Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj

Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/02/16 05:47 #2003442

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583

W tym watku chcial bym sie cofnac do poczatkow konstrukcyjnych sztywnoplatow . Najbardziej podobnym do sztywniaka jest Fledge i mozna juz o nim czytac w Drachenfligerze z roku 1980. Postaram sie dla Was cos przetlumaczyc z opisu konstrukcji a Nasz Pawel Vega moze cos dopisze , bo przyznal sie on ze posiada w Polsce ta historyczna lotnie.



Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/02/16 05:56 #2003443

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Fledge 3


Powierzchnia 15 m2
Rozpietosc 9,90 m
Wydluzenie 6,7
Kat dziobowy 148 stopni
Podwojne plotno 85 %
Waga 36 kg
Dlugosc 5,70 m
Spakowany na krot. 4,70 m
V min 25 km/h
V norm 40 km/h
V max > 100 km/h
Cas reakcji na stery 3 sek


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/02/17 01:38 #2003459

Cos w tym stylu

Ruslan
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/02/18 04:51 #2003478

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Artykul z Drachenflieger 10 /83 Kurt Weber

To nie mozliwe , ze Fledge juz osiem lat wytrzymuje na rynku ( od 1976 ) . Oczywiscie ze bez liftingu sie nie obejdzie ale Silhouette lotni pozostala bez zmian.
Fledling po Niemiecku nazywa sie PISKLE. Lotnia ta pochodzi z USA z domu Manta i zrobila niesamowity skok na przod kiedy pojawilo sie podwojne oplotnienie profilu. Miedzy czasie lotnie flexi sa rowniez podobnie wyposazone i technicznie udoskanalane. Jako pilot testujacy DHV nie mialem nigdy okazji spotkac sie ze sztywnoplatem . Po poltorej godziny lotu termicznego z wykonaniem ladowania stojac obydwoje zdalismy egzamin w " Diabelskim Ogniu " ja i Fledge 3 !

Zmiany w detalach

O wiele bardziej rozwiniety Fledge 3 zwraca uwage w stosunku do Fledge 2 zmianami na sterownicy i koncowkami skrzydla. Fledge 3 utracil na sterownicy obrotowe manetki " Gazu " a zamieniono je na "Tuleje " przesowane , ktore " skute " linkami wychylaja stery. Stery sa trzydymensionalne i potrafia razem ze sztywnym Wingletem Hamowac Oporem Indukowanym tzw Vortex Control Winglets . System powiekszono o 20 % i zmniejszono sily na sterach przez powiekszenie dzwigni sterow.
Glowice trapezu przesunieto o 15 cm do tylu uzyskujac efekt statyczny " Ciezki na Ogon " Glowice zamknieto w podwojnym plotnie poprawiajac w ten sposob aerodynamike.




Na zdieciu tuleje na sterownicy kontrolujace wychylenie sterow
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/02/18 04:59 #2003479

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Poprawiono profil sztywnoplata i " Zyciowki " przesunieto bardziej w kierunku koncowki skrzydla .
Dopuszczajac do lotu Sztywnoplat jako UL pogrubiono sciany dzwigarow nosnych. Wedlug zdania importera poprawiono geometrie i rozlozenie ciezaru . Skrzydlo stalo sie powolniejsze i przyjazne w skretach . Krotko mowiac jest to w pelni nowa lotnia rozniaca sie od poprzenich modeli.
Czas montarzu wynosi 20 minut.



Spojrzenie na stery
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/02/18 05:01 #2003480

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Wezel dziobowy



Zentralny Quickpin zabezpiecza kil i plyte dziobowa

Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/02/18 05:04
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/02/18 05:10 #2003481

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Start

Problemem na rampie startowej to ciezar lotni na ogon. Po dwoch krokach to wszystko znika . Stary znany problem zerwania strug po oderwaniu mozna zapomniec. Pomimo obciazenia 8 kp / m2 Fledge 3 unosi pilota tak samo szybko jak lotnia Flexi.




C.d.n.

Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/02/18 05:10
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/02/23 03:31 #2003530

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/02/23 03:33 #2003531

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/02/23 03:40 #2003532

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Hiway Explorer ; Rewolucja z Anglii

To kolejna ewolucja sztywnoplatow lat 1983 .

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: sterylnymichaloLeslaw
Zasilane przez Forum Kunena