Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Pokrycie skrzydła i promieniowanie UV

Pokrycie skrzydła i promieniowanie UV 2016/09/20 11:03 #2021280

  • art_c
  • art_c Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot Motolotni
  • Pilot Motolotni
  • Posty: 383
  • Oklaski: 14
  • Otrzymane podziękowania: 205
W załączeniu sugestywny materiał z awarii w locie wskutek zużycia materiału pokrycia i utraty wytrzymałości od promieniowania ultrafioletowego - oto dlaczego konieczna jest okresowa kontrola wytrzymałości tkaniny i szwów.








Video: Jim Davidson
Zdjęcia: Tony Castillo
Materiały pochodzą ze strony trikepilot.com
Załączniki:
Podziękowali: michalo, Piotrolot, frnandu, Łukasz, fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pokrycie skrzydła i promieniowanie UV 2016/09/20 20:20 #2021285

-poszycie lotni to dzisiaj dosc plaska membrana,
im bardziej plaska,tym wieksze naprezenia tangencjalne...

Dlatego "nowoczesne" skrzydla tyle waza!

-duzo lepiej ma sie powloka w skrzydle dwudzwigarowym,np.KASPERwing.
Tam wystarcza cienki dakronik,ok.100 g/m^2...

-albo w "sztywniakach" ,naprezenia w powloce nie sa duze.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pokrycie skrzydła i promieniowanie UV 2016/09/20 22:15 #2021286

Myślałem, że duże napięcie poszycia może pozwolić wykorzystanie go konstrukcyjnie i odchudzenie ramy.
Trochę jak w windsurfingu, gdzie żagiel jest konstrukcyjny.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pokrycie skrzydła i promieniowanie UV 2016/09/21 11:30 #2021292

-jedyne znane mi takie rozwiazanie zastosowano w lotniach ZETA 80 (90?)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena