Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Szkolenie w Mieroszowie

Odp: Szkolenie w Mieroszowie 2011/04/05 18:36 #768

Co to za góra skąd startowali Paulina i Romek? Jak tam można dojechać, jaką ma wysokość i na jaki kierunek jest możliwy start?
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Szkolenie w Mieroszowie 2011/04/05 18:41 #769

  • sterylny
  • sterylny Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 661
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 224
Roland, a propos górki, prosimy o więcej informacji w dziale "startowiska"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Szkolenie w Mieroszowie 2011/04/05 18:45 #770

pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.

Odp: Szkolenie w Mieroszowie 2011/04/05 19:29 #771

Pojechałbym na taką górkę na rozpoczęcie sezonu, Rusłan pewnie też chętnie by się przyłączył.
Zachodnie startowisko, to jest to czego najbardziej brakuje w Polsce centralnej, czekam z niecierpliwością na te opisy.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Szkolenie w Mieroszowie 2011/04/05 20:24 #773

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
w sumie można dorzucić też tutaj www.paraglidingearth.com/pgearth/index.php?region=755 bo nie ma
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Szkolenie w Mieroszowie 2011/04/05 20:52 #774

  • Mesiek
  • Mesiek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń.
  • Posty: 970
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 148
Osoba która na filmie ma niebieski kokon z czarną kieszenią (Romek?) Jeśli to kokon od Maestro, to ma źle wyregulowany system podwieszenia.

W kwestii błędów to nie komentuje, bo to film z kursu. Każdy kto się uczy popełnia błędy. Od korygowania ich jest instruktor.

Roland z tymi przepisami chyba jednak nie jest do końca tak jak myślisz, ale 100% pewności nie mam. Teraz tego nie sprawdzę czarno na białym, ale jak znajdę chwilkę to to sprawdzę z czystej ciekawości.
lotnie: Atlas, Moyes GTR, WW RamAir, Laminar MR700

Sklep/serwis MOTOR
ul. Bystrzańska 75
43-300 Bielsko-Biała
www.sklepmotor.pl
www.sklep-motor.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Szkolenie w Mieroszowie 2011/04/06 13:29 #781

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
RAMPA

Półroczne oczekiwanie na dzień w którym nogi oderwą się od ziemi wreszcie miał się dla mnie definitywnie zakończyć.
W połowie tygodnia "warun" czaił się gdzieś na Straniku. Dzień później, przeglądając meteo, miał być nawet na Skrzycznem.
Niestety, w końcowym efekcie z latania weekendowego w Beskidach musiałem się pożegnać. Wiatr zakpił chyba nie tylko ze mnie.
Tylko mieroszowski wiatr okazał się przychylny. Szybki SMS do Andrzeja i umówiłem się na wznowienie nawyków po okresie zimowym.
Pierwszy start z pod rampy okazał się dobry, ślizg też, lądowanie również odbyło się bez niespodzianek.
Wchodząc na wzniesienie tak sobie pomyślałem, że większość lotniarzy lata z rampy to czemu ja nie mam spróbować?
Będąc na II etapie w Mieroszowie zawsze wiatr miał kierunek północny i nigdy nie miałem okazji.
Przy pomocy Andrzeja powoli w kołowałem na rampę. Instrukcje i start!
Miodzio!!! Teraz uważam, że nie ma nic lepszego niż górski start z rampy. Szkoda, że została tylko jedna w Polsce.
Kto jeszcze nie spróbował musi koniecznie.
Niestety w czasie lotu moja prędkość była zdecydowanie za duża powodując rozkołysanie lotni. Stąd takie przechylenia blisko ziemi.Zdjęcie:http://www.aeromania.com.pl/lotnie/1209-niedziela-plan-lotny-wykonany-
Następne loty, wydaje mi się już dobre z lądowaniem na dwie nóżki.
W sumie spędziłem niedzielę na treningu startów, lądowań i ćwiczenia mojej kondycji w dźwiganiu lotni na szczyt wzniesienia. Aż tęskno za lotnią szkolną (oczywiście do jej wagi).

Na koniec zdjęcie track ślizgu. Przynajmniej wiem, że gps w telefonie działa dobrze.
pozdrawiam, Piotr.
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Szkolenie w Mieroszowie 2011/04/06 20:31 #785

Hej Piotrze, nakręciłeś mnie jeszcze bardziej bo właśnie maiłem taki cel aby na dwu - trzydniowej kontynuacji II stopnia spróbować mieroszowskiej rampy. Póki co czekamy na warun i zielone światło od Andrzeja.

Mam jeszcze pytanie a propos aplikacji z trackiem, którą masz w telefonie czy jest ona może do ściągnięcia na androida?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Szkolenie w Mieroszowie 2011/04/07 14:00 #790

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Nic Ci rampa nie zrobi. Start, po instrukcjach, bez zwisu i po dwóch, trzech krokach jesteś w powietrzu:woohoo: .
Niestety aplikacja którą posiadam mapnav.spb.ru/site/page.php?15 jest tylko do pobrania z rozszerzeniem jar. jad. W Androidzie chyba jest inaczej.
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Szkolenie w Mieroszowie 2011/04/07 16:49 #792

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
Na słowackim szkoleniu uczyliśmy się latać z coraz bardziej stromych górek, aż po stok narciarski o nachyleniu jak na skoczni za bulą - więc od razu można było zobaczyć, że im stromiej tym łatwiej.

Mieroszów to chyba w ogóle jest specyficzny z tym długim, lekko nachylonym stokiem?
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena