Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/04/12 16:18 #2004043

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Brian Porters Easy Riser z 1976 sterowany aerodynamicznie dwoma sterami kierunku . Aby poglebic zakret pilot musiel cialo minimalnie przemiescic

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/04/12 16:19 #2004044

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583


Brian Porter obchodzi swoja uroczystosc z powodu sukcesow zawodniczych 1976 . Brian wygral pierwsze Lotniowe Mistrzostwa Swiata w Kalifornii na swoim Sztywnoplacie z podwojnym platowcem Easy Riser. Produkowano go od 1975 do 78 . Nastepca byl VOYAGER , ktory byl konstrukcja rozwojowa Fladge klausa Hill ze 100% podwojnym oplotnieniem. Versja GAGE FAI-2 latal Brian w 1989 na Mistrzostwach Swiata w Fiesch. W Bright Ster kalifornijczyk byl zaangarzowany przy rozwoju konstrukcji ODYSSEY pozniej przy Swift i Milenium . W 1999 Zmodyfikowal on sztywnoplat sterowany drazkiem powiekszajac rozpietosc skrzydla o 60 cm wyposazajac go w stery kierunku sterowane pedalami i zabudowujac owiewka fotel pilota

Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/04/12 16:31
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/04/12 16:37 #2004045

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Tu Jacku odpowiedz na Twoje zdziwienie w watku sztywnoplaty i ich najnowsza generacja . Ta klatka to chyba eksperyment z Atosem ktory widzialem u Felixa na wczesniejszej wystawie z przed dwoch lat . Musze sie jeszcze raz popytac co z tym projektem ???
Na zdieciu UTOPIA - przodek Swifta

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/04/12 16:41 #2004046

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
UTOPIA w locie Przeciez to nie lotnia !!! Nie moge na te moczniki i wegle patrzec bo to juz sa szybowce a my pasjonujemy sie lotniami !

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/04/12 16:44 #2004047

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Na Milennium Cabrio konczy sie u mnie granica lotniarstwa sztywnego - Amen ;)


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/04/12 16:50 #2004048

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
A to zmodernizowana konstrukcj Eigenman
Ktora znacie juz z watku o sztywniakach nowoczesnych.
No taka Delta moze jeszcze porajcowac oko.

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/04/17 21:37 #2004117

  • art_c
  • art_c Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot Motolotni
  • Pilot Motolotni
  • Posty: 383
  • Oklaski: 14
  • Otrzymane podziękowania: 205
Horten:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/05/18 00:21 #2004340

  • VEGA
  • VEGA Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 990
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 295
A tu coś na temat sztywnopłatów.
12 maja Walter Geppert z Wiednia (aktualny mistrz Austrii) na swoim Atosie ustanowił nowy rekord świata w przelocie po trójkącie FAI 408 km. Wystartował z Emberger Alm, dwa razy przeleciał nad głównymi grzbietami Alp aby wrócić do miejsca startu po ponad 9 godzinach lotu! Z 9 godz 15 minut 6 godzin spędził w locie po prostej, 3 godziny poświęcił na krążenie w termice.
Pozdrawiam Pawel by VEGA
Lotniowe aktualności z Austrii i Niemiec, wyniki VEGA XC-CUP, historia lotniarstwa, zawody, techniczne porady itp - zapraszam na:
www.vega-lotnie.eu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/05/18 01:05 #2004341

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Dodam za Vegą track rekordowego przelotu z OLC:

TU


Dodam jeszcze za ww. linkiem, że średnia prędkość to 66,8 km/h. Gość ma nerwy - drugie przekroczenie grzbietów alpejskich jedynie z zapasem wysokości 50m! Ale jak sam pisze "trochę mu się spieszyło"

pozdr
bartek
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Sztywnoplaty i ich historyczny rozwoj 2008/05/19 00:47 #2004342

  • Leslaw
  • Leslaw Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 809
  • Oklaski: 13
  • Otrzymane podziękowania: 397
Hej Bartek

mozsz podac namiary na zrodlo informacji o tym rekordowym locie.
Moze nie wszyscy wiedza ze Emberger Alm i Greifenburg to jedno i to samo.
Ja sobie tak mysle ze jak Ruslan jest w stanie zebrac ludzi na wyjazd na Krym czyli na wspolne pokonanie jakie 3000 tys km w obie strone /prosze mnie poprawic jak sie myle/ to mi sie powinna udac namowic paru lotniarzy na wspolne latanie w Austrii oddalonej od poludniowej granicy Polski o jakies 600 km
Pod wzgledem atrakcyjnosci Krym oferuje nieporownywalnie szersza skale ale pod wzgledem lotnosci Greifenburg jest nie do przebicia ;)

pozdrawiam

Leslaw

Edytowany przez: Leslaw, w: 2008/05/19 00:52
Lotnia: Wills Wing RamAir 154
Seedwings Merlin 148
Finsterwalder Funfex
Seedwings Spyder 14

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: sterylnymichaloLeslaw
Zasilane przez Forum Kunena