Witaj,
Marshall napisał: Jesli w SK Licencja ZK-B to etap IIB w PL, to w takim razie jak latac w termice? Trzeba robic dodatkowe szkolenie na termike? A co z holowaniem, bo ktos pisal, ze nie ma holowania na Slowacji. Gdzie sie tego nauczyc, skoro kurs tego wszytskiego nie przewiduje?
Wyglada na to, ze konczac kurs w SK pilot majac papiery w reku nie za bardzo jest jednak przygotowany do latania (nie zna termiki, holowania), zgadza sie?
Szczegółowy program szkolenia LAA SK znajdziesz pod tym
adresem
.
W rozdziale III są ujęte wymagania dla poziomu ZK-B. Wynika z nich, że powinieneś wykazać się minimum 5 lotami termicznymi o minimalnym czasie trwania 0.5h w sumie nie mniej niż 5h. Warunki termiczne określone są jako średnio trudne. Skrzydła podczas szkolenia ograniczone certyfikacja DHV1-2. Aby przystąpić do szkolenia ZK-B musisz posiadać uprawnienie ZK-A oraz nalot nie mniejszy niż 2h.
Szkolenie za wyciągarką opisane jest w rozdziale IV. Kwalifikacje do holowania za wyciągarką ma oznaczenie ZK-N.
Największe wymagania stawia się podczas nauki holowania za motolotnia. Wymagania początkowe to kwlifikacje ZK-B oraz nalot powyżej 20h. Program szkolenia jest opisany w rozdziale V.
Mam nadzieje, że powyższe informacje będą pomocne w uzyskaniu odpowiedzi na wątpliwości jakie rozstrzygasz.
Pozdrawiam,
air_viking