Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Przegląd w Atosa w A.I.R taniej

Przegląd Atosa w A.I.R 2016/01/22 18:56 #2020016

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
Zima....pierdoły...
Tomek chyba nie miałeś na myśli mezaliansu tego Atosa z naszą ukochaną wystrojoną w naklejkowe kokardki "Monią" bo i po co by była najwyższa doskonałość jego pochodzenia. Ojciec Felicjan byłby zdruzgotany chociaż może właśnie dzikość Mańki uzupełniałaby brak popędu Antosia i byliby szczęśliwi w częstych uniesieniach..... :silly:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przegląd Atosa w A.I.R 2016/01/22 20:10 #2020018

  • musick
  • musick Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 135
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 40
napisalem mini nie mono :-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przegląd Atosa w A.I.R 2016/01/22 23:29 #2020022

Ojciec Felicjan ma pare ciekawych pomyslow na dalsza lub blizsza przyszlosc. Rozwija mocno projekt Silent Glidera. Bylo tam u nich chyba z 6 sztuk tego sprzetu w roznych wersjach Wiekszosc spalinowa, ale byl tez model elektryczny. Spalinowymi lataja sobie np odwiedzic odlegly o 700km droga Altes lager. gdzies tam o ile pamietam musza dotankowac bo zasiegu to ma 500km, ale kabina jest przestronniejsza niz w szybowcu. Wersja elektryczna jest pomyslana do latania termicznego z podparciem elektrycznym. zamysl jest taki by pomagac sobie napedem jak ptaki. Czyli na 10 sekund dolozyc silnikiem kiedy jest sie nisko a komis niewycentrowany.
Silent glider moze byc sterowany na trzy sposoby. Pierwszy to jak motolotnia, zwyczajnie sterownica, tyle ze wtedy kabina nie jest calkiem zamknieta. Druga opcja to wolant wchodzacy przez szybe do kabiny. Dzieki temu poprawia sie aerodynamika, bo kabina nie musi byc otwarta. jest jednak wtedy rozciecie w szybie, takie wzdluzne. trzecie opcja wychodzi naprzeciw pilotom latajacym sprzetem sterowanym drazkiem. kabina jest calkiem zamknieta, a do draga jest podlaczone cale sterowanie.
Przyszlosciowo mysli sie tam o zrobieniu czegos na ksztalt motoszybowca opartego na powierzchni nosnej Atosa. Poprostu kil sie wyrzuca, a skrzydla wpina do kadluba bardzo przypominajacego szybowcowy. Bedzie to mialo niezla doskonalosc, ale niestety przepisy juz beda ten sprzet obowiazywaly inne.

Fajna opcja dla nas, bedzie nowy rodzaj kuf. Powinny sie wkrotce pojawic na rynku kufy, ktore jednoczesnie beda miejscem na dlonie pilota. Dzieki temu poprawi sie aerodynamika w swobodnym lataniu. rece nie beda tez narazone na bezposrednie wychladzanie przez zimne powietrze. Glownym celem jednak jest poprawa aerodynamiki pilota, bo to wg Ojca Felicjana jest glowny generator oporow do wyeliminowania.
Podziękowali: Rusek, fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: sterylnyLeslawmichalo
Zasilane przez Forum Kunena