Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Pińczów 2015

Pińczów 2015 2015/04/28 11:38 #2017936

Nie namawiam, ale gdybyś zaczęła od piwa to koszenie trawy ciągnikiem na pewno stałoby się dla Ciebie proste i do latania też byś pewnie odwagi nabrała. ;)
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2015 2015/04/28 11:52 #2017937

  • Agi
  • Agi Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
Hmmm... mówisz zacząć od piwa... potem na traktor... a potem na motolotnię... :huh:

Hmmm... to będzie oznaczało obhaftowany cały traktor, a następnie obhaftowaną całą motolotnię z Prezesem ARWP włącznie... :lol:
Czyli totalna katastrofa dla Aeroklubu na co najmniej 1 sezon... :pinch:



To ja może lepiej przekażę tę nagrodę komuś innemu... ;)

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Agi.

Pińczów 2015 2015/04/28 12:16 #2017938

Agi, brzmi bardzo ekscytująco, porób jakieś foty to na fejsa wrzucimy :lol:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2015 2015/04/28 12:37 #2017939

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
po piwie spada równowaga więc przy wspinaczce na Ciapka lęk wysokości może się zwiększyć :lol:

W Pradze jest bar, w którym można sobie powiększyć skille uczestnicząc w zawodach picia piwa - każdy stolik ma własny licznik.

Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Andrelo.

Pińczów 2015 2015/05/04 17:20 #2017987

Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Załączniki:
Podziękowali: Matthew, mrozulka, Ela W

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Agi.

Pińczów 2015 2015/05/05 21:14 #2017997

:) a takie były widoki nad Pińczowem w ten dzień

Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Podziękowali: michalo, Jankos

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2015 2015/05/06 11:45 #2018000

W tym roku pierwszy lot wykonany z Pińczowa był dla mnie wyjątkowy, pobiłem swoje dwa rekordy jeden na odległość przelotu po trasie zamkniętej (113km), drugi na długotrwałość lotu (4h 55min). Ponadto następnego dnia okazało się, że lot po trasie trójkąta FAI 113km jest rekordowy w skali Polski. Nie wiedziałem, że na lotni miękkiej nikt wcześniej takiego lotu nie wykonał, spełniło się jedno z moich lotniarskich marzeń.
Lot nie był zbyt trudny technicznie, noszenia były bardzo silne chwilowo dochodziły do 10m/s, na uśredniaczu 5-sekundowym często pojawiały się czwórki i piątki. Kilka razy kiedy byłem poniżej 1000m musiałem podjąć decyzję, w którym kierunku lecieć aby znaleźć kolejne noszenie. Pierwszy taki większy kryzys wysokości spotkał mnie w połowie drogi do Masłowa, drugi raz po kilku km lotu w kierunku SE i trzeci raz kilka km przed Buskiem. Ten ostatni przypadek był tym bardziej trudny, że podczas wykręcania komina zerwała się w kokonie linka służąca do zmiany pozycji podwieszenia. Skutek tego był taki, że od tej chwili nie mogłem przyjąć pozycji leżącej i musiałem lecieć prawie na stojąco. To był najtrudniejszy moment lotu, byłem już bardzo zmęczony, głodny i zmarznięty, noszenia były już coraz słabsze a do Pińczowa jeszcze dość daleko. W kominie pozycja stojąca jest jeszcze do zniesienia ale lot po prostej jest bardzo męczący, nie można ściągnąć sterownicy i bardzo trudno zaciągnąć windę. Byłem już bliski rezygnacji z dalszego lotu, słyszałem w radiu kolegów na lotnisku i trochę im zazdrościłem, że już są na ziemi. Próbowałem przez radio wywołać kogoś aby prosić o przyjazd po mnie do Buska gdzie zamierzałem lądować. Kiedy już leciałem w kierunku dużej łąki znalazłem słaby komin i bez większego przekonania zacząłem w nim krążyć. Wtedy przez radio odezwał się Endrju, kiedy powiedziałem mu, że krążę na małej wysokości w pobliżu Buska stwierdził, że na pewno dam radę i jak dokręcę podstawę to napeweno dolecę do lotniska. Przyznam, że te parę słów podniosło mnie na duchu, wytrzymałem w tym noszeniu do 1600m i kiedy widziałem na GPS, że mam dolot ruszyłem w kierunku Pińczowa. Po drodze przeleciałem jeszcze przez jeden komin i z dużym zapasem wysokości doleciałem do celu. Lądowanie nie było zbyt udane ale obyło się bez strat w sprzęcie. Cieszyłem, że doleciałem. Wiedziałem, że przelot będzie miał około 100km, że będzie to trójkąt ale raczej płaski. Po zgraniu tracka okazało się, że jest dużo lepiej.
Dziękuję Bartkowi za informację o dobrej prognozie pogody, Andrzejowi za dobry hol i Rusłanowi za przyjęcie funkcji kierownika startów.

Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez michalo.

Pińczów 2015 2015/05/06 12:11 #2018001

dzięki MIchał za relację! Super lot - tylko zazdrościć :) no i fajnie że dotrwałes w tej stojącej pozycji - a swoją drogę ciekawe bo wydawało mi się że jak się zerwie taka linka to raczej leci się głową do dołu...
Aeros Discus | Bautek Milan Racer

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2015 2015/05/06 12:24 #2018002

Zerwała się linka, która łączy dolny przesuwny punkt podwieszenia z końcem kokonu, na który naciskamy stopami aby przejść w pozycję leżącą. Kilka dni wcześniej kiedy przekładałem zapas widziałem, że ta linka jest lekko przetarta ale pomyślałem, że skoro wytrzymała tyle lat to jeszcze trochę posłuży.
Może wieczorem wstawię tu zdjęcie.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez michalo.

Pińczów 2015 2015/05/06 12:40 #2018003

wydawało by się taki detal a kurcze jakie to jest jednak ważne żeby utrzymywać cąłośc sprzętu w dobrej kondycji !
Aeros Discus | Bautek Milan Racer

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena