Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Czy to ma sens?

Czy to ma sens? 2009/09/09 13:19 #2009520

  • daf
  • daf Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot
  • Pilot
  • |_ /\ T /\ /\/\
  • Posty: 557
  • Oklaski: -3
  • Otrzymane podziękowania: 38
Czy wg. Was jest sens kupic lotnie przed szkoleniem? Wiadomo,ze kupuje sie je raczej w Europie, a nie u nas, czasem trafia sie okazja - np. Moyes Sonic, ktorego gdzies tam wygrzebalem. Myslalem o nim zamiast pakowac kase w cos szkolnego "na chwile" a pozniej sprzedawac to znowu, co u nas nie jest proste raczej(liczba lotniarzy). Co myslicie?

Darek.


Edytowany przez: daf, w: 2009/09/09 13:54
Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Czy to ma sens? 2009/09/09 15:43 #2009521

  • Smyk
  • Smyk Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Habet et musca splenem
  • Posty: 1600
  • Oklaski: -5
  • Otrzymane podziękowania: 59
Lepiej zaczekać, aż zaczniesz latać i kupić sobie Targeta albo Icaro Orbitera, albo jakieś inne fajne coś ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Lotnia przed kursem.Czy to ma sens? 2009/09/09 15:56 #2009522

  • daf
  • daf Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot
  • Pilot
  • |_ /\ T /\ /\/\
  • Posty: 557
  • Oklaski: -3
  • Otrzymane podziękowania: 38
Michal, Target to lotnia szkolna wlasciwie czyli "na chwile",a z kolei Orbiter - owszem super lotnia, ale klasyfikowany jako DHV2-3.....troche duzy rozstrzal klasowy w tym co napisales :)Sonic to DHV 1-2, a juz z dolnym pokryciem, przy tym latwa dla "leszcza" po kursie jak sie doczytalem, czyli raczej na dluzej.
Oczywiscie gdyby to mialo sens po kursie wolalbym Orbitera...choc Icaro sa koszmarnie drogie...:(

Edytowany przez: daf, w: 2009/09/09 16:19
Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Lotnia przed kursem.Czy to ma sens? 2009/09/09 22:44 #2009523

u mnie chwila z targetem trwa już 3 sezon, gorąco polecam :P

a co dla Ciebie znaczy koszmarnie droga ?

Edytowany przez: gumi_krakus, w: 2009/09/09 22:45

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Lotnia przed kursem.Czy to ma sens? 2009/09/09 23:02 #2009524

  • daf
  • daf Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot
  • Pilot
  • |_ /\ T /\ /\/\
  • Posty: 557
  • Oklaski: -3
  • Otrzymane podziękowania: 38
Wiadomo, to zalezy ile kto lata...ale w termice to sie tym nie poszaleje...
Co znaczy koszmarnie droga? : sprawdz ceny nowych, co za tym idzie ceny uzywanych beda pewnie proporcjonalne.
Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Lotnia przed kursem.Czy to ma sens? 2009/09/09 23:33 #2009525

  • Smyk
  • Smyk Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Habet et musca splenem
  • Posty: 1600
  • Oklaski: -5
  • Otrzymane podziękowania: 59
Target lata w termice tak jak toplessy, a nawet lepiej, bo ma nieco mniejsze obciążenie powierzchni. Gorzej na przeskoku ;) Holuje się przy tym za motolotnią. W Stanach, gdzie lotniarstwo kwitnie, znałem kolesia który robił mnie Targetem prawie jak chciał, a ja na takiej lotni dwupokryciowej, ale bez windy (WW Pulse). Okazało się, że ma ok. 50 godzin nalatane. Dla porównania, ja jak przesiadłem się na toplessa to miałem 8,5 godziny, a teraz mam 115.

Nie wiem, czy polecać po kursie takie lotnie jak GTR, czy XS. Kiedyś to było oczywiste, ale większość GTRów i XSów to teraz zabytki, a na zabytkach lepiej nie latać.

Pamiętajcie, jeśli na któekolwiek z poniższych pytań przy kupowaniu używanej lotni pilot odpowie Wam "nie", to poważnie się zastanówcie:
1. Pokaż mi, jak na tym latasz.
2. A teraz daj mi się przelecieć.
3. Opowiedz mi o przydziobowaniach i innych wpadkach.


Pozdrawiam

Edytowany przez: smyk, w: 2009/09/09 23:35

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Lotnia przed kursem.Czy to ma sens? 2009/09/09 23:48 #2009526

DAF.

Oj chłopie, nie wiem czy byś się chciał znaleźć w ostrej termie na jakimś "lepszym" skrzydle zaraz po szkoleniu ;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Lotnia przed kursem.Czy to ma sens? 2009/09/10 00:31 #2009527

  • daf
  • daf Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot
  • Pilot
  • |_ /\ T /\ /\/\
  • Posty: 557
  • Oklaski: -3
  • Otrzymane podziękowania: 38
smyk napisał:

...znałem kolesia który robił mnie Targetem prawie jak chciał, a ja na takiej lotni dwupokryciowej, ale bez windy (WW Pulse). Okazało się, że ma ok. 50 godzin nalatane. Dla porównania, ja jak przesiadłem się na toplessa to miałem 8,5 godziny, a teraz mam 115.


Michal, jaki z tego wniosek?:)
Czy taki, ze mozna po 8 g. nalotu smiagac na bezmasztowcu?czy taki,ze trzeba sobie nalatac 50 g. na szkolniaku i bedzie sie "gosciem"?czy jedno i drugie?:lol:

Nie wiem, czy polecać po kursie takie lotnie jak GTR, czy XS. Kiedyś to było oczywiste, ale większość GTRów i XSów to teraz zabytki, a na zabytkach lepiej nie latać.


Ja sie na zabytki nie pisze, bedac leszczem slabo widze dodatkowo podwyzszanie elementu ryzyka latajac na zabytku. Wiec jak, zaczynac od szkolniaka(nowszego) czy zakupic cos na poziomie DHV 1-2(Sonic, Laminar Easy, Seedwings Space, WW Sport2)?
Pytam, bo chcialbym miec orientacje odnosnie proporcji
zakup/czas po, ktorym trzeba bedzie zmienic.
Zakladajac wylatanie na szkolniaku 10 g. pod polskie SK, nadal nalezy meczyc tego szkolniaka kolejne 10 g.?
Nie wiem jak to jest z lotniami, ale z tego co widzialem w danych technicznych lotni szkolnych to maja doskonalosc zelazka - biorac pod uwage chec latania w termice czy proby przelotu majac nawet nieduzo godzin nalotu - duzo sie nie dokona, a sprzet kosztuje. Bujac sie na zaglu przez 10 g.(w sumie) tez nie widze, a poza tym umiejetnosci na pewno nie wzrosna proporcjonalnie do czasu latania na samym zaglu. Stad moje watpliwosci. Bez termy to ani latanie, ani przyrost umiejetnosci - przynajmniej od pewnego momentu(ktory nastepuje byc moze duzo szybciej niz po 10ciu godzianch w powietrzu).

D.

Edytowany przez: daf, w: 2009/09/10 00:40
Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Lotnia przed kursem.Czy to ma sens? 2009/09/10 01:14 #2009528

Akurat tak się składa że niektóre zabytki całkiem fajnie latają.
W lotni nie wiek jest najważniejszy ale stan lotni.
Co do osiągów to faktycznie czasami lotnie "szkolne" latają lepiej od "wyczynówek" i lepiej posłuchać opinii kolegów którzy nie jedna sterownice już połamali ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Lotnia przed kursem.Czy to ma sens? 2009/09/10 01:18 #2009529

  • daf
  • daf Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot
  • Pilot
  • |_ /\ T /\ /\/\
  • Posty: 557
  • Oklaski: -3
  • Otrzymane podziękowania: 38
Nie mowie o wyczynowkach, mam na mysli raczej takie "srednio-zaawansowane" lotnie, a rozsadnych opinii kolegow od polamanych sterownic chetnie wyslucham.
Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena