Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Bezmiechowa

Odp: Bezmiechowa 2013/10/27 14:05 #10884

  • sterylny
  • sterylny Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 661
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 224
Przed wyjazdem do Bezmiechowej do ostatniej chwili sprawdzaliśmy z Jackiem prognozy. Baliśmy się zbyt ostrych warunków (po poprzedniej przygodzie) . Trudno jest znaleźć wiarygodne źródło z informacją o wietrze na poziomie szczytu. Smyku, rekomendował wyjazd z sugestią delikatnie zbyt dużej odchyłki z zachodu. Smyku, skąd ty bierzesz te info o pogodzie :) Było dokładnie tak jak napisałeś. Wyjechaliśmy po 3 rano. 390 km do pokonania. Prawie całą drogę mgła i zupełnie bezwietrznie. Zajechaliśmy na 9. Jeszcze w połowie wjazdu pod górę nie widać żadnych oznak ruchów powietrza :dry: . Na szczycie 4-5 m/s :woohoo: . Mała zachodnia odchyłka. Paralotniarze z nadzieją myślą o lataniu. Dla nas za słabo. Po pierwszym przyjeździe do Bezmiechowej doceniamy z Jackiem możliwość spokojnego rozłożenia lotni. O 10.30 jesteśmy gotowi.



Wiatr powoli nabiera sił. Stabilne 5m/s. O 11.00 robi się 6 w porywach 7 m/s. Zaczynają startować szybowce.



Bez rewelacji ale niektóre utrzymują się na żaglu. Podejmujemy decyzję – lecimy. 11.13 i odpala Jacek. Ładnie się wznosi. Szybowce zostają niżej. Po chwieli już pędzluje wysoko nad szczytem. Z nadzieją dołączenia do niego, startuję.

Niestety nie mogę przebić się nad szczyt. Kilkanaście minut walczę o wysokość. Nie tracę ale i nie zyskuję Szybowce podobnie. Pojawiają się kolejne . Czuję się jakoś niezręcznie w ich bliskim towarzystwie. Oddalam się od góry w kierunku do lądowiska. Na dole zupełna cisza. Ląduję po 24min. A Jacek ciągle wysoko. Bez pośpiechu składam lotnię. W międzyczasie na górze wzrasta siła wiatru. Kolejne szybowce nabierają wysokości i majestatycznie powoli latają nad szczytem. Od lądowiska zaczynają odchodzić szkwały termicznych bąbli. Jacek zaczyna w powietrzu odczuwać turbulencje. Musi się bardzo pilnować przed przewianiem. O trzynastej komunikuje mi przez radio, że ma już dość i oddala się od wierzchołka góry Po 10 min mam go już obok siebie. Mimo, że do pełnych 2 godzin lotu zabrakło mu dosłownie kilku minut i tak jest z siebie bardzo zadowolony .
Po zapakowaniu się jeszcze raz wjechaliśmy samochodem na szczyt. Wiatr – regularne 9 m/s porywy 12-13m/s.
Moim zdaniem przy odchyłce zachodniej dla efektywnego wykorzystani góry w październiku najlepszy wiatr dla lotni masztowej to ok. 8 m/s. Dla lotni bezmasztowej o lepszej doskonałości wystarczy 6m/s. Górna granica 10m/s. Mi nie starczyło determinacji na poczekanie w powietrzu na lepsze warunki
I jeszcze jedno jak wyjazd to najlepiej minimum 2 samochodami. Spacer po pozostawione na górze auto zupełnie pozbawił mnie sił :)


Załączniki:
Podziękowali: Agi, Leslaw, frnandu, Rusek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez sterylny.

Bezmiechowa 2013/10/28 15:00 #10893

  • frnandu
  • frnandu Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • POLtugalczyk
  • Posty: 716
  • Oklaski: 2
  • Otrzymane podziękowania: 207
Czy Leci z Nami Pilot?
……………………………………………………………………………………
Lotnie: Aeros Combat L , Wills Wing U2 160 , Seedwings Space 14 , Synairgie Club 15 (ŚK od 2011)
Motolotnia: Jazz2000 Stratus P2L Rotax 582 (ŚK od 2012)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezmiechowa 2013/10/28 15:50 #10894

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Śmiercią lotnika...
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezmiechowa 2013/10/28 17:02 #10896

:(
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezmiechowa 2013/10/28 17:29 #10898

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Szkoda Pilota i szkoda Pirata . Pirat 2 w nowszej wersjii to moja ulubiona maszyna . Mialem na niej wylatane duzo godzin a kariere zakonczylem z ponad 300 Godz i druga klasa . Mozna go bylo podwieszac i wiele w tym wybaczal , ale latajac na grzbiecie gorskim mozna bylo przesadzic . Ogolnie Pirat ostrzegal przed zwaleniem sie w korkociag drganiami platowca . Dokrecilem raz na Zarze w grzbiet patrzacy na Bielsko , do zbocza i zjechalem po skrzydle , muskajac kadlubem po szyszkach i wierzcholkach smrekow . Serce skoczylo mi do gardla , ale winny bylem sam z powodu przesadnej chytrosci .

Poraz kolejny szybownicy Bezmiechowej i inni pokazuja , ze ich sport jest najwazszego ryzyka . Lotnia i Paraglajt nie wpadaja w korkociag . Podwieszone i przyduszone moga zawisnac na drzewie z kad mozna je sciagnac za pomoca drabin albo GOPRU . Szybowiec pomimo potrojnej doskonalosci szybowania nie ma mozliwosci zahaczenia sie w konary drzew bo nie ma wystajacego olinowania . Zeslizguje sie po konarach i uderza przodem kadluba w korzenie zgniatajac nogi pilota i wyrywajac go z pasow . To temat tabu w Aeroklubach poniewaz jestesmy cholernie konkurencyjni dla szybownictwa . Wiekszosc Pilotow latajacych w lotnictwie textylnym to byli szybownicy i znaja temat doskonale . Odpadanie sterow - blokady popychaczy - puszczanie tylko !!! pojedynczego zacisku na olinowaniu sterow - samowolne otwieranie sie oszklenia kabiny i lamanie ogonow szybowcow w czasie przygodnego ladowania .
Koledzy szybownicy , przychodzcie do nas do Lotniarstwa a na pewno bedziecie mieli mniejsze koszty utrzymania sprzetu . Wasz sprzet lotniowy mozecie przechowywac we wlasnej szafie i na pewno bedziecie czesciej w powietrzu korzystajac z Gor i wyciagarki .
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Bezmiechowa 2013/10/28 18:13 #10900

  • Rusek
  • Rusek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń
  • Pilot-Uczeń
  • Posty: 234
  • Oklaski: 2
  • Otrzymane podziękowania: 62
:(
Merlin 158>Climax c4,Litespeed S 4.5> Litespeed S4
Viper S

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Bezmiechowa 2013/10/28 18:38 #10902

sterylny napisał: Mi nie starczyło determinacji na poczekanie w powietrzu na lepsze warunki
I jeszcze jedno jak wyjazd to najlepiej minimum 2 samochodami. Spacer po pozostawione na górze auto zupełnie pozbawił mnie sił :)



Robert jak oglądałem twój film to...........!!!! Serce mi zaczęło bić szybciej i podniosłeś mi ciśnienie. Jednym słowem powiem to mały horrorek :dry:

Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Ruslan Bushchak.

Odp: Bezmiechowa 2013/10/28 20:27 #10911

  • sterylny
  • sterylny Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 661
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 224
Rusłan, nie poradziłem sobie na tym żaglu. Dostaliśmy z Jackiem zgodę od kierownika lotów z przestrogą , żeby nie wchodzić w drogę szybowcom bo miało ich latać dużo. Na filmie widać że latam blisko drzew. To nie jest przyjemne i dla bezpieczeństwa musiałem latać z zapasem prędkości. Był moment, że pofolgowałem i musiałem uciekać gwałtownie od stoku. Te leniwe (przerywanie ciszą) pomrukiwanie waria to ułamki m/s do góry. Jak było więcej to robiłem zwrot. Na filmie tego nie widać ale 3 szybowce po wystartowaniu odeszły do lądowania po jednym , dwóch halsach. Rzeczywiście miałem poczucie winy, że im na tej wysokości przeszkadzam. Starałem się robić im wolną drogę stąd czasem niewytłumaczalne odejścia od stoku lub pakowanie się w las. Poległem i już. Myślę, że bez szybowców w końcu dobiłbym do Jacka, który przez długą chwilę był sam tak wysoko. Może za mało liści na drzewach było, na ale na tych co się jeszcze ostały wiatru bardzo widać nie było, choć byłem blisko, oj blisko.
Trochę dużo tych kilometrów natłukłem dla 24 min lotu. Ale jeszcze sobie odbiję. (Ale dopiero jak mi zakwasy w nogach odpuszczą)
Podziękowali: Mikołaj, Rusek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez sterylny.

Bezmiechowa 2013/10/28 21:25 #10915

Tak szczerze to podziwiam Was że Wam się chciało tyle pruć km, kiedy macie podobne warunki na Klonówce lub w Pińczowie gdzie dodatkowo można się poholować. Dla mnie to jakoś trudne do ogarnięcia i zrozumienia, kurde 400 stówki w jedną stronę kiedy jakieś 100 parę kilosów i mają wszystko. Aha przepraszam w Masłowie przecież jest Grzesiek i on też może poholować Was, to znaczy w tą sobotę jak byś go poprosił. :)
jednym słowem koszmar jeden wielki koszmar!!! A pro styl twego latania, to powiem tak, jesteś CZAJNIK!!! :lol: :lol: :lol:
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezmiechowa 2013/10/28 22:27 #10916

  • art_c
  • art_c Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot Motolotni
  • Pilot Motolotni
  • Posty: 383
  • Oklaski: 14
  • Otrzymane podziękowania: 205
"A pro styl twego latania, to powiem tak, jesteś CZAJNIK!!! :lol: :lol: :lol:[/quote]"
:blink: Latam od 25 lat i pierwszy raz spotykam się, aby publicznie ktoś oceniał styl latania swojego kolegi. Uważam, że to niedopuszczalne.
Za takie teksty masz u mnie jak w banku, że jak Cię kiedyś spotkam na motolotni, sprawdzę jaki z Ciebie Kozak i relację opiszę tu na forum.
Artur Caban.
Podziękowali: Agi

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez art_c.
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena