Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Naviter przejmuje Flytec

Naviter przejmuje Flytec 2017/03/16 14:26 #2022399

Mikołaj napisał:

air_viking napisał: Hej,

Podczas imprezy Thermikmesse i Stubai Cup 2017 padły konkretne deklaracje ze strony Navitera w sprawie dostarczenia nowoczesnego systemu nawigacyjnego dla lotniarzy na bazie istniejącego instrumentu Oudie4:


Z tego co zrozumiałem wersja dla lotniarzy jest wciąż rozwijana ale nie jest jeszcze gotowa.

Jednak wersja Oudie dla lotniarzy według mnie pojawi się wkrótce.

Niedawne doniesienia Davisa Strauba wskazują, że prawdopodobnie od 2018 roku będą wymagane instrumenty obliczające cylindry według współrzędnych WGS 84 a nie FAI sphere. Druga plotka głosi, że to właśnie Naviter ma odpowiadać za nowe oprogramowanie obliczające wyniki konkurencji paralotniowych i lotniowych (zamiast FS Comp).
Oznacza to, że stare dobre Braunigery Compeo i Compeo + (Flytec 6030) odejdą do lamusa. Na ich miejsce muszą zostać wprowadzone nowe instrumenty. Na dzień dzisiejszy dostępne są Digifly Air oraz Gofly.


Myślę że nikt na takie zmiany w instrumentach nie pójdzie. Wprawie 99% lotniarzy lata z Compeo i nikt nie będzie kupował nowego przyrządu za 600-1000e bo komuś się tak wydumało na uszczęśliwienie nas!!! :lol: :lol: :lol:
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez sterylny.

Naviter przejmuje Flytec 2017/03/16 22:25 #2022402

  • air_viking
  • air_viking Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Hej,

Mikołaj napisał: Oznacza to, że stare dobre Braunigery Compeo i Compeo + (Flytec 6030) odejdą do lamusa. Na ich miejsce muszą zostać wprowadzone nowe instrumenty. Na dzień dzisiejszy dostępne są Digifly Air oraz Gofly.


Jest dokładnie tak jak napisał Mikołaj. Proces wycofywania starych urządzeń nawigacyjnych już się rozpoczął. Bo:

FAI Sporting Code. 2017 Edition. Effective January 1, 2017. Approved by the Air Sport General Commission, October 12, 2016. O obliczaniu odległości mówi tyle:

8.1.3 Position. Position may be measured directly, by reference to approved maps, or by GNSS
fix. If by GNSS fix, all fixes, points, locations, coordinates and any maps concurrently
used must be referenced to the WGS84 Earth Datum.

Oznacza to mniej więcej tyle, że stare instrumenty (6030/Compeo) posiadające twardo zakodowaną metodę obliczania odległości bazującą na sferoidzie FAI od 1 stycznia 2017 nie są już zgodne z wymaganiami kodeksu sportowego. Myślę, że spory wkład w tą rewolucję miały ostatnio zatwierdzane rekordy świata PG/HG o dystansach z przedziału 500-600Km.

Tegoroczne lotniowe Mistrzostwa Świata w Brazylii zostaną rozegrane jeszcze z zastosowaniem starego oprogramowania punktującego FS. Myślę, że CVIL czeka aż na rynku pojawią się w sprzedaży 3-4 nowe instrumenty lotniowe (by nie tworzyć niepotrzebnego monopolu) i ostatecznie "zaora" FS na rzecz SeeYou Competition. Czy to będzie już podczas przyszłorocznych Mistrzostw Europy w Krushevie? Czas pokaże...

Pozdrawiam,
air_viking
Podziękowali: dane usuniete, Mikołaj

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Naviter przejmuje Flytec 2017/03/17 11:19 #2022404

Ruslan versus rzeczywistosc.
moze zadzwon do nich i przekonaj ich. albo moze pojedz to bedziesz mogl jeszcze nakrzyczec. moze zmienia zdanie..

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Naviter przejmuje Flytec 2017/03/17 13:52 #2022406

JacekJJ napisał: Ruslan versus rzeczywistosc.
moze zadzwon do nich i przekonaj ich. albo moze pojedz to bedziesz mogl jeszcze nakrzyczec. moze zmienia zdanie..


Jacek Jacek, jesteś takim w-i-i-i-i-i-i-e-e-e-e-elkim dzieciątkiem!!! :lol: :lol: :lol:



A co do Compeo, to możliwie że będzie jakieś nowe oprogramowanie, żeby odpowiadało nowym wymaganiom. Jak jest taka mozliwość w zmianach oprogramowania, ja się nie znam na dokładnych możliwościach w Compeo. Ale szkoda by było, żeby taki super przyrząd został nie przygodnym na zawodach. :(
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Naviter przejmuje Flytec 2017/03/19 20:54 #2022416

  • air_viking
  • air_viking Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Cześć,

Ostatnio pojawiła się opcja dla posiadaczy Flytec Connect 1 przesiadki do pociągu ekspresowego Oudie4. Naviter uruchomił specjalny program wymiany urządzeń. Szczegóły w linku.

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Naviter przejmuje Flytec 2017/03/19 22:45 #2022417

Troche za wysoko sie cenia moim zdaniem. Poza tym oudie4 nie ma jeszcze obudowy zgodnej z rura pitota i uchwytem lotniowym, ktore sa jeszcze w fazie projektu, jak powiedziano w filmie zamieszczonym wyzej. Czyli ta wymiana oprocz ceny nie ma tez sensu z powodu braku mozliwosci dostosowania tego urzadzenia dla potrzeb lotniarza.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Naviter przejmuje Flytec 2017/03/20 10:56 #2022423

  • air_viking
  • air_viking Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Cześć,

Wymiana jest dokonywana w adekwatnej klasie przyrządu (Connect 1 też nie ma rurki pitota). Zgodnie z deklaracja Flytec-a dla pilotów wspierających wczesne etapy rozwoju była przewidziana wymiana instrumentu na posiadający rurkę (nie pamiętam czy była mowa o wymianie bezpłatnej). Jest teraz pewna doza niepewności co do utrzymania w mocy tych ustaleń związana z wyprowadzeniem instrumentów 6030/Connect do nowej szwajcarskiej firmy Volirium. Zanim mapa drogowa Volirium ostatecznie się ukształtuje minie pewnie trochę czasu. Do mocnych argumentów przemawiających za przesiadką trzeba zaliczyć zapowiedzi CVIL co do przekazania Naviter-owi kompetencji w zakresie oprogramowania obsługującego zawody para- i lotniowe. Wraz z przesiadką na Oudie dostaje się roczną subskrypcję SeeYou. CU posiada moduł Competition (dostępny bezpłatnie dla organizatorów zawodów). W ramach zlecenia od CVIL Naviter zaimplementuje najprawdopodobniej do konca 2017 roku formułę GAP w skryptach punktujących zawody lotniowe. Nie ma prostej odpowiedzi czy wymiana się opłaca ale wiele wskazuje na to, że można przejść do nieco lepiej funkcjonującego ekosystemu. Decyzja moim zdaniem nie sprowadza się wyłącznie do finansowego wskaźnika.

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena