Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Monotrike Discus 15T

Monotrike Discus 15T 2016/10/25 00:31 #2021531

henryk.doruch napisał: nie mam wiecej pytan...


Jest takie powiedzenie - Kto się nie leni, temu się zieleni
Latać latać i jeszcze raz latać a nie pisać o kosmitach :lol:
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Monotrike Discus 15T 2016/10/25 08:15 #2021534

-a ja twierdze,ze .....kto moze NIE latac,latac NIE powinien!....

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Monotrike Discus 15T 2016/10/25 20:00 #2021545

Witam, odpowiem na pytanie odnośnie latania Kasperwingiem w termice. Ze względu na mój bardzo mały nalot na K-W w termice w tym roku latałem tylko raz w drugi dzień po zmontowaniu skrzydła i jego uprzednim oblocie. Wystartowałem o jedenastej w Niedzielne przedpołudnie, wcześniej latałem PPG i na paralotni w takie warunki na pewno bym się nie wybrał. Co do samego lotu to skrzydło było w pełni stateczne we wszystkich osiach, nie ukrywam że nigdy wcześniej nie znalazłem się w takich warunkach gdzie obszary duszeń dochodziły do -4m/s i sam lot nie należał do przyjemnych bo trzeba było dosyć aktywnie sterować. Sam brak obycia w takich warunkach bardziej wywoływał we mnie nerwówkę niż problemy ze statecznością skrzydła w takich warunkach. Nie zauważyłem aby same powierzchnie sterowe wychylane na końcach skrzydeł podczas tego lotu były problemem. Same powierzchnie sterowe mogą być jakimś problemem podczas lotu z silniejszym bocznym wiatrem a na pewno w fazie lądowania nie w osi wiatru co odczułem wielokrotnie. Domyślam się że gdyby to skrzydło podwieśić do wózka motolotniowego zdecydowanie łatwiej można było by sobie radzić z lądowaniem z bocznym wiatrem, może warto w przyszłości zrobić połączenie nanotrike i K-W? :-)
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Monotrike Discus 15T 2016/10/25 21:20 #2021547

-dodam, ze istnieje prosta mozliwosc zwiekszenia efektywnosci sterow KASPERWINGa,
poprzez domontowanie klapki wspomagajacej...

-mamy zamiar tej zimy zbudowac KASPERwing na 64-konnym ROTAX,by mogly latac dwie osoby (szkolenie) i by mozna bylo holowac lotnie rowniez przy malych predkosciach!

-niedawno Wojtek latal z minimalna predkoscia ok.20 km/h !!!
co to oznacza,mozna sobie policzyc z prostego wzoru=

Cz=16 G/S/V^2

G=160 kg ,S=16,7 m^2
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Monotrike Discus 15T 2016/10/26 00:35 #2021550

Jak byś cie nie zauważyli, to ten wątek jest o Monotrike, to taka lekka trajeczka.
Proszę nie zaśmiecać ten wątek!!!
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Monotrike Discus 15T 2016/10/26 01:17 #2021551

-proshu pardonu!

rzeczywiscie toz MONOwatek...
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Monotrike Discus 15T 2016/10/26 01:32 #2021552

lotnie.pl/media/kunena/attachments/76/monotrike1.jpg

-zwracam czesc honoru,MONOTRIKE ma owiewke dziobowa,
choc bardzo watpliwego ksztaltu i funkcji!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Monotrike Discus 15T 2016/12/29 17:04 #2022030

:)

Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Monotrike Discus 15T 2016/12/30 15:31 #2022032

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Szczerze powiedziawszy, trochę się zawiodłem tytułem filmu. Chętnie bym obejrzał faktyczne kręcenie termiki bo tu podczas kręcenia wyłączyłeś dźwięk silnika i dałeś muzykę czyli nic z tego nie wiem. Natomiast wierzę, że podczas termy musi sprzęt iść w górę. Chodzi mi o to jak efektywne jest wykorzystywanie termy na konkretnie, tej trajce. Kiedyś widziałem krążącego na motolotni Endriu i sobie jeszcze na radiu pośpiewywał przy zduszonym motorze.(pewnie jakieś zerka ale motolotnia z punktu obserwatora na ziemi, nie opadała).
Kilka razy przelatywałem nad Zatorem w termie, fakt, że jest tam nisko sufit ale nigdy żadna motolotnia, trajka się nie przyłączyła do wspólnego komina. No chyba, że jestem w technologii "stealth" i nikt mnie nie widział. Ale nic mi do latania innych. Każdy lata jak lubi.
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Podziękowali: musick, fotolot, Madziar, Michał

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez piotr6641.

Monotrike Discus 15T 2016/12/30 18:43 #2022033

piotr6641 napisał: Szczerze powiedziawszy, trochę się zawiodłem tytułem filmu. Chętnie bym obejrzał faktyczne kręcenie termiki bo tu podczas kręcenia wyłączyłeś dźwięk silnika i dałeś muzykę czyli nic z tego nie wiem. Natomiast wierzę, że podczas termy musi sprzęt iść w górę. Chodzi mi o to jak efektywne jest wykorzystywanie termy na konkretnie, tej trajce. Kiedyś widziałem krążącego na motolotni Endriu i sobie jeszcze na radiu pośpiewywał przy zduszonym motorze.(pewnie jakieś zerka ale motolotnia z punktu obserwatora na ziemi, nie opadała).
Kilka razy przelatywałem nad Zatorem w termie, fakt, że jest tam nisko sufit ale nigdy żadna motolotnia, trajka się nie przyłączyła do wspólnego komina. No chyba, że jestem w technologii "stealth" i nikt mnie nie widział. Ale nic mi do latania innych. Każdy lata jak lubi.


Nie bardzo rozumiem twoje posta. Jak piszesz : Ale nic mi do latania innych. Każdy lata jak lubi. - po kiego grzyba się odzywasz? Tak po prostu żeby popi...lic na forum czy jak?
I jak, według ciebie, ma wyglądać faktyczne kręcenie termiki? Bo rozumiem że ja kręcę termikę, według ciebie, nie faktycznie!!!
Co do parametrów, to było już pisano, że jak pamiętam z wyłączonym silnikiem opadanie było 1,2-14m/c z prędkością 50-parę km/h. Możesz sobie spokojnie policzyć i wyobrazić co i jak można zrobić na takiej trajce. Jak dla mnie, to taki sprzęt daje ogromne możliwości w lataniu, jak z silnikiem tak i w termice z wyłączonym silnikiem. Jak dla mnie, to taki sprzęt ja zapisuje dla siebie jako sprzęt uniwersalny. Super zabaweczka do latania.
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena