Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Zrob to Sam

Zrob to Sam 2017/01/02 17:56 #2022051

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Zrob to Sam 2017/01/06 22:52 #2022061

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Ktoś, kto by robił seryjnie osłony na ogony różnych uprzęży zrobiłby majątek :cheer: - np. na rzepy. Taką połówkę rzepa znacznie łatwiej samemu przyszyć do uprzęży niż grubszą osłonę ogona.
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zrob to Sam 2017/01/07 21:16 #2022065

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Koledzy @ , porownalem kuferki plastikowe obu Tenaxow . Tenax 1 ma mniejszy kuferek a MR jest o wiele wiekszy . Krzywizna koncowa plastikowych kuferkow jest taka sama i skorzana oslonka pasuje idealnie na szpic . Kufer tenaxa moze swobodnie sluzyc za kopyto do wymodelowania ksztaltu . Potem wiertarka wiercimy wiertlem 1-2 mm i wszywamy " rzepy meskie " do karbonu . Pytanie kto sie wezmie za klejenie ??? chyba sprubuje w zakladach Szybowcowych bo mieszkam w Bloku . Oslona skorzana na mokrej trawie i skalach szybko sie zniszczy . ;)
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zrob to Sam 2017/01/07 22:41 #2022066

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
Na forum glajtowym niejaki "Marecki" oferuje gadżety typu np. kompozytowe lekkie siedziska do uprzęży czy tunele poprawiające chłodzenie głowicy w silnikach do PPG-e. Jak będzie z 2-3 chętnych to może się dogadacie i Wam wykona wg. dostarczonego modelu kuferek czy inne kufy albo kokpity

namiar:choman1(@)vp.pl 501 222 dziewięć 91.

Pozdrawiam Wiesiek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Zrob to Sam 2017/01/08 11:54 #2022067

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Zastanawia mnie trwałość kompozytowego "kuferka". Z tego co mi wiadomo kompozyty pomimo swojej wytrzymałości nie lubią udarów. Podczas rozbiegu koniec kokonu jest narażony na udary.
Sama technika zrobienia kuferka pomimo kosmicznych technologii jest bardzo prosta. Najwięcej roboty jest przy zrobienie nowego kopyta.
Mając gotowy element wystarczy go skopiować.
Sam przy modernizacji swojej napędowej uprzęży miałem dylemat nad płytą plecową, w końcu zrobiłem ją sam.
Dzisiaj latają dwie mojej płyty w różnych przeciążeniach bez śladów uszkodzeń więc są chyba dobre.
Wystarczy trochę węgla, szkła, corematy, żywicy, trochę chęci i czasu.
Nowe żywice są bez zapachu więc robotę spokojnie można wykonać gdzieś w "kącie"

pozdr
Piotr
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Podziękowali: Piotrolot, fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zrob to Sam 2017/01/08 17:42 #2022070

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
Zamiast twardych skorupek wrażliwych na udary można też pokombinować kształtując "kuferek" na styrodurowym "kopycie"z pianki termoformowalnej "ZoteFoam"(dostępna w Gliwicach) oczywiście możnaby ją dodatkowo zewnętrznie zaimpregnować lub okleić chociaż przy nagrzewaniu podobno jej powierzchnia lekko się utwardza i zachowuje kształt.

dyskusja na temat samodzielnych technik w aerodynamice rowerowej: forum.poziome.pl/index.php?topic=344.105

ps. odniosłem wrażenie, że Ci amatorzy rowerzyści o wiele bardziej dbają o swoją aerodynamikę od pilotów :)
Podziękowali: henryk.doruch

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Zrob to Sam 2017/01/08 17:49 #2022071

=taka owiewka nic nie wazy,a grzeje!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zrob to Sam 2017/01/29 18:41 #2022118

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
Pewnie dało by się też takim wentylatorkiem podtrzymywać energię w osprzęcie lotniowych długodystansowców :

www.instructables.com/id/5-Bicycle-Cell-...nd-Turbine-with-bui/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zrob to Sam 2017/01/31 08:32 #2022130

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Nastepny " Wodotrysk " dla Lotniarstwa bez kompleksow w lotach przy opadach pomiedzy 80-100 Km/h . Ponoc smigielko ma skutecznie rozbijac kropelki deszczu a przy dlubaniu w nosie ma precyzyjnie obcinac palce :woohoo: Z prasy Autoklubowej ACE





Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Zrob to Sam 2017/02/23 20:09 #2022304

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Czarne wyszczupla





a moze zrobic na czarno caly Trapez :woohoo:

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena