Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Szkolenie w Mieroszowie

Szkolenie w Mieroszowie 2015/09/10 16:21 #2018840

  • greg
  • greg Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 104
  • Oklaski: 7
  • Otrzymane podziękowania: 62

Ruslan Bushchak napisał: Widzę że nie możemy się dogadać. Żeby było jasno i klarownie, to rozmawiamy o szkoleniu lotniowym podstawowym, podkreślam lotniowym a nie rowery, rury i tak dalej. Trzymaj my się tego tematu bo w przeciwnym razie nie ma sensu rozmawiać. W swoim poście napisałeś tyle tekstu i to wszystko bezkaloryczne. Po co tyle pisać? Porozmawiajmy lepiej o lotniarstwie bo teraz o nim chce tu rozmawiać a nie o rowerach, pieskach i łańcuchach. :lol:


Widzisz Rusłan, my wcale nie musimy się zgadzać ;-) Nie mamy wspólnego interesu. Każdy z nas ma własne zdanie i to też jest cenne.
- Tematy dotyczące sportu szybowcowego i spadochronowego przytoczyłem na Twoją prośbę - to tak w aspekcie wymyślonej przez Ciebie generalnej zasady szkolenia przez 10 lat w każdym sporcie lotniczym :) .
- Inne przykłady, poza-lotniowe, służyły do przedstawienia pewnej tendencji w sporcie i szukania analogii z lotniarstwem.
- A wszystko co napisałem o najnowszych pomocach w doskonaleniu taktyki przelotowej jak najbardziej dotyczyło lotni ;-) (mam nadzieję, że czytasz, a nie tylko obrazki oglądasz?)

No dobrze, teraz parę innych przykładów, już typowo lotniwych:

1. Jak to robią, Ci "beznadziejnie głupi Amerykanie":

Zauważ, że w 3 minucie lotu uczeń ćwiczy wypychanie sterownicy nogami - umiejętność bezcenna w niektórych sytuacjach awaryjnych. Właściwie trudne do przećwiczenia w początkowej fazie nauki. (O tym jak to jest przydatna umiejętność mógłby opowiedzieć więcej Krzysztof Grzyb. Z tego co pamiętam, to ratował się kiedyś w ten sposób po przypadkowym przerzuceniu spadochronu hamującego przez sterownicę. Ktoś jeszcze tak się ratował chyba na Żarze w latach 80-tych lecąc na Z-80 i w innej sytuacji po wystąpieniu flatteru.)
Organizatorzy tego szkolenia twierdzą, że już po pierwszej lekcji pilot nauczy się trzymać lotnię w strugach powietrza, wyważać ją, utrzymywać lot prostoliniowy, kontrolować prędkość w locie. Dzięki temu z większa ufnością i bezpieczniej przystąpi do pierwszych samodzielnych lotów. Mają chętnych, robią na tym kasę.
Więcej tutaj:
www.livingsocial.com/deals/1283630-hang-...light-for-one-or-two
www.yelp.com/biz/dive-high-hang-gliding-tracy

2. A tutaj jest propozycja kolejnego konkretnego szkolenia, połączenie symulatora komputerowego z trenażerem na platformie.
www.dynamicflight.com.au/hang-gliding/introductory-day/


Też mają chętnych i robią kasę.

3. Ciekawe, że nawet w Australii (OZ-West), gdzie mają świetne warunki do latania także stosują takie alternatywne techniki. Robią to zarówno w szkoleniu początkowym, jak i doskonalącym.
ozreport.com/6.40



Rusłan, to się już stało, tak szkolą ludzi na Świecie, czy Ci się to podoba, czy nie. A zestawiając to z doświadczeniami z innych dziedzin lotnictwa i sportu to jest dobra droga. Nie znaczy to jednak, że musi się ona przyjąć w Polsce - warunkami koniecznymi są: chęć do latania i dostępność ośrodków szkolenia. Nie warto czegoś przekreślać, tylko dlatego, że jest inne i obce. Im więcej będzie technik szkolenia, im bardziej będą one atrakcyjne, tym łatwiej będzie przyciągnąć ludzi do latania. A na tym akurat, to Tobie powinno zależeć szczególnie ;)

Ruslan Bushchak napisał: P.S. Czy możesz pokazać swoje aktualne foto? Bo nie wiem z kim rozmawiam?
Czy to foto co umieściłeś na dole, czarno-białe, to ty jesteś z tyłu jako mechanik? :lol:

Czyli jednak czytasz, ale niezbyt uważnie. Nie byłem mechanikiem, tylko inżynierem-instruktorem B)
"Latanie dostarcza wrażeń najrozmaitszych - od strachu do zachwytu, od radości i satysfakcji do znużenia i zniechęcenia. Mają one wspólną cechę: zawsze są autentyczne, dotyczą rzeczywistości i nas samych." - Jacek Kibiński "Lotniarstwo dla każdego"
Lotnie: Libre-II, Vega SST, Zefir-2
KL-1988 - Jeżów Sudecki
Załączniki:
Podziękowali: Leslaw, bartek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szkolenie w Mieroszowie 2015/09/10 16:46 #2018841

Nu super to teraz niech to zrobią, przetestują i się podziela wynikami. A ja chętnie poczytam i popatrzę na to wszystko.
Co do dogadywania się to nadal nie rozumiesz o czym ja piszę. Mam takie wrażenie że ty wo-gule nie latasz a tylko grzejesz w necie jak rakieta.
Co do 10 lat, to nie ja to wymyśliłem a wiele instruktorów tak mówi. Przede-wszystkim instruktorzy szybowcowe.
Moje spostrzeżenia oparte na doświadczeniu i to co widzę w realiach. Mnie nie interesują jakieś półśrodki i platformy i tak dalej, a interesują prawdziwa metoda, jaka daje pozytywne rezultaty. Kiedy pilot po szkoleniu zostaje i lata a nie snuje się po hangarze, bo jest niedouczony i sra po gaciach przez samą myśl, że ma latać i tak dalej. Proszę cie, nie podawaj kolorowych obrazków, że ktoś tam gdzieś zarabia. I super niech zarabia.
Ja mówię o metodzie, klasyku, metoda jaka rodzi na Świat lotniarza.
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Ruslan Bushchak.

Szkolenie w Mieroszowie 2015/09/10 19:06 #2018842

  • greg
  • greg Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 104
  • Oklaski: 7
  • Otrzymane podziękowania: 62

Ruslan Bushchak napisał: Mnie nie interesują jakieś półśrodki i platformy i tak dalej (...)

Dalej mówimy o platformie, trenażerach i symulatorach? Chciałeś przykłady alternatywnego szkolenia, to dostałeś. A skoro Cię temat nie interesuje to po co mącisz wodę i zabierasz głos? Zdecyduj się Rusłan, o co Ci chodzi. ;)
"Latanie dostarcza wrażeń najrozmaitszych - od strachu do zachwytu, od radości i satysfakcji do znużenia i zniechęcenia. Mają one wspólną cechę: zawsze są autentyczne, dotyczą rzeczywistości i nas samych." - Jacek Kibiński "Lotniarstwo dla każdego"
Lotnie: Libre-II, Vega SST, Zefir-2
KL-1988 - Jeżów Sudecki

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szkolenie w Mieroszowie 2015/09/10 19:49 #2018844

greg napisał:

Ruslan Bushchak napisał: Mnie nie interesują jakieś półśrodki i platformy i tak dalej (...)

Dalej mówimy o platformie, trenażerach i symulatorach? Chciałeś przykłady alternatywnego szkolenia, to dostałeś. A skoro Cię temat nie interesuje to po co mącisz wodę i zabierasz głos? Zdecyduj się Rusłan, o co Ci chodzi. ;)


To co ja piszę i gdzie, to nie twoja sprawa. Zapędziłeś się za bardzo. I mącisz wodę ty i tobie podobnie a nie ja. Daruj sobie te teksty. Jak brak ci ikry w danym temacie, to po prostu nie przeginaj pałę!!! :angry:
Ja wiem o co mi chodzi i do czego mam dążyć. Ale po twoich odpowiedziach, mogę powiedzieć, że ty po prostu szukasz zaczepki i nie rozumiesz o czym ja piszę.
Ja nie chciałem żadnego alternatywnego szkoleni, ja cały czas mówię i mówiłem że jak dla mnie, to jest jedna metoda , podstawowego szkolenia i innej po prostu nie uznaje. Pół te pół środki, tylko szkodzą i zabierają niepotrzebnie czas u kursanta.
Myślę że nie ma sensu dalej rozmawiać, bo nie wiem z kim rozmawiam a ty nie masz co mi przekazać!!!
Zresztą widziałem od samego początku że rozmowa z tobą uprze się w betonowy mur! ;) Ale pomyślałem sobie, że może się mylę, a jednak nie myliłem się. Na końcu uparłem się w beton. B)
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Ruslan Bushchak.

Szkolenie w Mieroszowie 2015/09/10 21:23 #2018845

  • greg
  • greg Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 104
  • Oklaski: 7
  • Otrzymane podziękowania: 62

Ruslan Bushchak napisał: Zresztą widziałem od samego początku że rozmowa z tobą uprze się w betonowy mur! ;) Ale pomyślałem sobie, że może się mylę, a jednak nie myliłem się. Na końcu uparłem się w beton. B)

Rusłan, najpierw pytasz, potem nie czytasz uważnie, następnie szydzisz, krytykujesz i starasz się podważyć wiarygodność wszystkich, którzy zabierają głos w tym temacie. Sam piszesz bardzo ogólnikowo, nie podając źródeł i autorów itd. A gdy mimo to adwersarz nie zgadza się z Twoją opinią, mówisz, że w ogóle Cię nie interesuje ten problem i doszukujesz się zaczepki. Na koniec piszesz coś mało zrozumiałego o betonowym murze i odbierasz oklaski. Doprawdy żałosne :whistle:
"Latanie dostarcza wrażeń najrozmaitszych - od strachu do zachwytu, od radości i satysfakcji do znużenia i zniechęcenia. Mają one wspólną cechę: zawsze są autentyczne, dotyczą rzeczywistości i nas samych." - Jacek Kibiński "Lotniarstwo dla każdego"
Lotnie: Libre-II, Vega SST, Zefir-2
KL-1988 - Jeżów Sudecki
Podziękowali: Agi, Leslaw, daf, VEGA, Michał

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szkolenie w Mieroszowie 2015/09/10 21:23 #2018846

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Hej greg,

greg napisał: Moje doświadczenia instruktorskie ograniczają się do szkolenia techników samolotów odrzutowych w zakresie obsług bieżących i okresowych oraz pilotów do oblotów technicznych - ale to zupełnie inna dziedzina. Jednak tak intuicyjnie czułem, że to może być dobre. Mnie to przypomina bardzo prosty trenażer, ale i tak lepszy niż ćwiczenia na podwieszeniu statycznym.
Pomyślałem sobie, że taki trenażer mógłby być pomocny w bezpiecznym wznowieniu nawyków po długiej przerwie, albo podczas konwersji przy przesiadce z miękkopłata na skrzydło laminarne. Ale to takie moje fantazje ;-)


Fachowca to zawsze przyjemnie jest posłuchać. Pozostając w głównym temacie wątku to w obszarze działania szkoły mieroszowskiej jest jeszcze kilka lotnisk z utwardzonymi pasami, gdzie ćwiczenia na platformie można by spokojnie serwować ludziom zainteresowanym lotniarstwem. Nawet na najkrótszym (raptem 1600m) pasie startowym w Legnicy w spokojnych warunkach (wiatr 3 m/s ) można przeprowadzić ćwiczenie trwające 4 minuty. To w zestawieniu z czasem typowych lotów szkoleniowych na najlepszych stokach dla początkujących jest znacznym postępem. Kursant się nie zużywa bo mu się aparat ruchowy nie zaciera w wyniku nasycenia produktami fermentacji mleczanowej :-) Sprzęt się nie zużywa na skutek przypadkowego uderzania kursantem o ziemie... a kompetencji przygotowujących do lotów swobodnych przybywa z każdym ciągiem.

Jest tylko problem przechowywania takiej platformy do rozwiązania na etapie projektu. Wydaje się konieczne sprawne składanie i rozkładanie.

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez air_viking.

Szkolenie w Mieroszowie 2015/09/10 21:59 #2018848

greg napisał:

Ruslan Bushchak napisał: Zresztą widziałem od samego początku że rozmowa z tobą uprze się w betonowy mur! ;) Ale pomyślałem sobie, że może się mylę, a jednak nie myliłem się. Na końcu uparłem się w beton. B)

Rusłan, najpierw pytasz, potem nie czytasz uważnie, następnie szydzisz, krytykujesz i starasz się podważyć wiarygodność wszystkich, którzy zabierają głos w tym temacie. Sam piszesz bardzo ogólnikowo, nie podając źródeł i autorów itd. A gdy mimo to adwersarz nie zgadza się z Twoją opinią, mówisz, że w ogóle Cię nie interesuje ten problem i doszukujesz się zaczepki. Na koniec piszesz coś mało zrozumiałego o betonowym murze i odbierasz oklaski. Doprawdy żałosne :whistle:


Żałosne własnie jest to co piszesz w mój adres.
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szkolenie w Mieroszowie 2015/09/10 22:06 #2018849

  • greg
  • greg Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 104
  • Oklaski: 7
  • Otrzymane podziękowania: 62

air_viking napisał: Hej greg, (...) Kursant się nie zużywa bo mu się aparat ruchowy nie zaciera w wyniku nasycenia produktami fermentacji mleczanowej :-) Sprzęt się nie zużywa na skutek przypadkowego uderzania kursantem o ziemie... a kompetencji przygotowujących do lotów swobodnych przybywa z każdym ciągiem. Jest tylko problem przechowywania takiej platformy do rozwiązania na etapie projektu. Wydaje się konieczne sprawne składanie i rozkładanie. Pozdrawiam, air_viking


Widzę Witek, że sprawę masz lepiej przemyślaną niż ja. Dla mnie to temat zupełnie nowy, ale ciekawy, choćby w aspekcie oszczędzania ludzi i sprzętu. Nie wykluczone, że będę się widział z Andrzejem B. za jakieś 3 tygodnie, to zapytam co on o tym myśli ;-)

PS. Fermentacja mleczanowa, hmm... B) - Kolega po bio-chemii, czy po profesjonalnych przygotowaniach wytrzymałościowych? Moim zdaniem podczas treningu na lotni ciężko jest przekroczyć próg LT, zaś AT to chyba gdy kursant z wrażenia zupełnie zapomni o oddychaniu ;-)
"Latanie dostarcza wrażeń najrozmaitszych - od strachu do zachwytu, od radości i satysfakcji do znużenia i zniechęcenia. Mają one wspólną cechę: zawsze są autentyczne, dotyczą rzeczywistości i nas samych." - Jacek Kibiński "Lotniarstwo dla każdego"
Lotnie: Libre-II, Vega SST, Zefir-2
KL-1988 - Jeżów Sudecki

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szkolenie w Mieroszowie 2015/09/10 22:58 #2018851

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493

greg napisał: Fermentacja mleczanowa, hmm... B) - Kolega po bio-chemii, czy po profesjonalnych przygotowaniach wytrzymałościowych? Moim zdaniem podczas treningu na lotni ciężko jest przekroczyć próg LT, zaś AT to chyba gdy kursant z wrażenia zupełnie zapomni o oddychaniu ;-)


Eeeee.... nie ma o czym mówić. Zupełnie przypadkiem przytrafia mi się 2-3 razy w roku pobiec maratony narciarskie. Poziom całkowicie amatorski z nastawieniem na choćby doczołganie do mety.

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szkolenie w Mieroszowie 2015/09/14 09:35 #2018868

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Mamy nowe twarze na szkoleniu i Lotniarstwem interesuja sie Panie - To Superrrrrrrrrr. Beda sie Lotniarze Cieszyc :kiss:




Jak przed kazdym startem , sprawdzamy ten cholerny karabinek . Wielu doswiadczonych pilotow uwolnilo sie na moment od lotni goniac w krzaki za potrzeba . Potem startowali Nie podpieci kasujac ladny " zameczek blyskawiczny " na kregoslupie po wyjsiu ze szpitala.







W tle Piata generacja




Jak Pieknie uklada Usta w "Dziubek " Pani Asystent . Chyba zapisze sie na korepetycje



To poczatki ale kazdy musi kiedys do naszej Mekki w Greifenburgu . Tam sie przezywa Szok ilu nas jest razem
















Majac takie Rusztowanie na plecach , to przeciez Nic tu nie moze " Klapac " - Pompowac i zakladac uszu




Troche ten zlom jest nie wygodny do noszenia , ale po wyrobieniu techniki chwytow kolowanie tym samolotem staje sie przyjemnoscia .







Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Podziękowali: Marcin GIE, greg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena