Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Jak zacząć? (prośba o poradę)

Jak zacząć? (prośba o poradę) 2015/03/30 23:34 #2017600

  • daf
  • daf Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot
  • Pilot
  • |_ /\ T /\ /\/\
  • Posty: 557
  • Oklaski: -3
  • Otrzymane podziękowania: 38
Ja na ZK-B latałem w termice i miałem tego wylatane 5 godzin. Wymóg lotu termicznego na ZK-B jest - chociaż mniejszy niż to co miałem. Dodatkowo byłem na kursie termicznym z Martinem w Słowenii(tydzień). Co do holowania to się nie wypowiem, ale jak coś to będę chyba robił w PL. Nie pamiętam żeby Martin wspominał o specjalnym uprawnieniu w SK, ale mogę się mylić.
Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez daf.

Jak zacząć? (prośba o poradę) 2015/03/31 13:10 #2017607

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Witaj,

Marshall napisał: Jesli w SK Licencja ZK-B to etap IIB w PL, to w takim razie jak latac w termice? Trzeba robic dodatkowe szkolenie na termike? A co z holowaniem, bo ktos pisal, ze nie ma holowania na Slowacji. Gdzie sie tego nauczyc, skoro kurs tego wszytskiego nie przewiduje?
Wyglada na to, ze konczac kurs w SK pilot majac papiery w reku nie za bardzo jest jednak przygotowany do latania (nie zna termiki, holowania), zgadza sie?


Szczegółowy program szkolenia LAA SK znajdziesz pod tym adresem .

W rozdziale III są ujęte wymagania dla poziomu ZK-B. Wynika z nich, że powinieneś wykazać się minimum 5 lotami termicznymi o minimalnym czasie trwania 0.5h w sumie nie mniej niż 5h. Warunki termiczne określone są jako średnio trudne. Skrzydła podczas szkolenia ograniczone certyfikacja DHV1-2. Aby przystąpić do szkolenia ZK-B musisz posiadać uprawnienie ZK-A oraz nalot nie mniejszy niż 2h.

Szkolenie za wyciągarką opisane jest w rozdziale IV. Kwalifikacje do holowania za wyciągarką ma oznaczenie ZK-N.

Największe wymagania stawia się podczas nauki holowania za motolotnia. Wymagania początkowe to kwlifikacje ZK-B oraz nalot powyżej 20h. Program szkolenia jest opisany w rozdziale V.

Mam nadzieje, że powyższe informacje będą pomocne w uzyskaniu odpowiedzi na wątpliwości jakie rozstrzygasz.

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Jak zacząć? (prośba o poradę) 2015/03/31 14:16 #2017608

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Dla porównania wymagania dla programu szkolenia do ŚK wydawanego przez polski nadzór (strony 3-17).

Gdybym miał dokonać zgrubnej oceny z punktu widzenia latającego pilota jednej i drugiej opcji to wymagania do polskich uprawnień są bardziej drobiazgowe natomiast LAA dają nauczycielowi więcej swobody. Natomiast końcowe wymagania warunków przed egzaminem LAA są w mojej ocenie na wyższym poziomie (patrz warunki z lotów termicznych). W polskich oficjalnych wymaganiach nie ma programu przeszkolenia do startów za wyciągarką natomiast takie wymagania do kwalifikacji ZK-N są w programie słowackim.

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena