Ile placa Producenci za Homologacje
Ciagle wspomina sie , ze wysoka cena nowej lotni ma wiele wspolnego z kosztami Homologacji DHV .
a tutaj Fakty ;
Jezeli producent chce przetestowac paragleita placi on lacznie
4810 E
Koszt testu zawiera ;
- test wytrzymalosciowy
- schock test
- Sprawdzenie Danych
- Wytrzymalosc linek na zginanie
- Proby rozciagania
- Lot testowy z Minimalnym ciezarem startowym
- Lot testowy z Maximalnym ciezarem startowym , kazdy po
1400 E
Jezeli producent uzywa do produkcji linek testowanych , redukuje sie opata calkowita o
630 E
Poniewaz producent musi oddac do magazynu DHV zdolny do lotu WZORZEC zwraca mu sie koszty wyprodukowania tego skrzydla.
Jezeli sa nastepne wielkosci tego skrzydla do testu to DHV zaniecha test na Schock , testu wytrzymalosciowego , jak rowniez testu na zginanie linek. Poprzez to redukuje sie calkowicie suma do
3125 E
PLAKIETKA homologacyjna LOTNI kosztuje
3485 E
Jezeli przedstawimy skrzydlo lotni bez VG (ZG )- winda i bez klap do ladowania - odliczane sa koszty testu na Pitsch ( Moment cofajacy ) w wysokosci
400 E
i za druga jazde testowa
560 E
Dlatego redukuje sie koszt calkowity na
2525 E
Kiedy zostaja przedstawione nastepne wielkosci lotni do testu , unika sie testu obciazeniowego . Koszty calkowite redukuja sie na
1995 E
Poniewaz producent musi zdeponowac WZORZEC lotni do Magazynu zwraca mu sie koszty wyprodukowania modelu.
Inne wielkosci danego typu lotni magazynowane sa tylko jako poszycia , bez konstrukcji rurowej.
Producenci krajowi z Niemiec uiszczaja na oplate homologacyjna 7 % podatku
Z Zeszytu DHV nr 148