Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Taktyka Przelotowa w Klubie

Taktyka Przelotowa w Klubie 2015/03/19 06:47 #2017453

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Pewnie, że można!

Piotrze, Bartku - jakbyście się tam wybierali to dajcie znać.
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai
Podziękowali: Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Taktyka Przelotowa w Klubie 2015/03/21 08:50 #2017464

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
teraz Sympatyczny Antonio @ , nasz nauczycilel Gry na Gitarze - Syn na nartach a Papa na T2 w Kössen . Kamere kontroluje Manfred . Nie zapuszczajcie sie w ten " Bialy Jar " nawet przy lekkim wietrze poludniowym . Mozna skasowac rotory i miec problem z powrotem do doliny . ;)

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Taktyka Przelotowa w Klubie 2015/03/21 09:04 #2017465

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Taktyka Przelotowa w Klubie 2015/03/25 00:17 #2017510

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Trzeba by w tym roku uderzyć w większej grupie te rejony Alp - może na początek do mojego ulobionego Greifenburga, albo do Zell am Zee?
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001
Podziękowali: michalo, Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Taktyka Przelotowa w Klubie 2015/11/13 07:44 #2019372

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Serwus Greg @ , Tu zaponiany watek prowadzony po aptekarsku przez naszego klubowego szkoleniowca Petera Ahmüllera . Opuszczajac " Swoja strefe komfortowa " ( ksiazka Bernhard Eckey - szybownik ) pamietajmy o Mentalnym Treningu . Czy ktos w Polsce pisal juz o tym ???? W zeszytach DHV ukazywaly sie juz wielokrotnie takie artykuly .Mam je w segregatorze . Wiadomosci z Meteo sa podstawa latania Przelotowego ( jak w szybownictwie najlepszy jest trzeci dzien po przejsciu frontu chlodnego ) - uczestnictwo w Angerer Open rowniez , bo poznajemy na maxa doskonalosc swojego skrzydla . Reszta to odwaga - dobre warunki - holownik i olewac stozek dolotowy do lotniska kiedy , odcinamy sie od swojej strefy komfortowej . ;)

Przeczytajcie raz jeszcze moje tlumaczenie w tym Poscie ze strony pierwszej - to swiete slowa budujace w przelotach ......
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Podziękowali: greg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Taktyka Przelotowa w Klubie 2015/11/14 07:56 #2019378

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
I jeszcze pare naglowkow wartych przetlumaczenia - zycia i czasu mi braknie . Moze znajdziecie cos szybciej ze stron angielskojezycznych ???















Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Taktyka Przelotowa w Klubie 2015/11/27 07:46 #2019530

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Biegunowa Predkosci Atosa VR dla kilku roznych mas ;


www.a-i-r.de/med/nws/docs/Polare_ATOS_VR.pdf
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Podziękowali: fotolot, greg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Taktyka Przelotowa w Klubie 2015/11/27 09:00 #2019533

Przy dużej prędkości np. 90km/h tracimy 0,5m/s opadania względem innych, którzy ważą więcej.
Przy minimalnych prędkościach sytuacja się odwraca jednak różnica w opadaniu jest znacznie mniejsza bo tylko 0,1m/s.
Wniosek nasuwa się jeden: nie warto latać na niedociążonej lotni.

Czy w lotniach miękkich wygląda to tak samo?
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Taktyka Przelotowa w Klubie 2015/11/27 19:34 #2019540

  • grzybol
  • grzybol Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 261
  • Oklaski: 21
  • Otrzymane podziękowania: 275

michalo napisał: ... Czy w lotniach miękkich wygląda to tak samo?


Tak, wyglada to podobnie jak mamy do czynienia z lataniem w dobrych, silnych, bardzo silnych jak rowniez wietrznych warunkach. Jesli natomiast warun jest slaby lepiej byc z idealna waga albo z lekkim minusem.

Dlatego tez dobrze miec dopasowana lotnie do wagi ale za to latac z balastem jak potrzeba.
“Jesli w wieku 20 lat nie jestes liberalem to znaczy nie masz serca, jeli w wieku 40 lat nie jestes konserwatysta to znaczy nie masz rozumu” – Winston Churchill.
Podziękowali: Mikołaj, greg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez grzybol.

Taktyka Przelotowa w Klubie 2015/11/27 20:54 #2019541

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Jakiego rodzaju balastu używasz?

Ja znalazłem coś takiego - Link do aukcji
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena