Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Taktyka Przelotowa w Klubie

Taktyka Przelotowa w Klubie 2007/02/25 07:39 #2000617

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Zima jest okazja do podnoszenia kwalifikacji w lataniu " Palcem po mapie ". Czlonkowie klubu lotniowego Hochries poraz kolejny spotkali sie razem na zimowych warsztatach z taktyki przelotowej. Takie pozyteczne spotkania trwaja juz od trzech lat. Wyniki widac na OLC. Puchar przelotow OLC w Nowym Sezonie bedzie Nasza wlasnoscia ha ! ha !
Na spotkanie pod kierownictwem Petera Achmülera przybylo siedemnastu czlonkow klubu i jeden Gosc - Leslaw. Nawet Tomas Pelici nasz Rodzinny Krytyk tego wieczoru byl bardzo posluszny. Dyskusja trwala do polnocy o tym co najbardziej interesuje przelotowcow a szczegolnie zaplanowanie trasy powrotu " Do Domu " w poznych godzinach popoludniowych pod wiatr !
Po omowieniu podstaw z Mechaniki Lotu jak biegunowa predkosci z wiatrem i pod wiatr Peter pokazal nam i omowil szczegolowo swoje najlepsze loty 2006 . Posrod swoich trzynastu startow Peter mial loty ponad 200 km . W punktacji ogolnej wziely udzial rowniez loty Wastiego i Gudrauma i w ten sposob wygralismy kolejny sezon.
Aby uczestniczyc aktywie w spotkaniu Peter podzielil nas na trzy grupy po szesc osob i zadal " zadanie z trescia " . Zadanie wymagalo podstawowych wiadomosci z Matemy jak :
1. Obliczanie Droga/Predkosc/Czas
2. Doskonalosc lotni
3. Wykorzystanie wiatru dolinowego
4. Konwergencja i lot w niej
5. Planowany czas przylotu

Trzy grupy po obliczeniu zadania musialy z osobna omowic " przy tablicy " swoje taktyczne przemyslenia.
Kiedy kelnerka odebrala zamowienia na pozna kolacje zaczelo sie robic na sali goraco.
Mielismy taktycznie rozegrac lot w Austri startujac z gory Schönfeld / Steineres Meer w kierunku na Gmine Lofer-Kössen i szybowisko alpejskie Ünterwössen. Trzy grupy i trzy rozne interpretacje bo prawie wszyscy Koledzy latali juz w tamtym rejonie. Omowiono krok po kroku mozliwosc spotkania kominow . Kalkulowano szkodliwosc wiatru dolinowego oraz mozliwosc latania na konwergencji ktora " Generuje pozornie dziwne noszenia w nieoczekiwanych miejscach " ( Plar 5 / 2001 ) Opracowal Roland G. Bujanowski.
Konwergencja wystepuje wtedy kiedy dwie (lub wiecej ) duze masy powietrza naciskaja na siebie , najczesciej w wyniku uksztaltowania terenu. W rezultacie takiego zderzenia czesc mas powietrza moze poruszac sie tylko do gory .

To byl swietny wieczor z ktorego wynieslismy wiele . Przede wszystkim nauczylem sie lepiej kalkulowac i przewidywac moj lot do celu. Wiadomo ze Mai to miesiac rekordow i kto tego nie wykorzysta to w innych miesiacach bedzie tylko wozil tylek na termie !!!
Nastepne spotkanie w Marcu i 45-cio minutowy wyklad z Treningu mentalnego .
Na dole przemysliwania i gdybania z najtrudniejszego odcinka dolotowego przez granice Austrii pod wiatr do domu w Bvarii.
Piotr



Edytowany przez: piotrolot, w: 2007/02/25 07:44
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Taktyka Przelotowa w Klubie 2007/02/25 07:56 #2000618

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
A tak walczyl gleitem Torsten Hahne. Przypomne ,ze gleit ma przecietna doskonalosc 6 [/b]. Lotnia natomiast jest bardziej potetna i przyjmujemy przecietna dla niej 12 . Dolot poznym popoludniem pod tzw " Wiatr Bawarski " jest morderczy . Wielu pilotow musi tu kapitulowac i siadac w " O-polu " . Inna alternatywa to przesiadka na sztywnoplat i przy lepszych osiagach skrzydla mozna lepiej " cioc " pod wiatr .

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Taktyka Przelotowa w Klubie 2007/02/25 08:19 #2000619

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Na mapie odcinek dolotowy widac lepiej - Steinernes Meer do Alpejskiego Szybowiska w Ünterwössen i dalej na strone w Bawarii.



Edytowany przez: piotrolot, w: 2007/02/26 02:45
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Taktyka Przelotowa w Klubie 2007/02/26 02:54 #2000621

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583


Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/01/18 20:17
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Taktyka Przelotowa w Klubie 2007/02/27 06:39 #2000626

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Peter Ahmüler prowadzacy szkolenie

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Taktyka Przelotowa w Klubie 2007/02/27 06:44 #2000627

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Wysokosc wyjsciowa z pod podstawy chmur 2700 m . Przelecielismy odcinek 13 Km i stracilismy wysokosc do 1700 m itd.

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Taktyka Przelotowa w Klubie 2007/02/27 06:46 #2000628

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Opracowanie i przemysliwanie pierwszej grupy w ktorej bylismy my !

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Taktyka Przelotowa w Klubie 2007/02/27 06:50 #2000629

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583


Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/01/18 20:19
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Taktyka Przelotowa w Klubie 2007/02/27 22:41 #2000638

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Sam Majster przed startem w Miedzynarodowych Zawodach w Bavarian Open 2005

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Taktyka Przelotowa w Klubie 2007/02/28 02:04 #2000649

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Spotkania przelotowców i dyskusje nad taktyką to super sprawa. Na zlocie lotniarzy na Żarze mieliśmy okazję przybliżyć się trochę do tego tematu - za sprawą Vegi. Trzeba by tę wiedzę w tym roku pogłębić. ;)

W załączeniu plik w formacie *.kml (musicie mieć zainstalowany Google Earth) z lotu Petera (powyżej na zdjęciu).
(ponieważ nie da się wgrać na serwer pliku z rozszerzeniem *.kml, to zmienię "ręcznie" rozszerzenie na *.doc. - po zgraniu pliku na swój dysk musicie zmienić z powrotem na rozszerzenie *.kml.)
OK sprawdziłem, wszystko działa.


pozdr
bartek

Załącznik PeterTrack.doc nie został znaleziony



Edytowany przez: bartek, w: 2007/02/28 07:34
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena