Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Zmiana skrzydła

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/18 21:07 #2013301

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
gumi_krakus napisał:

rewelacyjne fotki - może chciałbyś sobie druknąć w dużym formacie?

to do mnie? nie, nie zamierzam.
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/18 21:08 #2013302

do Marka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/18 21:13 #2013303

  • Kruk
  • Kruk Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot
  • Pilot
  • Transformacja...
  • Posty: 368
  • Oklaski: 6
  • Otrzymane podziękowania: 36
Zapraszam! Podzielę się wiedzą!
Wydrukami jestem zainteresowany, proszę o kontakt na prv: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozdrawiam,
marek
Bautek Skip

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/18 23:24 #2013306

Dla Ciekawego i innych zainteresowanych opisuję swoje wrażenia z latania na sztywnopłatach. Moim zdaniem każdy pilot latający dobrze na lotni bezmasztowej poradzi sobie na sztywnopłacie. Jeśli chodzi o masztówki, to należałoby dobrze opanowac bardziej wymagające typy tych lotni jak na przykład Aeros Discus(bez żadnych podtekstów),zanim spróbujemy latać na sztywnopłacie. Ja latałem w 2009 na Exxtacy, a w tym sezonie na Atosie. Obydwa typy są dobre i dosyć podobne w sterowaniu, z tym że Atos jest wyraźnie doskonalszy i lepiej ląduje. Na Exxstacy zaliczyłem kilka dziobowań zanim wypracowałem sobie odpowiedną technikę. Otóż na sztywnopłatach ląduje się bez wyraźnej flary. Należy podejść na pełnych klapach i przy zwiększonej prędkości( ok 50km/H),a po wyrównaniu i zmniejszeniu prędkości zrobić kilka kroków dobiegu. Przy silniejszym wietrze nie ma z tym problemu, ale przy bezwietrzu trzeba odpowiednio dobrać dynamikę wypchnięcia, aby lotnia nie wzniosła się a jednocześnie efektywnie wytraciła prędkość. Exxtacy jako cięższa i bardziej toporna kilka razy wyprzedziła mnie i musiałem zastosować wybrane elementy "strachowki":laugh: Z Atosem nie miaem tych problemów. Bardzo ładnie wytraca prędkość na wytrzymaniu a przy tym cały czas jest w pełni sterowny na boki pomimo swojej" monstrualnej" rozpiętoci 12.9 m. Zawdzięczamy to sterowaniu poprzez przerywacze na górnej powierzchni skrzydła.
W lotach za wyciągarką i motolotnią obydwa typy przewyższają lotnie konwencjonalne efektywnością sterowania. Utrzymanie kierunku nie stanowi żadngo problemu i odbywa się bez wysiłku nawet przy prędkości holowania 80 km/h. Podczas lotów termicznych również nie trzeba się wysilać. lotnia słucha pilota bezbłędnie. Jedyne problemy jakie miałem, to utrzymanie w miarę równomiernej prędkości krążenia na Atosie w turbulętnych kominach. Prędkość skakała mi początkowo od 40 do 60 km/h. Po kilku godzinach trochę się uspokoiła, a lepsze efekty osiągnąłem dopiero po założeniu statecznika poziomego. Za to lot po prostej na przeskoku to istna bajka. Przy prędkości 70km/h wariometr pokazuje L/D
około 12-13 i lotnia idzie po prostej jak po sznurku.
w turbulencji przy wytraceniu skrzydła z poziomu automatycznie napina się zewnętrzna linka sterująca i podnosi się przerywacz. Przeciwdziała to gwałtownej zmianie kierunku, a pilot tylko lekko przytrzymuje sterownicę bez zbędnego szarpania się z lotnią.
Moim zdaniem nie ma czego się bać. Jedyna upierdliwość tego sprzętu to transport. Lotnie zawsze obsługiwałem samodzielnie, a sztywniaka sam nie zdejmę z samochodu. Chyba, że z rozpiętym węzłem dziobowym, bo wtedy daje się przenieść każde skrzydło osobno. Najlepiej jednak trzymać rozłożone skrzydło w hangarze i startować za motolotnią lub ULM-em, czego Wam i sobie życzę.
Pozdrawiam
Grzesiek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/19 01:09 #2013309

Bardzo dobrym uzupełnieniem tego o czym napisał Maestro będzie ten
FILM
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/19 08:54 #2013310

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
To jest poziom wypowiedzi - wielki Szacun dla B - Delta - z tego mozna sie czegos dowiedziec - przyjac do serca i podiac decyzje o zmianie skrzydla . Filmik Michala codownie to uzupelnia ;)

Edytowany przez: piotrolot, w: 2010/11/19 08:55
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/19 15:39 #2013311

Wielkie dzięki - już wiem co wiedzieć chciałem B) pozdro!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/19 15:44 #2013312

Obejrzałem ten filmik chyba 10x. Wiecie co?! Latanie na takim sztywniaku to chyba musi być lepsze niż sex B)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/19 20:15 #2013314

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
mam pytanie - czy na tym wario jest rurka do pomiaru prędkości? Bo dźwięki takie jak ostrzeżenie przed przeciągnięciem. A ja jedynie widzę rurkę do popijania z butelki :P
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/20 12:31 #2013315

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263


Tak, to rurka Pitota (do pomiaru prędkości), standardowe wyposażenie w Compeo, wersja dla lotniarzy.


pzdr
bartek
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena