Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Przegląd w Atosa w A.I.R taniej

Przegląd w Atosa w A.I.R taniej 2015/07/09 18:09 #2018405

Rozmawialem jakis czas temu z Robertem Bernatem na temat zawodow w Altes Lager i problemow z przegladem.
Nie wtajemniczonym powiem, ze bylo nas kilku chetnych na start w Altes Lager na sztywniaku, ale bez przegladu w AIR mogloby to byc niemozliwe.

Ustalenia sa takie, ze jesli sie zbierze minimum 4 wlascicieli Atosa chetnych na tanszy przeglad, to Robert w naszym imieniu ponegocjuje cene. Pojedynczo kazdy z nas musialby zaplacic ok 500e za przeglad, a w czworke moznaby zadzialac tak, ze zawieziemy jednym samochodem 4 atosy do Air, a oni nam te przeglady porobia za 400, moze 380e, dokladna cena nie jest znana. Bezie tez ona zalezec od tego co jest do zrobienia.

Pytanie podstawowe, czy sa wogole tacy piloci, ktorzy chcieliby taki przeglad miec?

Nasze Atosy czesto nie mialy go juz od wielu lat, a jednoczesnie pare przykrych ladowan zaliczyly. Dodatkowo w takim przegladzie wymienia sie mocowania spojlerow, ciegna, sprawdza ich dzialanie, rowniez struktura weglowych krawedzi natarcia jest sprawdzana. Otrzymuje sie raport jak w serwisie samochodowym, gdzie wymienione sa wszelkie czynnosci kontrolne i wyniki testow.









Oczywiscie wiem, to nadal duzo pieniedzy, ale ja np. mysle sobie czasem o takim przegladzie.

Co Wy na to?
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane usuniete.

Przegląd w Atosa w A.I.R taniej 2015/07/09 19:30 #2018406

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Dobry pomysł - wchodzę do "spółki" ;)
Myślałem o tym, żeby zrobić taki przegląd po tym sezonie/ przed następnym.
Największy problem to odległości i czas, jaki trzeba na to poświęcić. Trzeba by to jakoś sprytnie zorganizować...
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przegląd w Atosa w A.I.R taniej 2015/07/09 19:42 #2018407

  • Leslaw
  • Leslaw Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 809
  • Oklaski: 13
  • Otrzymane podziękowania: 397
No to zapraszam na piwko do Mjunika ....
Lotnia: Wills Wing RamAir 154
Seedwings Merlin 148
Finsterwalder Funfex
Seedwings Spyder 14

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przegląd w Atosa w A.I.R taniej 2015/07/09 20:40 #2018410

Heh Bartek Ciebie to akurat bylem pewny, problem w tym czy jeszcze sie dwoch chetnych znajdzie. Robert juz wstepnie ze Svenem rozmawial w przelocie i wygladac by to musialo tak, ze z 4 Atosami tam trzeba pojechac i je zostawic na ok tydzien. Bo zrobienie jednego zajmuje im caly dzien. Pytanie czy pojechalby tam jeden czlowiek i poczekal ten tydzien, np latajac na miejscu swoim antosiem, czy moze dwoch by zrobilo trase tam i spowrotem, a za tydzien znow taka trase. Jeszcze Jarka z Mieroszowa mozna by zapytac, bo wkoncu VRa kupil. Zadzwonie do Niego moze, jesli nie czytal jeszcze tego.
A tam sie faktycznie blisko Mjunika przejezdza..

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przegląd w Atosa w A.I.R taniej 2016/01/19 17:57 #2019983

Na sankach z Felkiem i Robertem.


Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przegląd w Atosa w A.I.R taniej 2016/01/19 18:02 #2019984

Oczywiście najpierw wniosłem Atosa do AIR, a Panowie tam w 3 sekundy sobie pozabierali go co tam kto uważał. Przerażajace wrażenie, jak skrzydło na które sie chucha i dmucha jest w moment rozebrane.
Zostajemy do jutra bo ciagle sie robi.


Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez sterylny.

Przegląd w Atosa w A.I.R taniej 2016/01/19 22:16 #2019985

Ależ tu sobie ludzie fajnie żyją. Zupełnie inne tempo i inny poziom emocji. Chłopaki zaczynaja prace rano, tzn koło 9, ale tak jak im akurat wyjdzie. Potem działają skutecznie i do przodu, ale jak sie akurat zdarzy przegadać z klientem pół godziny to spoko. Robota idzie wtedy trochę wolniej, ale nikt sie nie przejmuje. Gdzies koło 11.00 moze pół godziny pózniej sie zawijają do którejś z knajpek na posiłek. Nie spiesza sie, maja luz. Koło 15 Felix powiedział, chodźcie idziemy na sanki. Ja na to ze co?? A On z nami poszedł po psa, sanki i zabrał nas wyciągiem, sesselbahn, na górę. Tam sobie starszy pan paralotniarz odśnieżał miejsce do startu. Pokolei każdy z nas mu pomógł, co dało nam rozgrzewkę przed zjazdem. Wieczorem basen i sauna, kolacja i piwko. Teraz padamy spac.
Podziękowali: Mikołaj

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przegląd w Atosa w A.I.R taniej 2016/01/21 22:24 #2020001

Co do samego przegladu, to okazalo sie, ze w skrzydlach na ktorych latamy, niezbyt nowych, czesto od paru lat nie przegladanych, jest troche rzeczy do wymiany. U mnie myslalem, ze wszystko jest w najlepszym porzadku, poza moze pokryciem, ktore uwazalem za troche pobrudzone tu i tam.
Okazalo sie, ze pokrycie akurat jest w calkiem dobrym stanie, natomiast rzepy na krawedzi splywu do wymiany, gorny i dolny zamek rowniez. Mnie sie wydawalo, ze te zamki trzymaja bardzo dobrze, a wg serwisantow, to bylo wcale. Powiedzieli, ze tak trzymajace zamki nie zapewniaja trzymania profilu w czasie lotu, szczegolnie szybkiego. W srodku wymieniono tez takie gumki, na ktore bym wogole nie zwrocil uwagi. Nie widac ich za bardzo, a okazuje sie, ze pelnia funkcje naciagaczy ciegien spojlerow. Kiedy te gumki sa powyciagane, moze dojsc do splatania ciegien i zablokowania sterow. okazala sie tez ze mam mala ryske na dzwigarze. Prawdopodobnie efekt transportu. Powstalo pekniecie zupelnie niewidoczne z zewnatrz. Nawet po zdjeciu pokrycia nielatwo bylo je zobaczyc. trzeba bylo obmacac caly dzwigar i dopiero wtedy pod paznokciem mozna bylo wyczuc ta ryske. Okazalo sie tez, ze narzedzie ktorym naciagalem skrzydlo bylo zbyt dlugie i dawalo zbyt duza dzwognie, molo dojsc do wylamania naciagu dzwigarow. Felix osobiscie zrobil mi nowe o odpowiedniej dlugosci. Powiedzial, ze gdybym byl lichej budowy to by moglo zostac, ale jak takie bydle wielkie sie zaprze to tym dluzszym bym mogl zlamac cos. Aczkolwiek wyrazil to o wiele delikatniej.
Mialem okazje widziec jak sie montuje klapy. Pamietam, jak z Pawlem Vega sie nameczylismy, zeby je przestawic, bo byly osadzone zbyt gleboko. We dwojke sie napocilismy przy tym, ze hej, chyba z godzine. No to uwaga.. Felix robi to sam, w jakies 5-8 minut. Technika.
Co do kosztow, to niestety ale sa one duze. Serwis jest na rewelacyjnym poziomie, polega na odnowieniu wszystkiego co sie zuzylo, ale kosztuje to powaznie. Standardowy przeglad to ok 500 euro, ale jak trzeba wymienic to i owo, to moze wyjsc 3 razy tyle. Cena godziny pracy serwisu to ok 60 euro, wymiana rzepow na krawedzi splywu zajmuje ok 4,5 godziny, naprawa dzwigara godzine i 5 minut. koszty wiec sa malo przyjemne, ale efekty sa bardzo dobre. Nie moge sie doczekac pierwszych lotow. szczegolnie ciekaw jestem jaka bedzie roznica po zmianie ustawien zeber, oraz wymianie spojlerow na weglowe.

Chcialem tez bardzo podziekowac Robertowi za to, ze kosztem swojego czasu i pracy pojechal tam ze mna i pomagal w wielu sprawach. dzieki niemu zrobione mi to wszystko od razu. Normalnie trzeba lotnie zostawic i odebrac po wszystkim. Tam sie nie lubia spieszyc. dzieki Robertowi, dostalem tez spory upust na wszystko. Dowiedzi`lem sie tez, ze to, ze wizualnie atos wyglada ok, to nie wszystko. jednak w tej maszynie wiele trzeba sprawdzic i wymienic, bo inaczej moze sie tam cos zablokowac i bedzie problem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przegląd Atosa w A.I.R 2016/01/22 15:55 #2020012

Glowny konstruktor uchylil nam tez rabka tajemnicy, odnosnie najblizszych projektow jakie zamierza zrealizowac. Co ciekawe, jesli chodzi o skrzydla, to wlasciwie nic sie nie zmieni. Mialem okazje jedynie dopytac o tajemniczego Atosa VRX lub VXR jak to sie zamiennie uzywa. Lezal tam w pokrowcu taki, odkupiony przez AIR od uzytkownika. Okazuje sie, ze to calkiem ciekawa konstrukcja, laczaca zalety VX i VR, ale nie tylko. To skrzydlo ma rozpieteosc 15,3m, czyli o 1,5 m wiecej niz VR i 1.3m wiecej niz VX. Podobno opada jeszcze mniej niz VX i ma tez doskonalosc wieksza o 1 do 2 od VX i VR przy predkosci optymalnej. Wada jest to, ze przy tej rozpietosci skrzydlo jest mniej zwrotne i trudniej skreca w mocnych warunkach. Przeznaczone wylacznie dla ciezkich pilotow, 95kg+. Ma winglety jak VR, wiec przy duzych predkosciach nie bedzie tracic w stosunku do VR tyle co traci VX. Pod wzgledem samego latania w srednich lub slabych warunkach jest nie do pobicia, ale.. Wazy o jakies 3kg wiecej niz VX, czyli 50-51kg. Jest prototypem, wiec nie zrobiono dla niego testow TUV, bo bylo to nieoplacalne. Czesci zamienne beda pasowac od VX i VR, z wyjatkiem pokrycia i jeszcze 2 rzeczy, ale nie dalem rady zapamietac jakich. Ale jest jeszcze jedna zaleta. Felix powiedzial, ze musi wymienic tam pare zuzytych rzeczy i bedzie to skrzydlo do sprzedania za ok 6 tys euro. Jesli wiec komus nie przeszkadza jego waga, a nie lata w alpach w najwiekszych temircznych nawalnicach, to na niziny bedzie to bilo kazda lotnie na leb, czy to sztywna czy nie sztywna. Ale potencjalny kupiec musi byc wagi ciezkiej.
Nie wiem czy moge zdradzic, ale zdradze, tylko pozniej, bo teraz musze pouda..yyyy popracowac.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przegląd Atosa w A.I.R 2016/01/22 16:26 #2020013

  • musick
  • musick Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 135
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 40
no i takie dos pod minitrike jak znalazl. Ladowanie na kolach i waga tego sprzetu zupelnie nie straszna, o ile przyszly uzytkownik ma dostep do hangaru bo nie wyobrazam sobie skladac, rozkladac i przewozic osobowka takiego kolosa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: sterylnyLeslawmichalo
Zasilane przez Forum Kunena