Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Szkolenie na Uprawnienia " B " - Przeloty

Szkolenie na Uprawnienia " B " - Przeloty 2012/02/12 11:06 #3754

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Po co uprawnienia " B " rownowarte wyszkoleniu do Srebrnej Odznaki Szybowcowej?





Warunkiem do przystapienia na Egzamin Panstwowy na Uprawnienia " B " do wykonywania Przelotow i prawnego Surfowania pomiedzy podzielona Przestrzenia Powietrzna jest ;

1. Zdobyte Uprawnienia " A "

2. Potwierdzenie wykonania 10-u lotow trwajacych ponad 30 minut w dwoch roznych Przestrzeniach wykonywania lotow .

3. Zaliczenie i Potwierdzenie odbycia Kursu Teoretycznego na Uprawnienia " B "

4. Egzamin Praktyczny a w nim udokumentowany przelot przez Szkole dlugosci jak sie nie myle 20 km ??? ( W czesniej tego nie wymagano )

Ponizej przedstawie Wam zawartosc tematow w podreczniku DHV do nauki .
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Odp: Szkolenie na Uprawnienia " B " - Przeloty 2012/02/12 11:12 #3755

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Warunkiem przystapienia do kursu jest wykonanie 10-ciu lotow ponad 30 minut w dwoch roznych strefach lotow


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Szkolenie na Uprawnienia " B " - Przeloty 2012/02/12 11:14 #3756

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Potwierdzenie Kursu Teoretycznego w ksiazce szkolenia na uprawnienia " B " to 20 -cia godzin Teorii minimum 45 minut na kazdy omawiany dzial .


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Szkolenie na Uprawnienia " B " - Przeloty 2012/02/12 11:16 #3757

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Potwierdzenie wykonanych lotow powyzej 30-tu minut


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Szkolenie na Uprawnienia " B " - Przeloty 2012/02/12 11:18 #3758

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Po zaliczonej Teorii siadamy ostro najlepiej w Zimie do nauki z katalogu Pytan na Egzamin Uprawniajacy do opuszczania " Jednego Startowiska rejonu lotow " i odejscia na Przelot . Wykonujac ladowanie " Przygodne " mozemy byc zapytani czy bylo ono zwiazane z wykonyniem naszego przelotu " ?? Jak nie , to mozemy poniesc konsekwencje . Z uprawnieniami " A " ladujemy na wyznaczonych ladowiskach w okolo naszego Startowiska . Z uprwnieniami " B " mozemy zawsze sie wytlumaczyc , ze wlasnie podejmowalismy probe opuszczenia rejonow lotow i odejscia na Trase ! Z tego katalogu bedziemy odpytani .


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Szkolenie na Uprawnienia " B " - Przeloty 2012/02/12 11:21 #3759

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
to tematy z katalogu Pytan




Lotniarstwo dla Mistrzow w swojej trzeciej rozszezonej wersji adresowane jest dla Pilotow latajacych wyczynowo z ambicjami latania po trasach . Podrecznik ten rowniez adresowany jest dla Normalnych Pilotow , ktorzy chca wiecej wiedziec o swoim sporcie jak i bezpieczenstwie jego wykonywania . Helmut Denz , Rekordzista w lataniu po trasach przedstawia dzial Przeloty - Praktyka . Pilot ten zebral mase doswiadczen latajac zawodniczo przez 15-cie lat. jako Pilot Szybowcowy umiejetnie przeniosl on swoje szybowcowe doswiadczenia do Delta Lotniarstwa i polaczyl w calosc . Klaus Tanzler wieloletni DHV Referent Szkoleniowy opracowal dla sportu lotniowego wiadomosci z Meteorologi konsultujac je z zawodowym meteorologiem. Peter Cröniger Pilot Lotniowy i Paragliding zawodowo pracujacy jako Pilot w Lufthansie prowadzi czytelnika przez podstawy Nawigacji . Ten dzial to warunek aby utrzymac sie na zaplanowanej trasie i bezkolizyjnie poruszac w dzungli Podzielonej Przestrzeni Powietrznej . Peter Jansen - Prawnik opisal doswiadczenia z Prawa Lotniczego dla Pilotow Lotniowych i Paragliding . Dzial - Prawo i Radiotelefonia w Sluzbie Lotniczej zostalo Radykalnie na nowo Opracowany . Horst Jürgensmann z Ministerstwa Komunikacji sluzyl za Glownego Konsultanta w opracowaniu calego tematu . Ksiazka zwiera opis teorii MC Cready .

Jednym slowem przygotowujac sie do egzaminu na uprawnienia " B " musimy przerobic najlepiej teorie opracowana przez Andrzeja Pazio z Zasad Pilotazu i Nawigacji z Biblioteki Aeroklubu Czesc 2 - Przeloty Szybowcowe . Czyli wiadomosci do Srebrnej Odznaki Szybowcowej !!!

Zawartosc Podrecznika - omawiane Tematy ;

- Wybor zadania - Doskonalosc dzisiejszych Lotni - Wybor zadania ze wzgledu na pogode - Wybor strefy Lotow- Przygotowanie do lotu- DHV Trening Program - Fotografika w locie - Socjal - Osobisty Kondycja - Przygotowanie do zwozki - Przygotowanie Meteorologiczne GAFOR - Taktyka Przelotowa - Start - Podstawy Taktyki - Nieplanowane ladowanie - Gospodarowanie Energia - Wiatr i Model Termiki - Wejscie w Termike - Zentrowanie - Latanie blisko zbocza - Bezpieczne wznoszenie nad zboczem - krazenie nad zboczem - Wybor optymalnej drogi lotu - Optymalna technika Lotu - Sollfahrt / MC Cready - Bezpieczenstwo Lotow - Spotkania z innymi uzytkownikami Przestrzeni - Obserwacja rozwoju Pogodowego - Liny Koleji i przewody elektryczne - Zachowanie w wypadkach - Wybor ladowiska - ustalenie kierunku wiatru - Podejscie do ladowania - Kierunek ladowania - nalot na przeszkode - postepowanie w nieuniknionym zderzeniu - Po ladowaniu - Wywolanie i ocena lotu - NAVIGACJA - uksztaltowanie ziemi - ustalenie pozycji - nawigacja horyzontalna - kierunki swiata - okreslenie kursu - wplyw wiatru na nawigacyjny trojkat predkosci - Jednostki miar w Zegludze Powietrznej - ICAO Mapa - Mapy Topograficzne - Prace na Mapie - Cisnienie Standard - QFE - QNH - Problematyka okreslenia wysokosci - Praktyka w Navigacji - Mapa i Natura - Checkpunkty - Podstawa Nawigacji - Wlot w sektor Foto - Zachowanie przy wietrze bocznym - Lot w zakresie trojkata doskonalosci - Przyklad nawigacyjnego przygotowania PRAWO LOTNICZE - Struktura przestrzeni powietrznej - dolna i gorna przestrzen - Przestrzen Kontrolowana i nie kontrolowana - ICAO klasyfikacja przestrzeni - Kontrolowane przestrzenie - Strefy ograniczone i zamkniete - Militarny system lotow koszacych - strefy porad - Szczegoly w wykonaniu przelotu - Warunek dla Pilotow - oznakowanie lotni ( nie aktualne ) - Dalsze informacje - nastawienie wysokosciomierza - odlot i przylot - uzywanie przestrzeni kontrolowanej - zasady lotu z widocznoscia ziemi - ruch ndlotniskowy - sygnaly w ruchu nadlotniskowym - ladowania przygodne - kary i katalog kar - szczegoly w lotach holowanych - urzadzenia - operator wyciagarki - pilot i hol na wyciagarce- pilot w holu za UL - uprawnienia - rodzaj i sposob holu za wyciagarka - Sposob holu za UL - Kary - Szczegoly w wykonywaniu lotow z pasazerem - wyposazenie lotnicze - warunki do przeprowadzenia holu - odpowiedzialnosc i Ubezpieczenie - Kary - Radiooperator w sluzbie lotniczej / Radiostacja - przepisy - uprawnienia - radiostacje - Czestotliwosci - Sluzby informacyjne- Nadawanie bez zaklucen - Tajemnica radiowa - kary i przepisy - ruch radiowy- zasady komunikacji radiowej - Sollfahrt


Konczac - uprawnienia te sa na pewno potrzebna tylko szkoda , ze w nich walkujemy ciagle to samo , w tzw wersji rozszerzonej . Glownie chodzi o to a bysmy przytomnie latali w strefach wydzielonych i zdawali sobie sprawe z konsekwencji wlatywania tam gdzie sie nas nie oczekuje - z pozdrowieniem
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Odp: Szkolenie na Uprawnienia " B " - Przeloty 2012/05/16 20:10 #4782

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Aktualny cennik Szkoly Hochris - Bawaria na rok 2012


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Szkolenie na Uprawnienia " B " - Przeloty 2012/05/17 07:49 #4785

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
Szkoda, że Aeromanii nie udało się uprościć naszych wymagań do ŚK - można by wtedy szkolić Niemców w Polsce, dla nich całkiem blisko, po cenach dla nich przystępniejszych.
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena