Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Zmiana skrzydła

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/30 00:44 #2013382

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Michal gratulacje - skrzydelko " troche drozsze od knedlikow " . Zawsze podobal mi sie ksztalt pletwy Klawski / Skylein i Quazar ta siluete zachowal . Pomysl stawiania pletwy do ladowania jest znakomity i jednorazowy . Karlowi Hamanowi jak mi wiadomo nie zalezy na homologacji DHV a moim zdaniem przebija on wszystkich swoim wykonaniem poszycia . Jak to lata to widac od lat . Quazar nie musi wypisywac " duzymi literami " na swoich workach jak Aeros czy Icaro , ze to produkt Mistrza Swiata ??? Haman jest skromny a jego lotnie i tak lataja w Europie - szkoda ze nie moge na tym latac w Bundes bo strace ubezpieczenie - Thomas Pelici i jego Firma Ikarus od tego roku skopiowala ta stawiana pletwe i jest ona proponowana do produktow sprzedawanych przez Firme Ikarus. Relif z komponentami Rakiety bedzie napewno pozeral kilometry :whistle: Tyle startow co ladowan w nowym sezonie 2011 ;)
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/30 02:07 #2013383

Lotnia jest rzeczywiście w bardzo dobrym stanie, jest też po przeglądzie producenta, a zanim ją kupiłem zrobiłem dokładny wywiad środowiskowy z pomocą słowackiego instruktora lotniowego Ivana P.
Lotnia ma węglowe profile, i wkładki w krawędzie natarcia (widoczne na zdjęciach), sterownica jest produkcji WillsWing a więc identyczna jak w lotniach Aeros. Mimo tego, że lata bardzo dobrze nie jest zbyt popularna, chyba głównie (jak pisał Piotrolot) ze względu na brak atestu DHV. Poprzedni właściciel pokazał, że można na niej powalczyć z najlepszymi, w zawodach Germany Open 2010 zajął na niej 8 miejsce WYNIKI ZAWODÓW .

Jak pisałem wcześniej lotnia ma kilka rozwiązań chyba nie spotykanych u innych producentów:
- statecznik używany jako hamulec aerodynamiczny, który zmniejsza doskonałość z 16 do 7, takie rozwiązanie ma tą zaletę, że hamulec można składać i rozkładać w dowolnej chwili
- kil o przekroju owalnym zwiększający jego wytrzymałość na wypadek niezbyt udanego lądowania
- system zmiany profilu skrzydła
- i bardzo wymyślny sposób wpinania profili w krawędź spływu, nawet nie będę próbował tego opisać, to trzeba zobaczyć
Dużym plusem jest mała odległość do producenta, nie będzie więc problemu z przeglądami i częściami zamiennymi.
Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się, że w prowadzeniu jest podobno dość twarda, podobnie jak lotnie Moyes, nie skręca tak łatwo jak lotnie z masztem. Własne wrażenia opiszę kiedy ją oblatam (pewnie dopiero na wiosnę).
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/30 15:29 #2013384

  • VEGA
  • VEGA Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 990
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 295
Już dawno słyszałem o tej lotni i nawet miałem zamiar ją obejrzeć. Te wszystkie indywidualne rozwiązania są możliwe tylko dlatego, że właśnie nie ma certyfikacji DHV. Znam ten ból, kiedy rezygnujesz z wprowadzenia ulepszeń, zmian z powodu konieczności robienia nowego Gutesiegel DHV za horrendalne ceny. Więc sam to na swojej lotni używasz wmawiając klientom, że to tylko próby, że jak się okaże dobre, to może itp.
Manfred Ruhmer czasami majstrował po nocach przy swoim MX-sie i po oblotach z entuzjazmem chciał wprowadzać to w seryjnych lotniach. No nie da się. Jeden model na sezon, to już max! Kasa...
Z drugiej strony taki test daje ci psychiczny komfort, bo próby są brutalne i jesteś pewien konstrukcji nawet w skrajnych przypadkach.
Nie wiem jakie testy robi Haman, ale chyba coś ma. Bo pomimo wszystko jednak lotnia powinna mieć jakieś badania wytrzymałościowe czy aerodynamiczne, na przykład na wyjście z nurkowania?
Na moje oko, choć może zdjęcie myli, przydałby się mu dobry "segelmacher" (żaglomistrz), bo szwy nie leżą w linii, krawędź spływu też trochę jakby "postrzępiona".
Chętnie obejrzę w realu i chętnie bym spróbował w locie.
Pozdrawiam Pawel by VEGA
Lotniowe aktualności z Austrii i Niemiec, wyniki VEGA XC-CUP, historia lotniarstwa, zawody, techniczne porady itp - zapraszam na:
www.vega-lotnie.eu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/30 15:55 #2013385

W rozmowie telefonicznej z Michałem mówiłem mu żeby sprawdził kąty w antipikach bo zauważyłem numer, co mówi że pilot latał na niej na zawodach. A jak wiem że pilot lata w zawodach i walczy o najlepsze miejsce to z czasem zaczyna kombinować z ustawieniami w lotni.
Michał mi odpowiedział że tez o tym pomyślał. Poprzedni właściciel podszedł bardzo rozsądnie i przed sprzedaż lotni wysłał ją na przegląd, gdzie wszystkie ustawienia zostały dokonane fabrycznie.
Michał bardzo dobra propozycja od Vegi o dokonanie lotu na tej lotni. Kto jak kto ale Vega w tej materii ma ogromne doświadczenie i od razu ci powie co i jak jest z tą loteńką:)
Serdecznie pozdrawiam Ruslan
P.S. Piotrolot tak na marginesie. Właściciel tej lotni co kupił Michał, to kupił sobie lotnie Aeros Combat:)
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/12/03 09:12 #2013415

  • Agi
  • Agi Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
michalo napisał:

mój wybór padł na lotnię Relief 215C, którą właśnie wczoraj przywiozłem sobie z Czech.


Heh... coś mi w tym wątku refleks nawalił... :blush:
Michalo, spóźnione gratulacje z okazji nabycia tej Ślicznoty!
:) :) :)


pozdrawiam
Agi

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/12/22 01:46 #2013552

Zagadka (w szczególności dla tych, którzy nigdy nie przyglądali się z bliska lotni Relief).
Do czego służy element/mechanizm przedstawiony na zdjęciu:
[img size=150]
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/12/22 03:33 #2013553

do przepedzania pasikonikow z pokrycia?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/12/22 12:26 #2013554

Jacku niestety nie zgadłeś. Domyślam się, że tak naprawdę wiesz co to jest bo kiedyś o tym rozmawialiśmy.

Dla ułatwienia dodam, że wewnątrz metalowej rurki jest sprężynka połączona z wystającą linką. A sama metalowa tulejka przesuwa się swobodnie wewnątrz tej czarnej.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/12/22 12:40 #2013555

  • art_c
  • art_c Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot Motolotni
  • Pilot Motolotni
  • Posty: 383
  • Oklaski: 14
  • Otrzymane podziękowania: 205
a może toto służy do zapinania żeberek?:huh:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/12/22 19:04 #2013556

  • Mesiek
  • Mesiek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń.
  • Posty: 970
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 148
Moim zdaniem to spławik 28g (z jakimś dziwnym opakowaniem), lub spitownica ręczna :P ;).

Rzeczywiście patent jest ciekawy, nietuzinkowy ale jego obsłużenie wymaga nieco wprawy.
lotnie: Atlas, Moyes GTR, WW RamAir, Laminar MR700

Sklep/serwis MOTOR
ul. Bystrzańska 75
43-300 Bielsko-Biała
www.sklepmotor.pl
www.sklep-motor.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena