Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
Podforum dla wszystkich naszych lotniowych komarów.. no dobra może latających na komarach i podobnych.. Czyli tutaj specyficzne rozmowy napędowe.

TEMAT: Alternatywa dla Mosquito

Alternatywa dla Mosquito 2016/09/16 13:20 #2021245

-zwykle latamy dla ladnosci,podziwiajac Ziemie z malej wysokosci...

w tym celu dobrze by bylo wydluzyc owiewke az do samego dziobu ?

(a jeszcze lepiej,caly przod transparentny,np.z PET-G )

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez henryk.doruch.

Alternatywa dla Mosquito 2016/09/17 22:45 #2021256

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89

henryk.doruch napisał: -zwykle latamy dla ladnosci,podziwiajac Ziemie z malej wysokosci...

w tym celu dobrze by bylo wydluzyc owiewke az do samego dziobu ?

(a jeszcze lepiej,caly przod transparentny,np.z PET-G )


Czy jest możliwe precyzyjne (termo?)formowanie tego materiału w amatorskich warunkach aby uzyskiwać kształty kuliste?

Zdaje się, że przemysłowo są z tego tłoczone opakowania.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Alternatywa dla Mosquito 2016/09/17 23:12 #2021257

-znam dwoch mistrzow,ktorzy to potrafia,
choc oboje stosowali dosc gruba jak dla UL plekse,ok.3 mm!

sa to Zenek Pietruszka (Rzeszow) i Leszek Wojcicki (Gorki k. Mielca)...

-mamy zamiar tloczyc 1mm PET-G \ cztery cwiartki,przekroj kolowy\.

www.reaa.ru/yabbfiles/Attachments/Reshotka.jpg

=dol tez transparentny!

-wg.Zenka,najlepiej wychodza tloczenia bez formy czy kopyta,z podcisnieniem,
ale przekroje sa kolowe.

Najlatwiej wydmuchac owiewke,a do niej dopasowac reszte kabiny.

Ew.jak w pierwszych SILENT RICERach=ugiac fragment cylindra...


PS=znalazlem szkic systemu "bialoruskiego"=linki od dziobu wozka do bocznych wezlow
dzwigarowych.

www.reaa.ru/yabbfiles/Attachments/538_001.JPG

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez henryk.doruch. Powód: SCLEROSIS !

Alternatywa dla Mosquito 2016/10/02 18:25 #2021344

www.facebook.com/1445691622317857/photos...0181/?type=3&theater

-prosze zwrocic uwage na mala odleglosc pilota i skrzydla!

\jest nad czym podeliberowac!\

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Alternatywa dla Mosquito 2016/10/02 19:35 #2021345

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89

henryk.doruch napisał: www.facebook.com/1445691622317857/photos...0181/?type=3&theater

-prosze zwrocic uwage na mala odleglosc pilota i skrzydla!

\jest nad czym podeliberowac!\


- jestem za i w swoich wymysłach zakładam pozycję paralotniową leżącą nieco wyżej od klasycznego lotniarza bez 4,5m profili sterownicy i ok. 8m linek odciągów(generator oporów) za to z ok. 1m drążkiem podpartym cienkim ok. 0,7m zastrzałem -nie ma to wyglądać jak na poniższych zdjęciach a wstawiłem je jako przykłady prób bliższej integracji lotniarzy i skrzydeł. Ja bym tam zamiast kombinowania ze sterem wysokości zawiesił tylko pilota właśnie jak w Kasperwingu i dodał taki sam wolant a na niziny dodatkowo jakiś modelarski bzyczek do załapania termy, ewentualanie + szklarnia a"la Swift :) )(Mistrz S.Kawa też lata z bzykiem i nie szydzi z posiadających moto wsparcie) Co myślicie o takiej czyjejś prywatnej kontynuacji idei konstruktora amatora Jana Popko z Polski wg. aktualnych przepisów FAR103 tylko dla własnej potrzeby wygodnego niezależnego latania i bezinteresownego dzielenia się z innymi(może znalazłoby sie jeszcze 1-2 podobnych pasjonatów)) wszelką wiedzą i doświadczeniem ?


Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Alternatywa dla Mosquito 2016/10/02 22:26 #2021346

-dzis warto juz pomyslec o elektrycznym,
natomiast dla starszych mlodziencow wskazany jest samojezdny wozeczek,
moze byc nawet inwalidzki!

-ew.jednoslad z koleczkami wsporczymi.

-stosujac zastrzaly mozna znacznie zmnieiszyc mase skrzydla (D-kesonu)...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Alternatywa dla Mosquito 2016/10/18 00:58 #2021449

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
Panie Henryku pozwoliłem sobie przenieść tu temat z kanału reklamowego.

Jestem pełen podziwu dla Pana wiedzy o niezliczonych światowych odkryciach i eksperymentach aerodynamicznych na przełomie historii lotnictwa oraz optymistycznej pasji odkrywczej.
Koncepcja wg. zamieszczonych zdjęć podobna do Relax z możliwością startu z nóg wydaje się jak najbardziej godna realizacji, testów i udoskonalania no i na dziś zdaje się legalna w PL jako FLPHG. Przednie koło w tym samym układzie da się zrobic skrętne. Czy jest już do tego jakiś silnik?
Chciałbym jak i kilku kolegów mieć (trzeci rok idzie wprowadzanie) prawo aby realizować nieco inne opracowania mamy kilka pomysłów ale zaczynam mieć obawy że jeśli zainteresowani lotniarze czegoś wspólnie formalnie nie ustalą to może dojść do sytuacji że np. jakiś w ogóle nie techniczny samozwaniec wyjdzie z ukrycia aby wmuszać wszystkim konstruktorom swoich napędów np. trike wg. FAR103(chyba jako głupszym od siebie) zakup np. obowiązkowego? przeszkolenia na uruchamianie silnika (za tysiaczka i może cała teczka innych papierków? )

O kurcze przeczytałem co piszę i znowu nie bezpodstawny niepokój : " Oj niedobrze Panowie niedobrze,ZDRADA! szable w dłoń..Rycerzy trzech..."(by wystarczyło i karczma)

Nie jestem rewolucjonistą pałającym chęcią walki przeciw komu kolwiek, narzucającym wizje dla naiwnych , chcę jedynie zabezpieczenia demokratycznych praw dla bliskiego mi środowiska "Ludzi Ptaków"i każdego z osobna Lotniarza czy Pilota Kasperwinga, Swifta itp. konstrukcji

Chodzi o prostą rzecz mianowicie : aby jakimś wspólnym sposobem(może w Mikołajki?)w kilku zdaniach zredagować, podpisać i wysłać odpowiednim ustawodawcom oficjalne pismo w którym potwierdzimy istnienie Lotniarstwa w Polsce i poprosimy o ewentualne wprowadzanie przyszłych uregulowań przepisów wykonawczych po konsultacji społecznościowej(przez forum) lub z Honorowymi Przedstawicielami aby uwzględniać Nasze doświadczenia, opinie i potrzeby według demokratycznej zasady:

"Nic o nas bez Nas"

Jeśli Piloci zainteresowani własnymi drogami rozwoju zignorują tak mały drobiazgowy gest stworzenia zwykłego prawidłowego "sprzężenia zwrotnego" (które jest podstawą w systemach sterowania) możemy stać się podatni na wpływy niegodziwców
i być jak "sierociniec do którego może złożyć swoje referencje doświadczony opiekun pedofil" - uczy historia zniszczenia aktualnego motolotniarstwa polskiego dokonana przez kilku byłych jego budowniczych, "skończonych" pionierów lotniarstwa + aktualny wywiad = największe zagrożenie narzucenia zniewalających ograniczeń , wymuszeń i zakazów dla rozwoju wolnych "Alternatyw dla Mosquito", Kasper Wing, Mikro trike i innych pochodnych Lotniarstwa.

Pozdrawiam Wiesław.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Alternatywa dla Mosquito 2016/10/18 08:24 #2021451

-ladnie i madrze napisane,Panie Wieslawie !


-na temat odpowiem pozniej...

hydronamic.free.fr/a/?page_id=163

-wielki Yves Rousseau,
moi Koledzy z Sacza (Jasiu-Stasek i SP. Adam) mieli okazje byc u Niego i polatac na ROPULCIM
=nie wyczuwali obecnosci silnika!...

Yves wczesnie zbudowal THERMIC COMFORT =mikrowozek-rama do startu i ladowania noznego..."moj" wzorowalem wlasnie na nim,
dodalem mozliwosc awaryjnego ladowania z duza predkoscia,stad przednie kolo-ploza!

-i na wszelki wypadek podluzne rury wstepnie wyboczone \ze starego SEAGULLa\

Sadze,ze takie rozwiazania + w miare lekkie skrzydlo da pelnie zadowolenia.

PS. Yves mial czolowe rozwiazania skrzydlowcow-macholotow na bazie lotni i ULSow.



-dla poliglotow=

machines.volantes.free.fr/mvph/modules/w...u&back=Constructeurs
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez henryk.doruch. Powód: +

Alternatywa dla Mosquito 2016/10/18 11:53 #2021453

Latam z mosquito w termice, w tym roku tylko 10 lotów ale każdy średnio po 4 godziny.
pozdrawiam
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.

Alternatywa dla Mosquito 2016/10/18 12:36 #2021454

-pozycja lezaca nogami do przodu ma wiele zalet=

1.nie trzeba zmieniac kierunku w przypadku ostatecznym,

2.przyjemniej uderzyc w przeszkode nogami niz glowa,

=mozna ladowac na posladkach z mniejszymi kontuzjami niz na brzuchu,szczegolnie gdy jestesmy chronieni owalna rama!

3.wiekszy sektor widocznoaci,szczegolnie gdy centroplat przezroczysty...

4 + kwestia zboczen i przesadow.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena