Lotnisko w Pinczowie ma byc podobno mocno oblezone przez lotniarzy podczas tegorocznego dlugiego majowego weekendu. Wiecej szczegolow na ten temat poda Wam Endrju lub Bebik (tez nie znam dokladnej daty rozpoczecia i zakonczenia).
Zaproponowalem pomoc w przeprowadzeniu “zabawy/zawodow” podczas tego czasu. Idea tej zabawy/zawodow polega na tym abyscie zaczeli oswajac sie ze ogolnoswiatowymi standartami zawodow lotniowych. Punktacja, konkurencje, dokumentacja lotu beda identyczne jak na przyklad na Lotniowych Mistrzostwach Swiata lub inch miedzynarodowych zawodach tylko z “malymi” roznicami ; dlugosc konkurencji zamiast trojkata np. 140km Wy bedziecie latac np trojkat 20km – tak dla zabawy.
To co bedzie identyczne w porownaniu z duzymi zawodami to:
- bedziecie latac po wczesniej przygotowanych punktach zwrotnych. Kazdy z Was zaladuje sobie plik z identycznymi punktami zwrotnymi do swoich przyzadow nawigacyjnych (podam Wam ten plik w najblizszym czasie). Kazdego dnia bedziecie mieli inne zadanie (konkurencje; docel powrot, trojkat, przelot otwarty) ktore ustali 2-3 pilotow przed glownym meetingiem konkurencji.
- Bedziecie urzywac typowa metode startu, pkt zwrotnych i mety: cylinder startu, cylinder punktu zwrotnego cylinder mety lub linie mety. Wszystko sobie sami ustalicie – jakie promienie, I odleglosci. (Typowe cylindry startu na wiekszosci zawodow maja promien 5km a punkty zwrotne promien 0.4 km)
- kazdy lot musicie udokumentowac trackiem z GPSa ktory nie moze byc przez Was edytowany w jakikolwiek sposob a ktory ja bede potrzebowal zeby wykonac punktacje danego dnia/konkurencji. Zeby punktacja z danego dnia mogla byc zamknieta potrzebne sa tracki wszystkich latajcych pilotow w danej konkurencji. Jesli ktos nie latal danego dnia wiec nie musi podawac tracka (otrzyma 0 punktow) ale jesli ktos wystartowal I wyladowal z powrotem w promieniu tzw. Minimalnej odleglosci lub na lotnisku bo akurat nie mogl sie “zaczepic” to taki pilot zawsze bedzie mial jakas tam minimalna ilosc punktow ktora jest zmienna kazdego dnia)
Od momentu otrzymania od Was ostatniego z trackow do momentu ogloszenia wynikow konkurencji nie powinno uplynac wiecej czasu niz 15-20 minut.
Wyniki bedziecie mogli zobaczyc tutaj (siedzac sobie przy "Zywczyku") po kliknieciu w odpowiednia Klase w ktorej latacie:
www.soaringspot.com/2011lotpin/results/
Krotko o klasach:
Sport – wszystkie lotnie ze slupkiem
Flex Wings – Toplessy i wszystkie lotnie ze slupkiem (z reguly w tej klasie lataja same Toplessy bo ze slupkiem sa troszeczke wolniejsze)
Rigid – wiadomo, wszystkie sztywniaki (ale bez Swiftow – Swifty maja osobna klase)
Tutaj znajdziecie liste pilotow (tymczasowa):
www.soaringspot.com/2011lotpin/pilots/
Napewno zauwazyliscie ze przed imieniem i nazwiskiem kazdego pilota jest tzw “CN” parametr (wstawilem tymczasowe). Jest to tzw “Competitor Number” w miejsce ktorego sie uzywa “CIVL identification number”. Jest to numer ktory powinniscie sobie wyrobic niezwolocznie jesli go jeszcze nie macie (to taki lotniczy “pesel”).
Wyrabia sie go tutaj przez rejestracje:
civlrankings.fai.org/?a=308
Nic to nie kosztuje, trwa to 3 minuty I ten numer juz pozostanie z Wami “na wciaz”. Wszyscy na calym swiecie uzywaja tego systemu. Po kazdym locie wasze tracki bedziecie “rename” na ten wlasnie numer. Nigdy wiecej Wasz track nie pomyli sie z trackiem innego pilota (np. Manfreda ; - tez bym chcial
.
Dla porownania zobaczcie liste pilotow na naszych zawody tu w Chicago i zwroccie uwage ze tez nie wszyscy jeszcze maja ten numer.
soaringspot.com/mhgc2011/pilots/
Jesli bedziecie mieli jakies pytania to piszcie tu na forum (bede czesciej “look-al”) lub do mnie o kazdej porze dnia i nocy …
Jesli zdecydujecie sie na zawody/zabawe to kontaktujcie sie z Endrju a ja z kolei bede potrzebowal Wasze nastepujace dane:
Imie Nazwisko
CN
Klasa w ktorej bedziecie latac na zawodach
Producent lotni
Model lotni
Klub w jakim latacie (o ile latacie w klubie) lub Aeroklub do ktorego przynalezycie.
Milej zabawy!