Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Mistrzostwa Świata 2015 - Meksyk

Mistrzostwa Świata 2015 - Meksyk 2015/01/06 10:07 #2016742

  • Agi
  • Agi Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
:)
Już za niewiele ponad miesiąc rozpoczynają się w Meksyku "okrągłe" - 20- Lotniowe Mistrzostwa Świata :)



Lista Pilotów już mocno zapełniona :) Polecam Waszej uwadze zwłaszcza numer 102 na liście :):):)
(fajnie się składa, bo "102" to bardzo szczęśliwy numer) :):):)

www.faihgworldmex.com/pilotlistmai_2015.php

Krzychu brawurowo wszedł do kadry USA.
Te punkty na liście to suma najlepszych wyników w 6 zawodach z ostatnich 2 lat.
Punkty w zawodach są obliczane na podstawie zajętego miejsca w zawodach I rangi.
Biorąc pod uwagę, że Krzychu nie startował w ostatnich uwzględnionych zawodach (Arizona 2014) - Jego wynik byłby jeszcze lepszy!! :woohoo:
Wielkie gratulacje i ja już teraz trzymam kciuki za Mexico i kibicuję już teraz!!!

PS. Jeszcze jakby mi Krzychu pozwolił wstawić tu jedno malusieńńńńńńńkie zdjęcie swojej nowej loteńki, na której będzie w Meksyku startował, to już byłby pełen odlot... :kiss:


:)
W wątku Forbes 2015 Krzychu opisał oblot swojego noweco cuda:
(pozwolę sobie to tutaj przekopiować, pogrubienie tekstu: Agi)

Grzybol napisał:

RX lata tak jak mi to opowiadali Ci ktorzy juz na nim latali. Jest po prostu "slodki"! Zrobilem circa 8-10 lotow na Florydzie w roznych warunkach: od ladowania w warunkach zero wiatru (bez spadochronika hamujacego) z max obciazeniem jak i z wiatrem 9-10 m/s w porywach do 13m/s. W kazdym z tych przypadkow "chodzil za raczka". Jedno ladowanie skaszanilem przez wlasne lenistwo o czym opowiedzialem Davisowi przy kolacji (bo nie widzial akurat tego) a On na drugi dzien "wybeblal" wszystkim na OZ Report. Taki to juz Davis :)
W termice na 1/4 windy zero "high siding", jak zaciagne powyzej polowy to zaczyna sie troszeczke pojawiac co mnie mocno milo zaskoczylo ze tak malo.
Teraz pozostala tylko kwestia "tuningu" i porownania w powietrzu z innymi na roznych predkosciach. Na Florydzie bylo chyba 15 pilotow (okres miedzyswiateczny) ale nie bylo nikogo z pilotow ktorzy mieliby podobna lotnie a co najmniej topless "spod igly". Czekam wiec teraz na wyjazd do Mexyku. Jade tam o tydzien wczesniej zeby jeszcze dopiescic ustawienia.
Ach bym zapomnial. VG - to tez bajka. Czuje ze zaczna wszyscy to kopiowac. Nie zaleznie w jakiej pozycji jest skrzydlo (obciazenie/zakres windy) maksymalna sila potrzebna do naciagniecia to nie wiecej jak 0.3-0.5 kG (to tak na moje oko).



PS. Mimo, że był to okres międzyświąteczny (czyli koniec grudnia 2014), na Florydzie były rewelacyjne warunki.. B) ;) :)

foto: Krzysztof Grzyb

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Agi.

Mistrzostwa Świata 2015 - Meksyk 2015/01/08 06:17 #2016753

  • Agi
  • Agi Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
Krzychu, wielkie dzięki za fotki !!

Poniżej skrzydełko, któremu będziemy kibicować na MS w Meksyku :)
(wszystkie foto: Krzysztof Grzyb)



















"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"
Podziękowali: Marcin GIE, Mikołaj, BOŻYDARO

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Agi.

Mistrzostwa Świata 2015 - Meksyk 2015/01/08 07:38 #2016755

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Biało-czerwona ślicznotka!
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mistrzostwa Świata 2015 - Meksyk 2015/01/08 11:28 #2016757

  • Madziar
  • Madziar Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 149
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 193
Czyli zmiana producenta.
Jakie okoliczności zaistniały ?
Czy to "producent" , a może osiągi sprzętu ?
A może jeszcze coś, co mógłbyś ujawnić szerszemu gronu ?
Pytam, ale nie naciskam - żebyś się w sobie nie zamknął :P
LOTNIE
OBECNIE: Skypoint FUNKY 17, A.I.R. Atos VQ, Flight Design Exxtacy 160
NAPĘD: MonoTrike, Mosquito NRG

KIEDYŚ: Seedwings CROSSOVER 15, Firebird EAGLE, Seedwings FUNKY 17, Airborne FUN 190, DANKA
ŚK: 2013r

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mistrzostwa Świata 2015 - Meksyk 2015/01/08 20:30 #2016765

  • grzybol
  • grzybol Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 261
  • Oklaski: 21
  • Otrzymane podziękowania: 275

Madziar napisał: Czyli zmiana producenta.
Jakie okoliczności zaistniały ?
Czy to "producent" , a może osiągi sprzętu ?
A może jeszcze coś, co mógłbyś ujawnić szerszemu gronu ?
Pytam, ale nie naciskam - żebyś się w sobie nie zamknął :P


Nie rozumie za bardzo tego pytania ... a jednoczenie dziekuje ze pytasz!
Przeciez ja nie zmienilem producenta, zmienilem tylko Litespeeda RS 4.0 na nowszy i mniejszy model Litespeeda czyli "Litespeed RX 3.5 Technora".

Wczesniej latalem (posiadalem) lotnie z takich firm jak: Sznapka, Kompol, Airwave, LaMouette, Icaro i od roku 2007 jestem w stajni Moyes'a.

Nikt tu sie nie zamyka bo i po co? Opoznienie w opublikowaniu zdjec wynikalo tylko i wylacznie z wielkiego taktu Agi.

Nastepnym razem pytaj i naciskaj !! Po to tu jestesmy zeby wymieniac sie tymi informacjami.

Cale szczescie ze istnieje ta strona "lotnie.pl" bo mozemy pytac i dyskutowac. Sam wiem ile razy w przeszlosci brakowalo nam w latach '80 takiego dostepu do informacji. Dowiadywalismy sie szczegolow poczta pantoflowa niejednokrotnie przy piwie ... (co tez nie bylo zle - byl powod zeby razem zasiasc ) ;)
“Jesli w wieku 20 lat nie jestes liberalem to znaczy nie masz serca, jeli w wieku 40 lat nie jestes konserwatysta to znaczy nie masz rozumu” – Winston Churchill.
Podziękowali: Marcin GIE, Madziar, Matthew

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez grzybol.

Mistrzostwa Świata 2015 - Meksyk 2015/01/09 12:06 #2016770

  • Madziar
  • Madziar Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 149
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 193
Ale faux pas, na pewno już mnie parę osób za to zastrzeliło, albo chociaż coś odcięło :woohoo:
Przepraszam, ale nie wiem dla czego cały czas miałem w świadomości to, że latasz na Wills Wing'u.
Myślę teraz jasno, że moje pytanie było nie jasne. Gdybyś jednak latał wcześniej na Wills Wing'u to w cieniu
mojego pytania stał niesmak związany z "wojtkową" historią zakupu "nowego" skrzydła.
Jeszcze raz przepraszam, ale nie chciałem i już dalej nie brnę.
Życzę jak najdłuższych lotów na nowym skrzydełku. :)

Pozdrawiam
Piotr
LOTNIE
OBECNIE: Skypoint FUNKY 17, A.I.R. Atos VQ, Flight Design Exxtacy 160
NAPĘD: MonoTrike, Mosquito NRG

KIEDYŚ: Seedwings CROSSOVER 15, Firebird EAGLE, Seedwings FUNKY 17, Airborne FUN 190, DANKA
ŚK: 2013r
Podziękowali: grzybol

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mistrzostwa Świata 2015 - Meksyk 2015/01/09 16:06 #2016773

  • grzybol
  • grzybol Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 261
  • Oklaski: 21
  • Otrzymane podziękowania: 275
Mam nadzieje ze nikt nie bedzie strzelal ;) Dziekuje za zyczenia i wysokich lotow!
“Jesli w wieku 20 lat nie jestes liberalem to znaczy nie masz serca, jeli w wieku 40 lat nie jestes konserwatysta to znaczy nie masz rozumu” – Winston Churchill.
Podziękowali: Madziar

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mistrzostwa Świata 2015 - Meksyk 2015/01/10 21:04 #2016777

  • Madziar
  • Madziar Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 149
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 193
Mam pytanie w takim razie o sprzęt, którego używałeś.
Jakie są różnice w konstrukcjach między MOYES a ICARO. Pytam o toplesy naturalnie.
Na przykład waga, sterowanie, wygląd. Chodzi mi raczej o krótkie spostrzeżenie niż o
precyzyjny opis sprzętu.

Pozdrawiam
LOTNIE
OBECNIE: Skypoint FUNKY 17, A.I.R. Atos VQ, Flight Design Exxtacy 160
NAPĘD: MonoTrike, Mosquito NRG

KIEDYŚ: Seedwings CROSSOVER 15, Firebird EAGLE, Seedwings FUNKY 17, Airborne FUN 190, DANKA
ŚK: 2013r

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mistrzostwa Świata 2015 - Meksyk 2015/01/10 23:44 #2016778

  • grzybol
  • grzybol Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 261
  • Oklaski: 21
  • Otrzymane podziękowania: 275

Madziar napisał: Mam pytanie w takim razie o sprzęt, którego używałeś.
Jakie są różnice w konstrukcjach między MOYES a ICARO. ....


ICARO dzialao na bazie Moyesa (robili skrzydla Moyesa na rynek Europejski) wiec poczatkowe konstrukcje (mowie o latach '80tych) ICARO byly po prostu replika Moyesa. Kiedy rozpoczela sie era toplesow to na rynku LaMouette (Thevenott) mial pierwsze i bardzo udane skrzydelko o nazwie "Topless". ICARO postanowilo zrobic tez pierwszego toplesa (kiedy MOYES jeszcze sie nie decydowal na taki krok). Ten pierwszy model toplesa ICARO nie wyszedl im za dobrze (szczegolnie slyszalem narzekania na bardzo waskie okno przeciagniecia przy ladowaniu) i szybko postanowili przeprojektowac. Kiedy zrobili MR (moj pierwszy ICARO i pierwsze 200mil) to skrzydlo mialo o wiele lepsza doskonlosc od LaMouette i zblizony "handling" ale nie tak dobry jak LaMouette. Chyba po kolejnych 2 latach wyszedl nastepny model MR 700 ktory byl podobny w sterowaniu do MRa ale o jeszcze lepszych parametrach lotnych (wieksza Vmax) pod warunkiem ze pokrycie bylo "spod igly"). W tym czasie Moyes juz mial na rynku Litespeeda S ktory cieszyl sie bardzo dobra opinia (handling i performance). Ja nie mialem okazji latac na nim bo mialem MR 700. Na Moyesie Litespeed S 5.0 Atilla zdobyl przeciez tylul Mistrza Swiata w Texasie. Ruhmer wtedy nie latal, ale inni latali tez na Laminarach. Przyszedl u mnie czas wymiany skrzydla na nowsze i akurat sledzilem Forbes w 2007. Z tych relacji doszly mnie sluchy ze nowy prototypowy Litespeed RS (konstrukcji MR. "Zipper" ;) ) mija wszystkich w termice dzieki dolorzeniu rozpietosci do istniejacego juz S. Nie zastanawiajac sie zamowilem RS 4.0 (podobno bylem pierwszy z USA ktory zamowil RSa) latalem na nim przez kolejne 7 lat. Kilka dni temu sprzedalem go w Arizonie :( Fakt ze bylem w stanie leciec w termice powyzej 8 godzin przy moich skapych muskulach mowi za siebie jak to skrzydlo lata. Teraz RX - jak na razie przypomina mi w sterowaniu Topless LaMouette - bardzo latwo prowadzi sie w termice. Wiecej wnioskow po dluzszym lataniu.

Nie moge jednoznacznie napisac porownania "apple to apple" Moyesa i ICARO bo musialbym tez dzisiaj polatac na aktualnym skrzydle ICARO. W poprzednich latach ICARO bezsprzecznie zdominowalo rynek pod wzgledem jakosci wykonania pokrycia i jakosci wykonania szkieletu. Dzisiaj juz powoli zacieraja sie te roznice pomiedzy tymi dwoma firmami bo obie firmy stawiaja na jakosc (materialy i wykonanie). Teraz jest pytanie co wybrac. Jesli chodzi o sprzet nowy to wybralbym to skrzydlo ktore ma lepsza cene - powtarzam mowie o najnowszym modelu ICARO 2000 Laminar i Litespeed RX. Kilka miesiecy temu w Americus (Georgia) latalem z brazylijczykiem Pinto byl na najnowszym Laminarze 2014 i nie zuwazylem roznicy w powietrzu oprocz roznicy w cenie ;) - mowie o cenie Laminara tu w USA (circa $ 17,000! - euro do dolara, clo i transport) . Wiadomo Ciechowi zawsze Laminar bedzie latal lepiej! ;) Nie nie, nie mysl ze mial lepsze skrzydlo. On latal na takim tym samym co Pinto no ale jakos te lotnie lepiej Christiana sluchaja ;)

Jesli chodzi o starsze modele to jest roznie bo sa bardziej i mniej udane (i to w obu firmach) w zaleznosci od preferencji pilota "handling" czy "performing".

Nie wiem czy o takie porownanie Ci chodzilo ale to co napisalem jest tak szybko i ogolne.

W dniu dzisiejszym sprzet jest juz tak wyzylowany ze chociaz bys latal na przyklad na lotni o cala jednostke doskonalosci lepsza od drugiej to jesli bedziesz zle wisial w uprzezy to ta twoja przewaga doskonalosci lotni blyskawicznie jest pochlonieta przez opory twojej sylwetki na wiekszych predkosciach. Dzisiaj musi byc WSZYSTKO dograne i dopiete na ostatni guzik zeby moc bawic sie w jakiekolwiek zawody. Jesli chodzi o przeloty (rekordy) i doszlifowywanie formy to bez zastanowienia zwracalbym uwage na sterownosc.
“Jesli w wieku 20 lat nie jestes liberalem to znaczy nie masz serca, jeli w wieku 40 lat nie jestes konserwatysta to znaczy nie masz rozumu” – Winston Churchill.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez grzybol.

Mistrzostwa Świata 2015 - Meksyk 2015/01/11 12:26 #2016782

  • Madziar
  • Madziar Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 149
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 193
Taaak - "ogólnie i szybko"?
Nie spodziewałem się, że aż tyle tego jest na dwa zdania.
Spośród tego wszystkiego wybrałem sobie dla siebie właściwie też wszystko. ;)
Swoją drogą to co tu piszemy mogłoby znaleźć się w osobnym, oddzielnym wątku (może jest taki)
tak aby Zainteresowani konkretnym modelem lotni mogli sięgnąć do opisanych lotnych
wrażeń "starszych" kolegów.
LOTNIE
OBECNIE: Skypoint FUNKY 17, A.I.R. Atos VQ, Flight Design Exxtacy 160
NAPĘD: MonoTrike, Mosquito NRG

KIEDYŚ: Seedwings CROSSOVER 15, Firebird EAGLE, Seedwings FUNKY 17, Airborne FUN 190, DANKA
ŚK: 2013r

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena