Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Polskie lotnie

Polskie lotnie 2013/11/20 13:01 #11250

Lotnia "CHICK" w akcji,
pilotuje ją sam konstruktor.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Polskie lotnie 2013/11/20 14:18 #11254

  • Agi
  • Agi Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
Jeszcze krótkie uzupełnienie ze starego forum do lotni "ZETA"
(autor postu: Piotrolot)

PZL - Z - 80

W zeszycie 7/ 84 czytam ;
Jak polscy piloci powiadaja lotnia ta miala przyjemy handling ktory do predkosci 80 Km/h nie zmienial sie . Naciski na sterownice w roznych sytuacjach poprzez kroj oplotnienia byl nie wielki. Nawet przy locie nurkowym nie wystepowaly negatywne momenty . PZL -Z-80 w locie wyrownywal sam co dawala jego mocna forma . Posiadal ;
Powierzchnie - 16 m2
Rozpietosc - 10,2 m
Kat dziobowy 150 stopni
60 % podwojnego plotna
Dluga pletwa do rury kilowej , powiekszona torbe kilowa.
Waga 25 kg , dlugosc lotni 3 m , zaladowanie 60-80 kg kg V-max - 80 km/h , V-min - 22 km/h min sink 1 m/s


"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Polskie lotnie 2013/11/20 14:23 #11255

  • Agi
  • Agi Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
i dwa zdjęcia, również ze starego forum:


Józek Korol przed lotem (w Jeżowie Sudeckim, oparty o mercedesa)
foto: Tadeusz Pilarek




Józek Korol z opatrunkiem na twarzy. (po locie?) :pinch: (siedzi trzeci od prawej). Z tyłu rozłożona ZETA.
foto: Tadeusz Pilarek

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"
Załączniki:
Podziękowali: spajdermax

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Agi.

Polskie lotnie 2013/11/20 16:41 #11256

Mam pare pytan w sprawie lotni bezdzwigara.
1. Czy koncepcja takiego skrzydla byla polskim pomyslem czy skopiowana ?
2. Czy projekt takieg skrzydla sie rozwija?
3. Do jakiego poziomu trudnosci (w skali DHV) mozna bylo zaliczyc to skrzydlo?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Polskie lotnie 2013/11/20 17:57 #11257

Lotnia bezdzwigarowa.

1.Pierwsze polskie bezdzwigarówki latały już w roku 1979 np. lotnia Bobers konstruktor Bogdan Babiarz latał na niej też Tomek Cygal.
www.samolotypolskie.pl/samoloty/3463/126/Babiarz-Bobers

oraz STRATUS R 6 www.samolotypolskie.pl/samoloty/3503/126/Kompol9

2.Rozwija się .. www.bautek.com/index.php/astir-en.html

3.DHV 2 (intermediate)
Podziękowali: spajdermax

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Polskie lotnie 2013/11/20 18:41 #11258

Wydaje mi się, że to było pierwsze spotkani naszych lotniarzy z lotnią bezdźwigarową. SP-23/1978.
Ciekawi mnie, czy na lotni Werbra II próbowali latać Polacy?


Załącznik samolot007.jpg nie został znaleziony

Zapraszam do mojej Encyklopedii - SAMOLOTY W LOTNICTWIE POLSKIM ( www.samolotypolskie.pl )
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zapraszam również na regionalne smakołyki: www.sekacze.net
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez samolotypolskie.pl.

Polskie lotnie 2013/11/22 18:56 #11272

Posiadam "Zrób to Sam" nr 3/1980 z opisem jak zbudować lotnię Stratus R7. Niestety druga część opisu konstrukcji jest w "Zrób to Sam" nr 4/1980, którego nie mam. Może ktoś poratuje (może być ksero)?




Zapraszam do mojej Encyklopedii - SAMOLOTY W LOTNICTWIE POLSKIM ( www.samolotypolskie.pl )
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zapraszam również na regionalne smakołyki: www.sekacze.net
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Polskie lotnie 2013/11/22 21:33 #11275

Dawno temu w poczatkach lotniarstwa Polskiego w "Młodym Techniku" był opis jak zbudować lotnie. Dzisiaj należy traktować to jako ciekawostkę :), ale dla zainteresowanych podaje linki jakie znalazłem w inernecie właśnie z tymi artykułami. ;)

www.mt.com.pl/archiwum/77-Nw-03-Budujemy_lotnie.pdf
www.mt.com.pl/archiwum/78-Nw-12-Lotnia_MT.pdf

Linki pochodzą z forum "Młodego Technika" z wątku:

www.mt.com.pl/forum/viewtopic.php?t=5170&highlight=lotnia

Pozdrawiam,

Michał
Podziękowali: Agi, greg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez wilk.

Polskie lotnie 2013/11/22 21:40 #11276

  • Agi
  • Agi Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
Wow, Super!
Nie, żebym zamierzała budować ;) ale teksty niesamowite..

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Polskie lotnie 2013/11/22 21:57 #11277

Witam.

Padło pytanie co było nie tak z tymi bezdzwigarówkami.Pamiętam,ze one pojawiały się na początku lat 80-tych do połowy tychże lat,Powiem tylko o moich odczuciach.Mnie po prostu one się absolutnie nie podobały Lotnia,która była omotana linkami można było pogubić się przy rozkładaniu, a poza tym absolutnie nie prawdą okazało,ze posiada jakieś wybitne zdolności w locie i ze posiada mniejszą dużo wagę.Bo przecież ile mogła ważyć rura yżyta na dzwigar lotni.Reklama pamiętam w tych czaszach była ah uch, ale się zupełnie nie sprawdziła tak ,ze po połowie lat 80-tych, te konstrukcje powoli znikały z Żaru. W tych czasach na Żarze, gdzie te wszystkie i nowacje się pojawiały.Bo Żar w tedy był centrum lotniarskiego światka,a w i nowacjach oczywiście to sekcja Krakusów sekcja dolnośląska z Pawłem Vegą na czele [Świetni piloci i koledzy]no oczywiście i sekcja śląska z wybitnym nie boje się użyć słowa konstruktorem Zdzisiem Sznapką[ talent wybitny.Póżniej dołączyli Warszawiaczy [super wesołe chłopaki.Dasiu jestem ciekawy twojej opinii bo często spotykałem cię na Żarze. Paweł Vega machnij kilka słów na powyższy temat.Krzysiu twoje zdanie? pozdrawiam Pulsar :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: sterylnymichaloLeslaw
Zasilane przez Forum Kunena