Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Pęknięcie linki - Aeros Discus C

Pęknięcie linki - Aeros Discus C 2014/08/05 14:12 #2015485

  • sterylny
  • sterylny Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 661
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 224
Rusłan stanął na wysokości zadania i linki już są w drodze...

Do końca nie wiem czy to są linki stalowe ocynkowane (tak mi się wydaje na pierwszy rzut oka) czy z nierdzewki. Zakuwki są ze stopu aluminium

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez sterylny.

Pęknięcie linki - Aeros Discus C 2014/08/05 14:50 #2015487

  • VEGA
  • VEGA Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 990
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 295
Jeżeli zakuwki są alu, to linki są stalowe ocynk. W wypadku nierdzewnych powinny być miedziane (nicopress - niklowane).
Dodatkowo linki stalowe są sztywniejsze, twardsze, więc szybciej pękają. Nierdzewka wytrzymuje dłużej.

Ja osobiście bym nie latał na tych linkach. Przy za mocnym zaprasowaniu zakuwki (a bywa), pojedyncze druciki są już uszkodzone...

PS. I jeszcze jedno. Gdyby to stało się w mojej firmie, dostałbyś nowe linki gratis z listem przepraszającym
i np. zapasowe ramię trapeza w prezencie. Jakie obyczaje firmowe panują na wschodzie, nie wiem...

I jeszcze jedno. Cytuję Rusłana: "P.S. Sterylny nie rozpędzaj się ze swoimi stwierdzeniami i tekstami w adres firmy Aeros. Bo delikatnie mówiąc to przeginasz i to na maksa!!! Co do twojej linki, to na foto widać, że proces pękania tej linku w twoim Discusie C, był bardzo dokładnie widoczny..."
Na myśl mi przyszła rosyjska ruletka!!! Czy urwie się w tym locie, czy w następnym... :woohoo:
Pozdrawiam Pawel by VEGA
Lotniowe aktualności z Austrii i Niemiec, wyniki VEGA XC-CUP, historia lotniarstwa, zawody, techniczne porady itp - zapraszam na:
www.vega-lotnie.eu
Podziękowali: sterylny, greg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez VEGA.

Pęknięcie linki - Aeros Discus C 2014/08/05 16:03 #2015491

  • art_c
  • art_c Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot Motolotni
  • Pilot Motolotni
  • Posty: 383
  • Oklaski: 14
  • Otrzymane podziękowania: 205
Aeros - dyrektywa bezpieczeństwa Nr 17:
www.aeros.com.ua/news.php?lang=english&id=390

OT: proponuję, aby zrobić odrębną zakładkę dot. bezpieczeństwa, bo w tym jednym wątku mieszają się różne przypadki.
Podziękowali: greg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez art_c.

Pęknięcie linki - Aeros Discus C 2014/08/05 16:32 #2015492

Witam!
Na stronie firmy Aeros jest biuletyn w tej sprawie
www.aeros.com.ua/news.php?lang=english&id=390

A tak wygląda nowa linka do wymiany. Robert w tą sobotę lub niedzielę czekam na ciebie w Pińczowie i razem wymienimy sobie na naszych Discusach te linki.





Bardzo dziękuje za doradzanie w sprawie zakuwek i wszelkiego rodzaju domysłów w tej sprawie. Ale jak się mówi, my sami z wąsami!!! W końcu robimy sprzęt na jakim wygrywają Mistrzostwa Świata.
www.aeros.com.ua/news.php?lang=english&id=388
dca.ffvl.fr/hg2014/upload%5Ccomp_result_...lFinal-Official.html

Jeszcze raz wszystkich proszę o dokładnie sprawdzenie swoich lin w loniach. Bo podobne rozwiązanie mocowania liny, jest u wielu lotniach w różnych firmach lotniowych.
piloci co latają na lotniach Aeros Discus C, stwierdzą że mają uszkodzone linki i chcą wymienić, to proszę o kontakt zemną. Postaram się w ekspresowym czasie dostarczyć każdemu zamawiane liny do swoich lotni, firmy Aeros.
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Załączniki:
Podziękowali: bartek, sterylny

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Ruslan Bushchak.

Pęknięcie linki - Aeros Discus C 2014/08/05 16:45 #2015493

  • frnandu
  • frnandu Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • POLtugalczyk
  • Posty: 716
  • Oklaski: 2
  • Otrzymane podziękowania: 207
a teraz już piszą że wymagana jest zmiana roczna "Bottom side cables are to be replaced annually".
Czy Leci z Nami Pilot?
……………………………………………………………………………………
Lotnie: Aeros Combat L , Wills Wing U2 160 , Seedwings Space 14 , Synairgie Club 15 (ŚK od 2011)
Motolotnia: Jazz2000 Stratus P2L Rotax 582 (ŚK od 2012)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pęknięcie linki - Aeros Discus C 2014/08/05 20:26 #2015494

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Powiedzcie mi, skoro w innych lotniach np. Seedwings, Atos uszkodzenie tylnej liny jest zmniejszone do zera to dlaczego nie zastosować takiego mocowania nawet we własnym zakresie. Przecież specjalnie trudne to nie jest.
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pęknięcie linki - Aeros Discus C 2014/08/05 22:11 #2015495

Wszelkie takie wystające nieregularne elementy jak szekla w exxtacy czy ten dyngs w atosie, widoczne parę postów wyżej, powodują szkodliwe opory interferencyjne więc producenci myślą co by tu zrobić żeby się ich pozbyć. Suma takich pomysłów sprawia potem że discus może się pochwalić BGL na poziomie 12.

I wszystko bardzo fajnie dopóki nie dzieje się to kosztem znacznego spadku bezpieczeństwa. Chowanie węzła tylnego do środka kila poprzez stosowanie tylko jednej linki to akurat pomysł moim zdaniem zły bo pozbawia naturalnego zabezpieczenia w postaci drugiej linki, chodź jak wspomniał wcześniej Vega podobno stosowany.
Lotnia: Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pęknięcie linki - Aeros Discus C 2014/08/05 23:30 #2015497

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
No widzisz Tom, warto mieć Fexa - przegląd lotni przy każdym rozkładaniu.
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pęknięcie linki - Aeros Discus C 2014/08/06 00:36 #2015499

TomBerry napisał: I wszystko bardzo fajnie dopóki nie dzieje się to kosztem znacznego spadku bezpieczeństwa.


A to ciekawie stwierdzenie, pewnie jesteś ekspertem lotniczym, czy konstruktorem a może mechanikiem lotniczym? Że robisz takie stwierdzenia. A możesz bardziej konkretnie powiedzieć w jakim to miejscu spada poziom bezpieczeństwa?
A może wywnioskowałeś to swoje stwierdzenie na podstawie przypadku Sterylnego? I pewnie nie brałeś pod uwagę ten fakt, że kolega Sterylny za 7 lat ani razu nie wymieniał olinowania w swojej lotni!!! I nawet widział że linka, co mu się urwała, już od jakiegoś czasu jest uszkodzona i nic nie zrobił w kierunku, żeby ją wymienić. Moim zdaniem, to Sterylny bardzo-bardzo nieodpowiedzialnie postąpił, że zawczasu nie wymienił tą linę na nową. I dzień-ki Panu Bogu, że Robert wylądował normalnie i jest cały i zdrowy.

Panowie naucz-czy się czytać instrukcje obsługi w swoich lotniach!!! Takie rozwiązanie, mocowania tylnej lotniki w rurze kilowej, jest stosowane w wielu lotniach w rożnych producentów. I jak by tam nie było, to trzeba czytać instrukcje obsługi i starać się dostosowywać do wymogów, jakie narzuca producent, do danego modelu lotni. Ja to nazywam, kultura technicznej eksploatacji swojej lotni.
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Podziękowali: Marcin GIE

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Ruslan Bushchak.

Pęknięcie linki - Aeros Discus C 2014/08/06 09:15 #2015502

A możesz bardziej konkretnie powiedzieć w jakim to miejscu spada poziom bezpieczeństwa?


Zmniejszony poziom bezpieczeństwo został założony na etapie projektowania tej lotni.

W lotnictwie redundentne systemy sterowania pomimo że wpływają na wzrost wagi statków powietrznych stosuje się powszechnie (podwojne systemy hydrauliczne, podwojne okablowanie itp.) dla zwiększenie poziomu bezpieczeństwa właśnie.

W lotni naturalnym (wynikającym z samej budowy tego statku) jest nadmiarowość w sterze wysokości. Rezygnowanie z tej właściwości jest błędem na etapie projektu, zwłaszcza że po stonie plusów nie ma nawet zmniejszenia wagi statku, jest tylko zmniejszenie oporów na mizernym poziomie.
Podsumowując Tracimy wiele na bezpieczeństwie niewiele zyskując.

Wszystkie moje powyższe opinie nie są eksperckie, są sygnowane statusem TomBerry Pilot-Uczeń a każdy we własnym sercu może sobie rozważyć czy są coś warte czy nie.
Nie powinno to jednak znaczyć że nie mogę lub nie powinienem ich wyrażać czyż nie ?
Lotnia: Funfex
Podziękowali: Agi, greg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: sterylnyLeslawmichalo
Zasilane przez Forum Kunena