Witam!
Dzisiaj ja razem z Tomkiem, znów robiliśmy próby ciągu i porównania 2 śmigieł. Standardowe Helixa i drugie moje 039-12, jakie używają piloci na napędach paralotniowych. Przekładaliśmy oba śmigła z trajki na trajkę i cały czas mierzyliśmy siąg przy każdej próbie. Po wszystkich próbach wynik był miej więcej jednakowy, śmigło 039-12 dało 0 4kg większy ciąg w porównaniu do Helixa. Dodatkowo ja i Tomek stwierdziliśmy, że śmigło 039-12 pracuje ciszej i ma przyjemny dźwięk, obracającego się śmigła
Ostateczne porównanie będzie w powietrzu, kiedy porównamy dokładnie wszystko, obroty w locie poziomym, na wznoszeniu i tak dalej. Jak na razie to śmigło 039-12 prowadzi w testach naziemnych.
Odnośnie niewielkich zmian w nowej trajce. Zamontowano nowy silnik JPX, ma nowy karter i mocowanie. Jak dla mnie to nowa wersja wygląda ładniej. Przycisk START na pulcie sterowania, po załączeniu ma dodatkowe podświetlenie, co jest dodatkową wizualną informacją dla pilota, że ma włączony zapłon. Zastosowali nowe opony o większej średnicy. Teraz trajka wizualnie wygląda SUPER nu i w terenie, większe i szersze opony są leprze, bo łatwiej będą pokonywać nierówności.