyłącznie leżąc na brzuchu ;-)
Nieco poważniej to moim zdaniem uprząż lotniowa to ekwipunek o znacznym oddziaływaniu na postrzeganie jakości latania. Jest ważniejsza od skrzydła (przynajmniej z perspektywy mojego stopnia zaawansowania). Dużo ostatnio eksperymentowałem. Owocem tych poszukiwań jest wprowadzenie ogranicznika przesuwu rolki głównego podwieszenia, który gwarantuje, że naprężenie linki ustawiającej pochylenie nie przekracza 5,5Kg. Dzięki temu obciążenia obręczy barkowej oraz klatki piersiowej są niewielkie. Kolejny element to dopasowanie do budowy ciała szczególnie zaawansowanych kokonów. Trzeba mieć farta porównywalnego z wygrywaniem w lotto aby odnotować sukces na tym polu pierwszą uprzężą. Zwykle druga własna uprząż to nie jest już finansowy kompromis...bo firmy z dopracowanym systemem tanie nie są. Dokonując wyborów z jednej strony masz perspektywę słonego wydatku z drugiej goryczkę po odpuszczeniu latania w wyniku fizycznych niedogodności...

Pozdrawiam
air_viking
Podziękowali: dane usuniete

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez air_viking.

Brasil WM 2017 2015/11/05 00:47 #2019287

  • greg
  • greg Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 104
  • Oklaski: 7
  • Otrzymane podziękowania: 62

air_viking napisał: Trzeba mieć farta porównywalnego z wygrywaniem w lotto aby odnotować sukces na tym polu pierwszą uprzężą. Zwykle druga własna uprząż to nie jest już finansowy kompromis...bo firmy z dopracowanym systemem tanie nie są. Dokonując wyborów z jednej strony masz perspektywę słonego wydatku z drugiej goryczkę po odpuszczeniu latania w wyniku fizycznych niedogodności...

Cenne i mądre spostrzeżenie. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że wśród zawodników klasy PRO prowadzi się już zaawansowane badania w zakresie ergonomii. Być może wyniki tych eksperymentów z czasem będą dostępne także dla amatorów. Tak się stało np. w kolarstwie, gdzie tzw. bike fitting przestał być już tajną bronią i zassał już półkę ambitnych amatorów. Jednak dużo zależy od popularności sportu i drzemiącej tam kasy...
"Latanie dostarcza wrażeń najrozmaitszych - od strachu do zachwytu, od radości i satysfakcji do znużenia i zniechęcenia. Mają one wspólną cechę: zawsze są autentyczne, dotyczą rzeczywistości i nas samych." - Jacek Kibiński "Lotniarstwo dla każdego"
Lotnie: Libre-II, Vega SST, Zefir-2
KL-1988 - Jeżów Sudecki

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Brasil WM 2017 2015/11/05 22:31 #2019298

Z tym spaniem na brzuchu to swietny tip. Kiedys slyszalem tez, ze dobrze jest to stosowac dla odchudzania. Podobno swietnie dziala. No to teraz moge piec dwie pieczenie na jednym ogniu..

Co do dopasowywania uprzezy, musze powiedziec, ze to bardzo trudna sztuka. W zasadzie powinno sie uprzeze zamawiac osobiscie u producenta. Dac mu sie obejrzec, odmierzyc, obmacac.
Ogladajac uprzaz skyline zauwazylem troche piankowych elementow w niektorych miejscach. Przyszlo mi do glowy, ze wlasciwie to niezlym pomyslem byloby zrobienie sobie gabkowego odlewu ciala. I nastepnie taka gabke jak stosuje sie w materacach do spania, tylko dopasowana ksztaltem do pilota wklejac w kokon. To bylby ideal.
Byc moze uda mi sie wpakowac duzo takiej pianki do swojego kokonu bo zrobil mi sie za duzy. To powinno dac ciekawe efekty.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Brasil WM 2017 2015/11/06 08:52 #2019307

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Spanie na brzuchu już uskuteczniam :)

Co do pianki, to jest to chyba bardzo dobry pomysł Jacku.

Ze swojej strony dodam, że wyeliminowanie wszelkich suwaków i guzików umieszczonych na przedzie ubrania zwiększa komfort lotu.
Po zmianie uprzęży na Tenaxa 2 i dostosowaniu odzieży, po 3 godzinach lotu nie odczuwam niewygody. Zobaczymy jak będzie przy dłuższych lotach...

Bardziej wpływa na mnie zmęczenie jeśli warunki są mocne. Na to znalazłem proste remedium - saszetki energetyczne. Można je łatwo skonsumować w czasie lotu a zastrzyk energii jest taki, że spokojnie można lecieć dalej. Stosuję też nawadnianie przed lotem przy użyciu elektrolitów rozpuszczanych w wodzie. Znacznie mniej piję w powietrzu, niż czyniłem to na początku mojego latania.
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena