Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Zderzenie lotni z paralotnią

Zderzenie lotni z paralotnią 2012/12/10 13:26 #7160

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
Jak to jest w ogóle z wychodzeniem z korka płaskiego na lotni? W innych statkach powietrznych potrzebny jest przeciwny impuls na sterze kierunku i zanurkowanie dla nabrania prędkości.

Lotnia normalnie w korek płaski nie wpada - więc jak to wygląda teoretycznie z aerodynamiki i praktycznie przy siłach odśrodkowych po takim uderzeniu w końcówkę skrzydła? Wystarczy postarać się ściągnąć sterownicę (przy dość dużej sile odśrodkowej w takim ruchu wirowym)?
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Andrelo.

Zderzenie lotni z paralotnią 2012/12/10 15:57 #7162

Patrząc na film i na to ujęci, to zadziwia mnie tekst, że pilot lotnie nie widział paralotnie. Na tym foto doskonale widać że spokojnie mógł zauważyć paralotnie z którą się zderzył.

Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zderzenie lotni z paralotnią 2012/12/10 18:58 #7165

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
... no i muszę się zacytować ;) :

2) lotniarz podczas krążenia wykonuje nieprzewidywalne manewry: zacieśnia krążenie wlatując na pierwszego glajciarza, omija go i nadal ścinając tor krążenia wlatuje z boku/tyłu w glajciarza filmowca (wiemy też dlaczego - bo go nie widział (brak widzenia w lewym oku))

Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez bartek.

Zderzenie lotni z paralotnią 2012/12/21 19:35 #7360

  • Mesiek
  • Mesiek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń.
  • Posty: 970
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 148
Grzybol :

“Wolniejszy statek powietrzny ZAWSZE ma pierwszenstwo”!

Tego ucza sie piloci kazdym kursie samolotowym, szybowcowym i nie jestem pewien czy juz sie nie uczy tego na kursie lotniowym. Przepis ten jest jak widzicie bardzo logiczny i zawsze w kolizji pilotow lotni z pilotami paraglajtow wina lezec bedzie po stronie pilota lotniowego ...


Trudno się nie zgodzić ale...

Ciekaw jestem jak widzą przepisy sytuację gdy kolizja zaszłaby między lotniarzem na szkolnej lotni i szybkiej paralotni. Wydaje mi się, że w takim przypadku konstrukcja skrzydła nie dowodzi jego pierwszeństwa w locie. Paralotnie latają na dzień dzisiejszy (niektóre) całkiem szybko i nie jestem pewien czy różnica ok 10 km/h jest zasadnie określana jako decydująca w określeniu kto jest "wolniejszy". Dla szybowca te 20km/h to żadna różnica (tak na marginesie). Myślę, że promowanie twierdzenia, iż paralotnie mają pierwszeństwo ze względu na to, że są wolniejsze, może być niebezpieczne dla nas (wszystkich) w powietrzu. Czasami latam w górach (np Skrzyczne) w chmarze paralotni (ok. 40-50 szt). Generalnie staram się przewidywać, że część z nich to piloci początkujący i mogą być nieprzewidywalni, ale gdybym musiał uznać, że zawsze ze względu na prędkość postępową (trymową mamy praktycznie tą samą !) jestem zobligowany do ustępowania pierwszeństwa, to oznaczałoby to dla mnie koniec latania w dobrych warunkach w górach.
Wiem, że nie o to chodzi, ale paralotniarz który przeczytałby naszą dyskusję mógłby odnieść chyba mylne wrażenie swojej "wyższości" w powietrzu.

Całe szczęście większość z paralotniarzy do dobrzy piloci i lata się z nimi bardzo przyzwoicie.

...pod warunkiem że jestem wyżej ;-) :-)
lotnie: Atlas, Moyes GTR, WW RamAir, Laminar MR700

Sklep/serwis MOTOR
ul. Bystrzańska 75
43-300 Bielsko-Biała
www.sklepmotor.pl
www.sklep-motor.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Mesiek.
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena