Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria

Hochries - Bawaria 2013/12/10 06:50 #11458

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
I zapomnialem , skoro o Spotkaniu Seniorow mowa to warto zaopatrzec sie przez Aeroklub w takie fajne KSL Szachownice ;)






Nowi Seniorzy w klubie Hochries



Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Hochries - Bawaria 2014/02/23 22:23 #2013979

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583

Pinzgau Lechu@ , a mysmy tylko chcieli wjechac i odpuscilismy na konto gorki u Trisla . Podjechalismy przez wawoz od Seedwings . Wildkogel z jeziorkiem w calej okazalosci . To jak Grajfenburg za domem i benzyny szkoda . Pierwszy bok trojkata Hochfellen do zell am see .

z lewej lecac z Kitzbühel Großer Rettenstein a obok Roßgruberkogel . To miejsca gdzie Peter Achmüller malowal nam wlot na swiatla ryzyka - Zielone - zolte - czerwone i wlot do Pinzgau czolgajac sie po grani




Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Hochries - Bawaria 2014/03/30 15:35 #2014445

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Sezon 2014 rozpoczety !!!!!

W tym celu DFC - Hochries spotkal sie na alternatywnym szybowisku w Brannenburgu kolo Dilera Icaro Fly & More . Korzystanie z wyciagarki umozliwila nam Szkola Paraglide Hochries , ktora wlasnie przeprowadzila sie z pod gory Hochries do bylych koszar wojskowych Strzelcow Gorskich w Branenburgu . Byly budynek Szkoly w Greinbach prawdopodobnie zajmna Rowerzysci gorscy . Szkoda . Moze uda sie wspolpracujac ze szybownikami utworzyc w Branenburgu centrum holowan . Kiedy wieje poludnie mamy problem z lataniem w Bawarii . W Mieroszowie i Sudetach to moze radocha , ale w Bawarii musimy szukac startowisk z wybiegiem na Poludnie i najlepiej w Tyrolu .















Kamera Man Manfred i Frank dzielnie lapali wszystkie ciekawe momenty ze spotkania . Ja uzupelnialem foty moim maly szpiegowskim Nikonem









W tle szczyt Hochries









Super trening przed rozpoczeciem sezonu . Przyjechalo 8-miu piotow i mase kibicow . Wykonalismy 24 Hole i nie bylo komu latac . Leslaw jak zwykle zostal zapracowany w domu a szkoda . Sylwek nie ma uprawnien na wyciagarke i odgrarza sie , ze je zrobi w Mieroszowe . W pewnym momencie jak sciagalem wozek po wystartowaniu kumpla wydzierano sie na mnie jak na gowniarza . Zjerzylem sie , ale po chwili nad glowa smignol mi mocznikowy weglowiec ladujac awaryjnie na naszym szybowisku . Pilot z wysokosci Wilder keiser ze spinka tylka - dociagnol z prostej do ladowiska awaryjnego . Uf a myslalem ze zetnie mi z glowy te ostatnie wlosieta .





Uwazam ten Dzien za przelomowy , bo pierszy raz w zyciu wykonalem bezstresowe ladowanie na Brzuchu i nawet nie trafilem krowiego lajna





Mielismy dwie bezwypadkowe zrywki ;)


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Podziękowali: bodzio, Mikołaj, cygal

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Hochries - Bawaria 2014/03/30 15:41 #2014446

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
test
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Hochries - Bawaria 2014/04/06 08:40 #2014490

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Pare slow o tym Swietnym slonecznym dniu na stronie Klubu Lotiowego Hochries



www.dfc-hochries.de/
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Podziękowali: cygal

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Hochries - Bawaria 2014/04/14 22:46 #2014542

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Znowu rozpoczecie sezonu a ja musialem wskoczyc na szyny . Tyle roboty w klubie aby nasz Port mogl przyjaznie funkcjonowac dla wspolnoty . Na koniec Gril i papu . Jak ja lubie tam papusiac i tankowac Baterie po lataniu . Hochries miejsce niesamowite i ludzie Przyjazni . ;)

Zapraszam na Ramadam 14


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Hochries - Bawaria 2014/04/20 09:48 #2014565

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
DFC- Hochries zaprasza na Testival . Jak czytamy na oficjalnej stronie www.DHV.de Zarzad Klubu Lotniowego zaprosil kilku wybranych producentow sprzetu z promienia 200 km do przedstawienia sie potencjalnym klijentom . Piloci maja okazje po uprzednim zgloszeniu przeleciec sie i zarazem przetestowac Nowe skrzydla nowoczesnych Delta Lotni . :)

www.dhv.de/web/newsdetails/article/dfc-h...nd-saisoneroeffnung/
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Hochries - Bawaria 2014/05/02 18:18 #2014651

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Kolege Frank zmontowal filmik z treningu rozpoczecia sezonu w Branenburgu . Moje pierwszy raz w zyciu kontrolowane ladowanie na Brzuchu . Bardzo mi sie podobalo i nie bylo krowich kup . :woohoo:


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Hochries - Bawaria 2014/05/05 08:08 #2014669

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Testiwal 2014 na Hochries - czyli latanie czlonkow klubu i nie tylko na najnowszym sprzecie Trzech Przybylych producentow . Dali sie zaprosic Seedwings - A-I-R - WW .
Do godziny 12 mielismy chmurowo a od 1000 metrow spadl nowy snieg . Napalono w piecu klubowym . Zjedzono wspolnie sniadanie w atmosferze rodzinnej . Potem otworzylo sie niebo i zaczelismy dostawac przyspieszonych obrotow


Na focie Nowy Prog na pasie . Dlaczego maja miec lepiej w aeroklubie . W lotniarstwie mamy o wiele piekniej i bez Granic !






Prezes zastawil syto stol pelen szynki i Frankfuterek . Doszla pyszna kawa zaparzona przez Kati i tak przesiedzielibysmy caly dzien dyskutujac o sprzecie i nowosciach .




Wreszcie slonce i Brefing




AIR - przywiozl pelne auto Atosow do testowania - patrzac na ten dach dostawalem mrowienia w brzuchu . Na jednym i nich VR mialem odpalic z Hochries . Druga alternatywa byl Sky Runer od Seedwings . Niestety do Seedwings bylo za duzo kandydatow wiec zostalem w trojke z Frankiem i Thomasem na lot testowy sztywniakiem . To mial byc moj drugi lot testowy bo przed paroma laty zaliczylem test na Sztywniaku VQ z Leslawem w Bad Tölz . Postanowilem zbierac doswiadczenia




Pozwolono nam wyjatkowo wjechac autem do Posredniej kolejki kabinowej . Inni musieli jechac kolejka krzeselkowa transportujac lotnie na specjalnych uchwytach




Wiedzialem juz , ze dostane Atosa ale nie wiedzialem ktory model . Przed startem dostalem formularz do wypelnienia i zawarlem ubezpieczenie za 30 Euro . Wybor padl na lotnie Tandemowa VR 190 :woohoo:




Felix jak Mamusia zlozyl mi sprzet i wlasciwie o nic nie musialem sie martwic . Asystowal Sven Technik od A-I-R




Patrzylem na rece jak Majster sprytnnie i trafnie podnosil - obracal i wsadzal bolce zabezpieczajace . Zlozylem juz pare razy Exxtacy Andrzeja i Remigiusza ale z Atosem mial bym powazny problem . Zabezpieczenia bolca glownego Felix zmodernizowal i popycha Quckpin gumka samoczynnie - to trzeba zobaczyc :woohoo:







Wiedzialem , ze nie bede lecial sam . Na pletwie mialem namalowanego pieknego Kuzna .


Miedzy czasie Frank nasz Reporter Klubowy i Video producent zabral sie do dsniezania rampy




Na Rampe podkolowal pierwszy Atos i od razu pokazal klase tankujac wysokosc ponad 100 m nad glowami . Bylo wilgotno - chlodnie i Termicznie . Nosilismy wszyscy nakrycia glowy




Firma Seedwings asekurowala do ostatniego momentu wyjscia z progu Rampy Startowej



Nie wiedzialem , ze Seedwings wykonuje Wynglety swojej konstrukcji do nastepnych modeli lotni . I tak Grossover rowniez lata z tymi pieknymi koncowkami . Niestety nie da rady dorobic tego patentu do mojeg merlina . Przypuszczam jak bym sie mocno uparl i zainwestowal 300 Euro to by zaprojektowano przerobke . Tak towygladalo z rozmowy z markusem Goli .













Tylko sprzedawca lotni WW z Monachium ze swoja szkolna WW Alfa . Jak mnie poinformowal Przeglad lotni mozna dokonac w Serwisie Seedwings - Tyrol . Carsten Friedrichs , Herzogstandstr. 9 81541 München tel 0174- 213- 76-48










Przyszla kolej na nowo poznanego Dip-Ing Tomasa . Potem ja . Traktowalem ten lot jako rutynowy i bylem cholernie wewnetrznie spokojny . Kregoslup nie bolal bo robote montarzowa wykonali inni . Doswiadczenia z oblotu VQ przenioslem na dzisiaj i wydawalo mi sie , ze nic stac sie nie moze . Jednak przeliczylem sie troche bo start z wozka jest inny a start z rampy rowniez jest inny .




Niestety mam material na Gopro ale o tym pozniej . Start spiepszylem po trzech podnoszeniach i odchylce wiatru 45 stopni z lewej . Ponoc na rozbiegu otworzylem lotnie co jest niebezpieczne . Udalo mi sie to skontrowac ale Swen panikowal . Natomiast Felix z usmiechem dodal , ze " Nastepnym razem dostane kopniaka w dupe i bede lepiej biegal na rampie " To bylo mile podsumowanie .
Sam lot odbyl sie bez problemu . Najpierw wybralem sobie dluga prosta wzdluz grzbietu w kierunku Wschodnim a potem terma . Podwialo mnie przyjemnie i dawaj trapez na lewo pamietajac , aby sie nie przekrecac i nie przesowac ciala jak w lotni flexi . Poszlo bez problemow a ATOS majestatycznie zakrazyl . Wreszcie moglem go podziwiac na termice jak walczy z rozlegylm i ciasnym bablem . W obu przypadkach zachowuje sie neutralnie , nie dokreca i lagodnie przechodzi przez termike . Wypluty z noszenia nie drzy tak mocno jak flexi i lagodnie sie rozpedza . Zabroniono mi rozpedzac sztywniaka powyzej 100 km/h . No to jak nie powzej , to pogonilem go tak sobie tylko 100 na styk . Bylem oczarowany jak latwo to przyjmuje bez holendrowania i leci jak po szynach . Na terie podkreciem 150 metrow i zaczolem nad ladowiskiem cos w rodzaju wywrotow , aby zlapac kamera impreze na dole .
Do ladowania zaciagnolem pelne klapy . Atos przyjemnie spowolnil i majac 95 metrow wyszedlem z POZYCJI na drugi bok kregu - potem trzeci bok bez rozpedzania i Prosta do ladowania . Tutaj szok bo Punkt z Litera T mialem w wizjerze . Niestety to nie Merlin i celujac na Punkt przelecialem go na ok 2 metrach . To dalo przelot ze dwie rozpietosci skrzydla - Wypchniecie lekko spoznione ale Kufy na gasienicach posliznely sie przyjemnie na wysokiej trawie . Nie trafilem krowiej kupy i to bylo wazne . Nie uszkodzilem materialu lotni . ;) Jak zdarzy sie nastepna okazja lece znowu Atosem !!!!!!!!
!

Laduje Frank












OK - Papa Zulu jest oficjalnie zarejstrowany w Republice Czeskiej i jest fantastycznie Ogromniasty . Podwojny Atos na focie wyglada jak by mial potezne doppel Klappy [/b]




Wreszcie do ksiazki Pilota moge wpisac laszowanie na Atosa VQ i VR 190 Tandem . Bede szukal nastepnej okazji i dopiero przy trzecim locie moge smialo cos powiedziec o jakichkolwiek roznicach w pilotazu tych typow .



Na zakonczenie pakowania Diter z Manfred podziekowali naszemu Czlonkowi i Prezydentowi EHPU Klausowi Tanzlerowi w dniu 60-tych Urodzin . Wybito mu okolicznosciowa tablice do auta







Pakuje sprzet Michi Firma Seedwings . To milo polatac wspolnie i wspolnie wypic z Tyrolczykami klubi Insbruk Bawarskie Piwo







Flaga z Nietoperzami FAI na przekor " szybowcowych mewek portowych " jest najwazniejsza





Wspolne Papu szpecle i ugotowana karkowka w sosie Borowikowym






Markus Goli - Technik i Konstruktor z Firmy Seedwings




Carsten Nie proznowal i natarl poszycie swojego moysa specjalnym impregnatem godnym polecenia . Carsten lata samolotem UL i jak mowi ma dosc wozenia tylka na motorze . latanie lotnia to jest to a walka na termice daje przyjemnosc . Wierze mu bo wiem , ze facet ma kase na tankowania . Lotnia Carstena Merlinem 158 latal dalej Piotr z katowic







Jak zwykle zabraklo Lotniowych Emigrantow Leslawa i Sylwestra . Obydwoje mieli ........... Jednemu bylo za zimno a drugi jechal autem z Pl ;)





Na zakonczenie rozmawialem z Svenem w jakim kierunku idzie obecnie cel rozwojowy Firmy A-I-R . Dodal , ze Felix planuje rozwinac klase STANDARD czyli 15 metrow rozpietosci :woohoo: :woohoo: :woohoo: Moze zanim przejde na Eemeryture zobacze Atosa w klasie OTWARTEJ 20 metrow rozpietosci ???? :woohoo: :woohoo: :woohoo:





Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Hochries - Bawaria 2014/05/07 10:16 #2014692

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583

Przypadkowo odkrylem kolejny Delta Rogallo Jubileusz . Wystarczy poczytac na Wikipedia ze ;


1. Pazdziernika 1964 to 50 -co lecie udostepnienia przez NASA Patentu dla dzisijszego Lotniarstwa .

Temat od razu przejol Bill Moyes i Benet z Australi . Dzisiejsze lotniarstwo zdecydowanie konkuruje z szybownictwem i doczekalo sie sztywnoplatow od Firmy A-I-R piatej generacji .

a wiec Panie i Panowie - Niech to bedzie Rok Jubileuszowy , Pelen okazji do podsumowan tego fascynujacego sportu Lotniczego

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena