Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Pińczów 2014 Spotkanie przy termicznym..

Pińczów 2014 Spotkanie przy termicznym.. 2014/08/05 10:03 #2015476

  • art_c
  • art_c Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot Motolotni
  • Pilot Motolotni
  • Posty: 383
  • Oklaski: 14
  • Otrzymane podziękowania: 205
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2014 Spotkanie przy termicznym.. 2014/08/05 13:57 #2015484

  • sterylny
  • sterylny Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 661
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 224
Dzięki życzliwości Tomka (dzięki, dzięki dzięki) miałem możliwość zakosztowania w powietrzu Jego niebieskiego Exxtacy. Do dzisiaj przeżywam i analizuję ten lot. W kilku słowach na temat moich refleksji. Sam start i oderwanie się z wózka bez żadnego problemu, tak samo jak na moim Discusie. Oczywiście byłem delikatnie mówiąc" lekko" podekscytowany i pierwsze sekundy były trochę nerwowe. W sterowaniu podłużnym (góra , dół) przyzwyczajony jestem do tego, że doświadczam sił na speedbarze. W Discusie czuję delikatny opór ( speedbar chce mi lekko uciec do przodu a ja go przytrzymuję) W Exxtacy odwrotnie , musiałem delikatnie wypychać bo miałem wrażenie że lotnia sama chce przyspieszać. Sił w sterowaniu wzdłużnym prawie żadnych. Ściągasz to zapierniczasz , oddajesz to zwalniasz. Rozróżniasz to tylko po szumie powietrza a nie po siłach na speedbarze. Przyznam, że chyba mi tu trochę brakowało mojego Discusa, ponieważ w Exxtacy już sam ciężar położonych na speedbarze dłoni , przyspiesza lotnię. Musiałem to kontrować. W Discusie siły wyrywające speedbar i ciężar rąk dokładnie się równoważą i po przemyśleniu sądzę, że jest to dla mnie bardziej komfortowe. No ale sterowanie poprzeczne to już po prostu zupełnie inna bajka. Żadnego wysiłku i... cyk w prawo , żadnego wysiłku i... cyk w lewo. Exxtacy idzie posłusznie za rączką i można lotnią sterować dosłownie jednym paluszkiem (Czy wszystkie sztywniaki tak mają?!!!) Prowadzenie za motolotnią w zakręcie to rewelacja. Tym ciągle jestem zachwycony. Brakowało mi moich przyrządów lotniowych i nie mogłem określić prędkości z jaką lecę. Dlatego nic nie mogę powiedzieć na temat doskonałości prócz tego, że mimo silnego górą wiatru sprzęcicho bez problemu parło do przodu. Przy podchodzeniu do lądowania miałem pamiętać o klapach i pamiętałem i miałem pamiętać o ostrym dobiegu , bo przy ziemi zupełnie nie było wiatru. Z tym dobiegiem nie do końca mi wyszło bo przyjąłem pozycję, jak do wypchnięcia (tak jak w moim Discusie) i jednego kroku mi jednak zabrakło. (Kurde a Jacek wylądował jakby od zawsze latał na sztywniakach :( . Jacku , to nie fair.)
Podsumowując zachwycony jestem lekkością i łatwością w sterowaniu poprzecznym oraz bezproblemowym prowadzeniem się lotni w holu za moto (kierunek i wysokość)
Do braku sił w sterowaniu wzdłużnym musiałbym się przyzwyczaić.
Podziękowali: frnandu, Rusek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez sterylny.

Pińczów 2014 Spotkanie przy termicznym.. 2014/08/06 11:13 #2015506

  • frnandu
  • frnandu Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • POLtugalczyk
  • Posty: 716
  • Oklaski: 2
  • Otrzymane podziękowania: 207
Wyliczyłem prowizoryczne wyniki do pierwszej konkurencja z sobota (2014-08-02):

wyniki TASK 1

Traki (pliki .igc) TASK 1

Jedyna osoba która zaliczyła wszystkie punkty i meta to Romek:





Niestety Piotr mimo to że doleciał do Krasocin, nie miał włączony GPS od Pinczowa, i dopiero go właczyl tuż przed Jędrzejowa, więc program FS mu zaliczył jedynie minimalny distans (5km), tak jak reszta osób ktory startowali ale nie odlecieli z Pinczowa.




Sam nie będę nic manipulował w jego plik IGC, ale namawiam żeby reszta piloci sie zgadzali na dodawanie ręcznie kilka bonusowy punkty Piotrkowi za świetny lot i za mimo wszystko dolatywanie do Krasocina.
Czy Leci z Nami Pilot?
……………………………………………………………………………………
Lotnie: Aeros Combat L , Wills Wing U2 160 , Seedwings Space 14 , Synairgie Club 15 (ŚK od 2011)
Motolotnia: Jazz2000 Stratus P2L Rotax 582 (ŚK od 2012)
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2014 Spotkanie przy termicznym.. 2014/08/06 12:22 #2015508

  • bartek
  • bartek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Jestem za uznaniem Piotrkowi lotu mimo, że nie włączył od początku gps. W ubiegłym roku zdarzyło się to samo Romkowi (włączył gps krótko po wyjściu z cylindra) - i też wyjątkowo uznaliśmy jego lot do wyliczenia punktacji. To nie np. LMP, gdzie wszystko MUSI być perfekt...

Tym razem Piotr spóźnił się nieco więcej, a dodatkowo startował z wcześniejszego holu niż Romek. Myślę, że byłoby wobec obu zawodników fair, aby uznać wyjście Piotra z wcześniejszej bramki niż Romek. Najprawdopodobniej tak właśnie było, nikt już tego teraz nie jest w stanie sprawdzić, ale przynajmniej będą punkty za ten lot do mety. Romek zrobił wszystko poprawnie i zgodnie z regulaminem, więc nie powinien tracić na spekulacjach z jakiej bramki startował Piotrek. Takie jest moje zdanie.
...
jeszcze raz zerknąłem na track Piotrka i faktycznie widać, że nie zaliczył punktu zwrotnego :ohmy: - co za szkoda...
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez bartek.

Pińczów 2014 Spotkanie przy termicznym.. 2014/08/06 14:27 #2015512

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Przede wszystkim ja jestem usatysfakcjonowany tym, że w ogóle zrobiłem przelot i zaliczyłem metę. Obiecuję, że następnym razem nie wystartuję kiedy nie będę pewny 100% działania GPS i będę pamiętał o zaliczaniu punktów zwrotnych!
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2014 Spotkanie przy termicznym.. 2014/08/07 15:02 #2015535

  • bartek
  • bartek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Bartek napisał:

W kwestii terminu 2, tj. 09-10.08. (sobota-niedziela) + ewentualnie piątek lub poniedziałek w zależności od pogody.
Proponuję nie odpuszczać sobie i spróbować zrobić trening


Abstrahując od pogody, niestety nie jestem w stanie pomóc przy lataniu w ten weekend w Pińczowie. Po awarii lotni w pierwszej edycji SPKT, która sprowadziła mnie do roli obsługi naziemnej, muszę zająć się naprawą swojego sprzętu - inaczej nici z latania w długi weekend. Nie będzie jak wiecie Andrzeja ani Grześka i nie będzie komu zająć się ogarnięciem wszystkiego na miejscu.

Zatem polecam w najbliższy weekend raczej góry...
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001
Podziękowali: sterylny

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2014 Spotkanie przy termicznym.. 2014/08/07 19:44 #2015536

  • endrju
  • endrju Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 290
  • Oklaski: 26
  • Otrzymane podziękowania: 164
hola, hola Panie Bartku :) W Pińczowie jest już Michalo, Jacek J. będzie już w piątek,rozmawiałem ze Smykiem, który swoim nowy pięknym samochodem przyjeżdża na sobotę i niedzielę, Rusłan na sobotę i niedzielę toże, holówka przygotowana, radia, lista startowa w gotowości, Jarek M - holownik jest już umówiony, tak, że nie ma ludzi nie zastąpionych i nie myślę tu tylko o sobie :) Pozdrufka.
Podziękowali: sterylny, frnandu, Mikołaj

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez endrju.

Pińczów 2014 Spotkanie przy termicznym.. 2014/08/07 20:29 #2015538

Ja wypinam sie na wszysko laduje baterie i pojawiam sie w piatek w nocy może nawet. Moge komuś jadacemu z wawa ww na dach wrzucić? Nie mam samochoda z relingami do dyspozycji na weekend.
ŚK - od 9/2011
Lotnia: Seedwings Crossover 15

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2014 Spotkanie przy termicznym.. 2014/08/07 20:59 #2015539

  • bartek
  • bartek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
hola, hola Panie Andrzeju :lol: ;)
po naszych ostatnich ustaleniach czułem się mocno zobowiązany do ogarnięcia latania w ten weekend, a nikogo innego chętnego na tamten moment nie było...
Cieszę się, że się jednak znalazł i będzie latanie w Pińczowie.

W sobotę ma być fajny warun – chłopaki dajcie czadu i zamknijcie kilka wypasionych fajek. ;)
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001
Podziękowali: endrju

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2014 Spotkanie przy termicznym.. 2014/08/13 00:31 #2015593

  • bartek
  • bartek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Pogoda nas nie rozpieszcza...
W ub. weekend jak się okazało ponownie były b.trudne warunki - żar lał się z nieba i wykręcenie się w tych warunkach było prawdziwą sztuką. Trening do zawodów przelotowych zamienił się w zasadzie w trening startów i lądowań :dry:

Prognozy zmieniają się jak w kalejdoskopie - tak było w ub. tyg. i trochę tak to wygląda na najbliższy weekend. Na razie piątek wygląda całkiem dobrze, chociaż pojawiło się więcej wiatru vs. to co prognozowano wczoraj. Sobota i niedziele nie wyglądają na razie lotnie, ale może już teraz warto się zastanowić nad poniedziałkiem....?

... ale i tak do piątku prognoza się pewnie zmieni jeszcze z 2 razy ;) --- oby na naszą korzyść.
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena