Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Bezpieczeństwo!!!

Bezpieczeństwo!!! 2016/03/28 08:13 #2020364

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Serwus Bodzio @ , zawsze startujemy z napieta tasma uprzezy ;) Natomist przy slabym wietrze na polplaskim startowisku i na dodatek startujac lotnia wyczynowa istnieje ryzyko kasacji sprzetu . Dlatego im stromiej na zboczu i im mocniej wieje mozemy ze spokojem brac rozbieg. Na polplaskim przy slabym wietrze najlepiej zachowuja sie do startu lotnie " Relaxowe " kl-1 bo maja mocno wysklepiony profil .

Pozdrowka


Pomalu zajmne sie tlumaczeniem Ladowania opisanymi przez Petera Crönigera
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Bezpieczeństwo!!! 2016/03/28 09:22 #2020365

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Chyba tak trochę nie do końca jest, że startujemy z napiętą taśmą podwieszenia. Zobacz chociażby na trzecim zdjęciu przy napiętej taśmie podwieszenia jak by wyglądałby Twój chwyt lotni na postoju. Może w kokonie typu rybka taśmę da się napiąć natomiast w prawie każdym innym kokonie jest to niemożliwe.
Najważniejsze przy starcie moim zdaniem jest prawidłowe trzymanie lotni na przedramieniu, żadnego zwisu i bieg. Lotnia podczas biegu (przy dobrym kącie natarcia) po chwili sama się uniesie napinając taśmę podwieszenia wtedy przekładamy ręce i po dłuższym lub krótszym biegu sama nas zabierze.
A w ogóle to trening czyni mistrza...
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Podziękowali: Piotrolot, fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2016/03/28 23:53 #2020367

  • paskuda
  • paskuda Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 64
  • Otrzymane podziękowania: 19
Cześć Piotrze!
Przetłumaczenie tego artykułu to super sprawa. Brawo! Jednak nie byłbym sobą (Paskudą) gdybym nie zwrócił Ci uwagi na jedną rzecz.
Dosłowne tłumaczenie,szczególnie zwrotów typowo lotniczych i lotniarskich, bardzo utrudnia zrozumienie tekstu. Ale myślę, że mając tak dobry kontakt z Andrzejem, znajdziesz na to jakiś sposób i następny artykuł (a takich ciągle mało na naszym forum) będzie już SUPER.
Pozdrawiam i zachęcam do następnych tłumaczeń. Pa

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2016/03/29 18:07 #2020373

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
No wlasnie Nie jestem Magistrem germanistyki . Natomiast jestem pewny , ze nawet taki fachowiec mial y problemy z textem
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Bezpieczeństwo!!! 2016/05/08 08:03 #2020572

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Trzeba bylo " lornetki " na nosie aby zauwazyc cieniutka Nitke pekniecia napinacza koncowki skrzydla .



Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2016/07/06 13:23 #2020886

Proponuje obejrzeć prawie wszystkie filmy z playlisty, przeanalizować i samemu znaleźć przyczyny, co by się to nam nie przytrafiło...


do obejżenia

Pozdrawiam,
tasior424
La Mouette Sphinx > Seedwings Merlin 148
ŚK - 2014
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2016/09/17 18:00 #2021253

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Manfred Rumer testuje klipy profili i prowokuje Spiralle . Tim Grabowski na Spadaku Ratunkowym i obitym nosem ?????? Tu szybownicy mieli by problem . Aby wyprowadzic ze Sprali szybowiec nalezalo by oddac draga i dac lotke przeciwna do przechylenia . W lotniarstwie nalezy sciagnac sterownice i cialo przechylic przeciwnie do przechylena ...........


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Podziękowali: sterylny, michalo

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Bezpieczeństwo!!! 2016/11/02 18:10 #2021668

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Huligani Zaczynaja nas straszyc Drohnami . Taki nalot przezyl Pilot Glajta w Bavarii . Poprostu Drohn scigal Pilota , aby go zmusic do extremalnego manewru . Wingover Glajtem uratowal przed kolizja . Na Latanie Drohnem w obrebie 1,5 km od ladowisk Lotniowych i Glajtow " operator " musi miec zezwolenie . Jak odleglosci te sa lamane dzwonimy do Operacyjnych ;)

Wiadomosc z TZ 2.11 .16


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Bezpieczeństwo!!! 2016/11/09 13:35 #2021744

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
1. Co zrobic kiedy linka uprzezy wplata sie w wozek holowniczy ?

2. Co zrobic kiedy nie mozemy uwolnic sie z tasm uprzezy np kiedy zawisniemy na drzewie ?

3. Co zrobic kiedy po wypadku z Paraglajtem jego linki wplataja sie w lotnie ?

4. Co zrobic kiedy po wyladowaniu np w gorach zostaniemy zaatakowani np przez niedzwiedzia brnatnego ?

Wydaje mi sie , ze taki noz sluzacy tylko do przecinania tasm i schowany gleboko w uprzezy - nie uratuje nam zycia. To musi byc taki noz jaki uzywaja skoczkowie wojsk desantowych , czyli noz o obustronnym ostrzu . Za jednym pociagnieciem przecinamy linki Paraglajta i uwalniamy lotnie z sytuacji extremalnej . Uwazam , ze powinnismy taki noz przymocowac do ramienia lotni bo w sytuacji naglej np jaka mial Leslaw w Greifenburgu nie bedzie czasu na Ratowanie. Mamy wiec kolejne usprawiedliwienie noszenie takiego noza w czasie wykonywania czynnosci lotniczych . ;)

Pozostaje tylko problem wspolczynnika oporu szkodliwego wytworzonego od ksztaltu pokrowca noza i pokrowca swiecy dymnej


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2016/11/09 15:22 #2021745

  • bodzio
  • bodzio Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 410
  • Oklaski: 5
  • Otrzymane podziękowania: 37
:woohoo:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: sterylnyLeslawmichalo
Zasilane przez Forum Kunena