Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Polskie lotnie

Odp: Polskie lotnie 2012/04/22 02:45 #4548

  • Agi
  • Agi Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
Zapraszam do regularnego odwiedzania Leksykonu. :)
Powoli, ale systematycznie przybywa częściowo lub całkowicie opracowanych haseł. :)

Z ostatniej chwili: Beata Ślezińska i bardzo ciekawy artykuł, który niektórzy z Was z pewnością już znają. :)




LEKSYKON - TU

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Polskie lotnie 2012/04/22 16:42 #4555

Witam!
Proszę mi podpowiedzieć w jaki sposób mogę zamieszczać materiały do leksykonu.
Pozdrawiam Tomek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Polskie lotnie 2012/04/23 07:11 #4560

  • Agi
  • Agi Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
Większość osób ujętych w Leksykonie ma już przyporządkowane własne, odrębne Artykuły.
Pod każdym z Artykułów jest możliwość wgrywania w tzw. panelu Komentarzy swoich wspomnień w formie tekstowej.

Natomiast zdjęcia najprościej jest wgrywać
1. do wątku na Forum
"Zdjęcia do Leksykonu Lotniarzy i Lotni Polskich"
2. do Galerii
Ważne jest, aby do zdjęć zawsze dołączać opis (Autor zdjęcia, data, osoby).

Cały czas jeszcze pracujemy nad usprawnieniem i ułatwieniem "działania" Leksykonu, bardzo proszę zgłaszać wszelkie pytania, czy niedogodności.

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"
Podziękowali: cygal

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Agi.

Odp: Polskie lotnie 2013/01/19 20:17 #7799

Witam. Po letnio-jesiennej przerwie w pracach nad moją Encyklopedia Internetową SAMOLOTY W LOTNICTWIE POLSKIM (zapraszam !!!) przystępuję znów do pracy. Rok 2013 mam zamiar poświęcić wyłącznie lotniom i motolotniom użytkowanym w Polsce.

Niestety brakuje mi zdjęć lotni na których latacie ! Proszę więc WSZYSTKICH LOTNIARZY - WRZUCAJCIE tu zdjęcia swoich lotni i pozwólcie mi je zamieścić w Encyklopedii.

Oto najnowsze opisy w Encyklopedii:

www.samolotypolskie.pl/samoloty/14078/12...zytkowana-w-Rydzynie

www.samolotypolskie.pl/samoloty/14080/12...larek-lotnia-ok-1982

W tym miejscu kieruję przeprosiny do Piotrlota za "partyzanckie" wykorzystanie jego zdjęć. Ale zaintrygowała mnie ta lotnia- bo to nie jest "Wrona" z tego opisu:

www.samolotypolskie.pl/samoloty/3528/84/Pilarek

Może jakieś bliższe informacji o tej lotni?

Prośba do Agi- czy mogę zamieścić w Encyklopedii zdjęcie z tej stron:

naszestrony.nazwa.pl/lotnie/component/op...it,16/limitstart,16/

na samym dole, podpis: "Jeżów Sudecki 1979"

Pozdrowienia.
Zapraszam do mojej Encyklopedii - SAMOLOTY W LOTNICTWIE POLSKIM ( www.samolotypolskie.pl )
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zapraszam również na regionalne smakołyki: www.sekacze.net
Załączniki:
Podziękowali: Agi

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez samolotypolskie.pl. Powód: brak zdjęcia

Odp: Polskie lotnie 2013/01/20 20:24 #7818

  • Agi
  • Agi Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
Witaj Krzysztof :)

bardzo się cieszę, że przypominasz u nas na forum informację o stworzonej przez Ciebie Encyklopedii Internetowej. :)




A dla wszystkich, którzy są z nami od niedawna - krótka informacja:
Krzysztof stworzył imponującą bazę danych - Encyklopedię polskich konstrukcji latających, która znajduje się pod adresem: www.samolotypolskie.pl
Zawiera ona również obszerny dział "Lotnie i Motolotnie" www.samolotypolskie.pl/nazwy/lotnie-i-motolotnie

Dzieło Krzysztofa zmotywowało nas do stworzenia zaczątków Leksykonu Lotniarzy i Lotni Polskich , który jak na razie, a zwłaszcza w porównaniu z Encyklopedią, świeci trochę pustkami. :blush:
Ale cały czas nie porzucam nadziei, że znajdzie się trochę więcej czasu i chętnych do udziału w zapełnianiu go.

www.lotnie.pl i www.samolotypolskie.pl nawiązały ponad pół roku temu współpracę, i jest to naprawdę wspaniała sprawa.




PS. Krzysztof, kontaktowałam się z Dasiem (Właściciel zdjęcia) – możesz zamieszczać. :)
(Foto: Zdzisław Daszkiewicz, via www.lotnie.pl )

PS.2. Fajnie, że zamieściłeś w swojej stopce link do Encyklopedii, będzie jeszcze jedno miejsce (oprócz zakładki LINKI na str. głównej) z łatwym przekierowaniem bezpośrednio do Ciebie.



.

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Agi.

Odp: Polskie lotnie 2013/11/07 19:53 #11076

Kto pomoże mi to przetłumaczyć z Wikipedii tekst o Włodzimierzu Tałańczuku ( en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Talanczuk ):

"Talanczuk graduated from the Polish Institute for Aviation Specialists in 1970 as an aeronautical engineer and immediately embarked upon a career as a designer of hang gliders and light aircraft. He worked with Tadensca Dobczynski, the Polish amateur aircraft builder, assisting in the design and construction of more than thirty Dobczynski designs."

Polish Institute for Aviation Specialists -co to za instytut ?

Może ktoś wie , czy dobrze myślę:

- Włodzimierz Tałańczuk urodził się na Ukrainie, po wojnie przyjechał do Polski i zamieszkał we Wrocławiu.

Będę wdzięczny za pomoc.
Zapraszam do mojej Encyklopedii - SAMOLOTY W LOTNICTWIE POLSKIM ( www.samolotypolskie.pl )
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zapraszam również na regionalne smakołyki: www.sekacze.net

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Polskie lotnie 2013/11/09 09:53 #11104

W formie uzupełnienia do wątku "Nasze polskie lotniowe rekordy" przesyłam wykaz osiągnięć lotniowych ze Skrzydlatej Polski nr 44/1978.






Zapraszam do mojej Encyklopedii - SAMOLOTY W LOTNICTWIE POLSKIM ( www.samolotypolskie.pl )
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zapraszam również na regionalne smakołyki: www.sekacze.net
Załączniki:
Podziękowali: Agi

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez samolotypolskie.pl.

Polskie lotnie 2013/11/17 19:30 #11222

Zapraszam do mojej Encyklopedii - SAMOLOTY W LOTNICTWIE POLSKIM ( www.samolotypolskie.pl )
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zapraszam również na regionalne smakołyki: www.sekacze.net

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Polskie lotnie 2013/11/17 20:55 #11225

  • Agi
  • Agi Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
samolotypolskie.pl napisał:

www.samolotypolskie.pl/samoloty/14191/12...entyfikowana-Flaming
tam adnotacja:
"Brak informacji, czy była to lotnia "Flaming"."



Flaminga spotkałam na jednym ze zdjęć, wygląda podobnie (ten czarny z tyłu):
naszestrony.nazwa.pl/lotnie/images/zoom/ROEFTX/szybowanie2.jpg
podpis do zdjęcia:

"Dasiu startujący na moim Seagull'u na Fordonie, z tyłu jego Flaming, który nie chciał latać."

Autor tekstu i zdjęcia: Zygmunt Konieczny

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"
Podziękowali: samolotypolskie.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Agi.

Polskie lotnie 2013/11/17 20:59 #11227

W artykule o lotni Z-77 jest zdanie:

"Prowadzono dalsze modyfikacje i próby lotni Z-77. Ich celem było stopniowe podnoszenie osiągów skrzydła, do przewidywanej doskona­łości ok. 15, przy zachowaniu jego dobrej sta­teczności, sterowności oraz wysokiego bezpieczeństwa lotów."

domyślam się, że nigdy nie udało się osiągnąć zakładanej doskonałości 15 ale ciekaw jestem do jakich wartości udało się dojść konstruktorom, czy ktoś coś wie na ten temat?
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: sterylnymichaloLeslaw
Zasilane przez Forum Kunena