Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Bezpieczeństwo!!!

Bezpieczeństwo!!! 2015/09/04 14:18 #2018780

  • Smyk
  • Smyk Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Habet et musca splenem
  • Posty: 1600
  • Oklaski: -5
  • Otrzymane podziękowania: 59
Und ich war sehr przerażony widząc, jak przeciągasz lotnię przy starcie. Na filmie, kiedy zaczynasz rozbieg, Twoja głowa jest w sterownicy. Chwilę później, kiedy odrywasz nogi, Twoje ręce są wyprostowane i głowa jest daleko w tyle za sterownicą. To błąd, lepiej to sobie przećwiczyć na sucho żeby się nie powtórzył.

Tutaj jest dużo startów. Głowy pilotów cały czas w płaszczyźnie sterownicy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2015/09/04 19:13 #2018781

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Greg @ , jestes Kapitalny i rozesmiales mnie do Bolu - Dzieki . Czytajac podsumowanie Smyka dodal bym to ostatnie goralskie powiedzenie . Dlaczego ? a bo jak lotnia od samego poczatku Nie Nosila a ja " wpadalem " jak do studni , to naprawde egal gdzie mialem glowe a gdzie rece a gdzie ptaka - Wazne aby nie polamc zeber . Wymusilem w sekundzie jak sie dalo i nagle - Ramie a lotnia Odjechala .....

Ten film jest zablokowany w Niemczech ......


Nach lesen der Startanweisungen von Peter Cröniger im DHV Heft denke ich, dass vor allem das überholen des Drachens wegen wenig Gegenwind bei zu tiefem Anstellwinkels das Problem ist. Man sieht dies am Winkel der Aufhängung (man vergleiche mit dem Winkel sobald das Gerät in der Luft ist). Nach Schritt 8 (?) muss sich Piotr fast schon nach vorne werfen, damit der Anstellwinkel höher bzw der Drachen angebremst wird. Nach Abtauchen des Drachens um Fahrt zu nehmen ist dummerweise auch noch ein Buckel im Gelände.

Tiefer Anstellwinkel. Wohl sehr wenig Gegenwind und flaches Gelände. Zu kleine Schritte.


Viele Grüße,

Antonio

I wlasnie DHV na czasie wydalo w ostatnim zeszycie DHV 195 wyklad Petera Crönigera na temat Rozbiegu na Starcie . Czas na kolejne tlumaczenie
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Bezpieczeństwo!!! 2015/09/04 22:35 #2018782

  • Smyk
  • Smyk Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Habet et musca splenem
  • Posty: 1600
  • Oklaski: -5
  • Otrzymane podziękowania: 59
Jeśli nie nosiła, to powinieneś skończyć na tej górce tak ja ja onegdaj na Straniku. Jeśli nie rozumiesz tego, że nie potrafiłeś wystartować prawidłowo, to cóż, łopatą do głowy Ci nie wrzucę.

PS. Wydawało mi się, że pisanie w obcych językach jest w złym tonie, bo to polskojęzyczna strona i nie wszyscy rozumieją.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2015/09/05 07:26 #2018785

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Potrzebny tlumacz . Swietny Artykul Grupy szkoleniowej DHV w ostatnim zeszycie 195 . Co do textow po angielsku na tej stronie ograniczam sie do minimum a angolski to nie esperanto !!!!








Tlumacze poczatek Artykulu ;

Najczesciej slyszane " pouczenie " jak startowac lotnia to " Nos do dolu albo pochyl lotnie " . To Pouczenie jast bledne .........
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Bezpieczeństwo!!! 2015/09/05 11:12 #2018786

Piotrolot napisał:

Najczesciej slyszane " pouczenie " jak startowac lotnia to " Nos do dolu albo pochyl lotnie " . To Pouczenie jast bledne .........


Dobrze, że chcesz tłumaczyć z niemieckie artykuły o bezpieczeństwie ale cytowanie dwóch niedokończonych zdań wyrwanych z kontekstu artykułu może wprowadzać w błąd.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2015/09/05 14:45 #2018787

Piotrolot naucz się startować prawidłowo i lądować, bo jak dotąd, to masz same .............! A na dodatek nie chcesz przyjąć tej informacji do siebie i się buntujesz. Po co? Chcesz powiedzieć że twój start, co mało nie kosztował ciebie zdrowia a może nawet i życia, jest ok? Co ci przeszkodziło? Po prostu popełniłeś błąd i teraz trzeba wyciągnąć z tego wnioski a nie pokazywać swoje fochy.

P.S. I zacznij wreszcie pisać po polsku!!! Jak chcesz pisać po niemiecku, to pisz na niemieckim forum a nie tu!!!
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Ruslan Bushchak.

Bezpieczeństwo!!! 2015/09/05 21:46 #2018788

  • sterylny
  • sterylny Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 661
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 224
Piotr, jeśli znajdziesz czas, to poproszę o przetłumaczenie artykułu o którym wspominasz. Z góry dziękuję.

Odnośnie filmu, to rzeczywiście źle to wyglądało. Start jak to start, czasem może nie wyjść. No ale co zrobić w locie z tak uszkodzoną sterownicą?!
Z osób, które znam to tylko Maciek (Mesiek) miał bardzo podobną przygodę. Nad nim też czuwała opatrzność.
Podziękowali: Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2015/09/06 10:13 #2018791

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Po powrocie z Greifenburga wazylem sie na Hochris komplet z lotnia na plecach na wadze Towarowej do wazenia workow ze zborzem .
Ku mojemu zdziwieniu przeladowalem lotnie z milosci do

1. Analogow . Doszla woda ( Urynator ) na plecy plus bateria Europower do Strobo lampy . Calosc wazy do startu 148 kilo . Ciezar Startowy Merlina 158 to 140 kilo . :( Goly waze ciagle 83 kilo .

2. Mialem slaby wiatr czolowy

3. Wybralem Nie odpowiednie startowisko

Pozdro :)
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2015/11/12 22:28 #2019370

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Pierwsza generacja uprzeży Tenax ma udokumentowaną wadę konstrukcyjną podłączenia spadochronu ratunkowego. Szczegóły dostępne w tym raporcie . Analiza problemów z zapasem rozpoczyna się pod koniec 8 strony. W skrócie w określonej konfiguracji otwarcia spadochronu ratunkowego następuje przesunięcie rolki podwieszenia całkowicie do tyłu oraz ustala się pozycja pilota głową w dól i jest niemożliwa do skorygowania!

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez air_viking.

Bezpieczeństwo!!! 2015/11/24 10:36 #2019467

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Laduje Mandi Mistrz - " juz po Operacji "

Panie i Panowie , tym tytulem chcialbym sie z Wami podzielic panujaca juz w 100 % opinia posrod Pilotow w Bawarii . To fakt , ze Lotnie Nowej genaracji laduja inaczej i Bezpieczniej a nizeli lotnie z przed 10-ciu lat . Konstrukcje te maja wieksza glebie profilu a oplotnienie jest bardziej " wyciagniete " do tylu w obrebie koncowej skrzydla . Zastosowano elastyczne karbonowe profile ..........








Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.
Moderatorzy: sterylnyLeslawmichalo
Zasilane przez Forum Kunena