Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Pińczów 2015

Pińczów 2015 2015/06/18 02:22 #2018289

:)

Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2015 2015/06/18 09:24 #2018292

O co chodzi z tym masztem antenowym na hangarze, coś z nim nie tak?
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2015 2015/06/18 09:44 #2018293

antena 2m/70cm zdecydowanie za blisko masztu :)
Lotnia: Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2015 2015/06/18 12:17 #2018295

michalo napisał: O co chodzi z tym masztem antenowym na hangarze, coś z nim nie tak?


Chodzi o to, że jest !!! Ba, nie tylko maszt ale dwie anteny (airband oraz 2m/70cm). Co więcej znalazło się też miejsce dla wiatromierza.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Kyniu. Powód: Literówka

Pińczów 2015 2015/06/18 12:20 #2018296

TomBerry napisał: antena 2m/70cm zdecydowanie za blisko masztu :)


Coś za coś. Jakoś trzeba było pogodzić wszystkie oczekiwania, wymagania i ograniczenia. Przy czym jeśli już bym się czepił, to odległości anten od siebie ale nie sądzę, by w najbliższym czasie była potrzeba nadawania/odbierania równocześnie na paśmie lotniczym i 2m - a jeśli już zajdzie to pomyślimy o filtrze dupleksowym jak w przemiennikach (jeśli kogoś temat interesuje to odsyłam do lektury www.lewczuk.pl/krotkofalarstwo/projekty/110-duplekser-2m ). Liczy się postęp w stosunku do tego co było.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Kyniu. Powód: Uzupełnienie

Pińczów 2015 2015/06/18 20:27 #2018299

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Super Kyniu, że ogarnąłeś kompleksowo ten temat. W sobotę antena 70cm została sprawdzona w boju, tzn. w realnych warunkach przelotowych. Słyszałem wyraźnie Pińczów będąc w okolicach Sw. Krzyża - czyli dobre 50km.
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2015 2015/06/18 23:00 #2018301

bartek napisał: Super Kyniu, że ogarnąłeś kompleksowo ten temat. W sobotę antena 70cm została sprawdzona w boju, tzn. w realnych warunkach przelotowych. Słyszałem wyraźnie Pińczów będąc w okolicach Sw. Krzyża - czyli dobre 50km.


Podziękowania należą się wielu członkom bo dzielnie wspomagali montaż całości, instalację na dachu czy przeciąganie kabli.

Teraz trzeba jeszcze przekonać wszystkich by popracowali nad swoimi instalacjami w kaskach, nad przyciskami PTT (by nie załączały się same albo nie przerywały), by połączenia na duże dystanse realizować w paśmie 2m (144-146 HMz) bo ma większy zasięg, a dla uniknięcia wysłuchiwania niepożądanych rozmów ustalić kody CTCSS ( pl.wikipedia.org/wiki/CTCSS ).

Musimy też ustalić raz a dobrze częstotliwości dla poszczególnych celów - czyli wyciągarka lotniowa i kierownik startów lotniowych (i tu można spokojnie korzystać z pasma 70cm i małej mocy), wyciągarka paralotniowa i kierownik startów paralotniowych (analogicznie 70 cm i moc "L"), łączność z pilotami na przelotach (2m i duża moc), inne. Jest to szczególnie istotne gdy robi się większy ruch i mamy na pasie lotniarzy, paralotniarzy i gości na innych statkach powietrznych.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2015 2015/06/22 11:58 #2018309

Dla pewności zmierzcie SWR na antenie 2/70 bo obecność drugiego masztu i anteny w bezpośrednim sąsiedztwie wpływa na jej parametry. Końcówki czterowatowego baofenga się nie spali, ale gdy ktoś tam podepnie 100W i-coma ehh szkoda by było....

Czy ktoś tam nadaje u was na pasmie lotniczym (oznakowany statek, pozwolenie radiowe..) ? Bo jeśli nie to nie wiem czy ta antena lotnicza ma sens, nasłuch z powodzeniem można by prowadzić na tej 2/70.
Lotnia: Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2015 2015/06/22 22:13 #2018312

  • endrju
  • endrju Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 290
  • Oklaski: 26
  • Otrzymane podziękowania: 164
Krakowski FIS słyszy nas na piątkę i choćby zgłoszenie aktywności lądowiska i jego rodzaj zgłaszamy drogą radiową (też zakończenie). Czasem trudno się dodzwonić. Panowie z FISu bardzo są temu radzi i wyrazili aprobatę (drogą radiową) dla komfortu takiego działania :)
Nie mówię już o jakości łączności ze statkami powietrznymi, które do nas przylatują i odlatują.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Pińczów 2015 2015/06/23 22:35 #2018315

TomBerry napisał: Dla pewności zmierzcie SWR na antenie 2/70 bo obecność drugiego masztu i anteny w bezpośrednim sąsiedztwie wpływa na jej parametry. Końcówki czterowatowego baofenga się nie spali, ale gdy ktoś tam podepnie 100W i-coma ehh szkoda by było....


A pomiar analizatorem antenowym RIGEXPERT AA-600 kolegę zadowoli? Od razu też uprzedzam, że nikt tam takiego radia podpinał nie będzie. A przynajmniej nie ma takich planów. Zastanawiam się do czego kolega zmierza więc od razu też uprzedzę ewentualne zarzuty i odpowiem, że używamy częstotliwości:
- przyznanej PSP ( psp.org.pl/stowarzyszenie/instrukcja-uzy...-sieci-radiowej-psp/ ).
- wykupionych (bo są dwie) przez firmę Navcomm - użytkowanie ich wymaga wykupienia pozwolenia od firmy Navcomm w cenie 20 zł.
- częstotliwości PMR na małej mocy do komunikacji w obrębie lądowiska.

TomBerry napisał: Czy ktoś tam nadaje u was na pasmie lotniczym (oznakowany statek, pozwolenie radiowe..) ? Bo jeśli nie to nie wiem czy ta antena lotnicza ma sens, nasłuch z powodzeniem można by prowadzić na tej 2/70.


Po części Andrzej odpowiedział na to pytanie, natomiast rozwijając je to tak, lądowisko w Pińczowie ma przyznaną częstotliwość i prowadzi korespondencję z oznakowanymi statkami powietrznymi, głównie motolotniami i ULM'ami ale zdarzają się i większe jednostki. A każdy pilot posiadający świadectwo kwalifikacji czy to na motolotnię czy na ULM'a ma w świadectwie wpis ogólnego operatora radiotelefonisty (w służbie radiokomunikacji lotniczej). Ponadto radio lotnicze wykorzystywane jest też do korespondencji z FIS Kraków.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena